چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

انسداد کامل مرزها تا پایان برنامه پنجم توسعه

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 246702
فرمانده ناجا از انسداد کامل مرزها تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: مرزها عوارض پیچیده‌ای دارد که انسداد کامل آن نیازمند زمان است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در سنندج اظهار کرد: اقدامات انسداد مرز هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود و در سال‌های اخیر با شدت و سرمایه‌گذاری بیشتری دنبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: عبور خودروهای قاچاق از مرزهای کردستان که در گذشته وجود داشت امروز به صفر رسیده و تردد غیرمجاز افراد پیاده هم به حداقل کاهش یافته و اگر چه گاهی ترددهای فردی دزدانه و آن هم شب‌ها اتفاق می‌افتد سعی می‌شود آن هم به صفر برسد.

سردار احمدی‌مقدم مشخص کردن محدوده‌های ممنوعه و محدودیت‌دار را یکی از برنامه‌های نیروی انتظامی در مرزها خواند و گفت: این رویکرد به منظور تسلط بیشتر بر مرزها صورت می‌گیرد و بدون شک نقش مهمی در جلوگیری از ترددهای غیرمجاز در مرزها خواهد داشت.

این مقام مسئول فعالیت نیروهای مرزبانی در مرزهای کردستان را مطلوب ارزیابی کرد و کاهش اقدامات تروریستی، کاهش قاچاق کالا و مواد سوختی و کاهش ترددهای غیرمجاز را از دلایل توجه ویژه این نیروها به وظایف ذاتی و ماموریت‌های محوله برشمرد.

وی همچنین از کاهش شاخص‌های جرم در استان کردستان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: امروز استان کردستان نه تنها عنوان ناامن را یدک نمی‌کشد بلکه از امن‌ترین و کم ‌جرم‌ترین استان‌های کشور است.

احمدی‌مقدم در پاسخ به سئوالی مبنی بر تفاوت برخوردهای انتظامی با برخی از جرائم در کردستان، گفت: مجموعه قوانین نیروی انتظامی در برخورد با جرایم در کل کشور یکسان است و طرح ویژه‌ای جز طرح امنیت مرز برای این استان نداریم.

به گفته وی، رویکرد نیروی انتظامی، اجتماعی‌محور است و تعامل با مردم و جلب آنان با هدف مشارکت در انجام ماموریت‌ها از اولویت‌های این نیرو است.

فرمانده ناجا همچنین از برخورد شدید با حجاجی که مواد مخدر را با خود حمل کنند، خبر داد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی حج، این افراد نه تنها دارای پرونده خواهند شد، از سفر آنها هم جلوگیری می‌شود.

احمدی‌مقدم در پایان گفت: تجهیزات مراقبتی و کنترلی در فرودگاه‌ها نصب شده و نیروی انتظامی با همکاری پلیس مواد مخدر و پلیس فرودگاه با شدت بیشتری برخورد خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *