شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۵

دعای یک مرجع‌تقلید برای حسن‌روحانی

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 361847
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: مرحوم میرزای شیرازی از سهم امام(ره) برای علمای اهل سنت خرج می‌کرد و این همان روش و سلوک اهل بیت(ع) است که باید در شرایط فعلی نیز دنبال شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی با اشاره به اینکه تفریب مذاهب باید بین شیعه و سنی ترویج پیدا کند اظهار کرد: مکتب اهل بیت(ع) تأثیرگذاری بسیار زیادی بر تحولات جهانی دارد و دشمنان اسلام درصدد از بین بردن این مکتب هستند پس واجب است وحدت میان شیعه و سنی تقویت شود.
 
وی با اشاره به اینکه حفظ خون مسلمانان در اسلام از اهم واجبات است، تصریح کرد: حفظ خون مسلمین در کنار وحدت مسلمانان معنا پیدا می‌کند. زیرا و در این شرایط حساس باید برای حفظ وحدت میان مسلمانان تلاش شود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم حفظ وحدت مسلمانان را یک واجب دانست و افزود: این موضوع در فقه شیعه و سنی مورد تاکید قرار گرفته است و این موضوع در فقه شیعه و سنی به عنوان یک قاعده معرفی شده است.
 
آیت الله شبیری زنجانی گفت: آیت الله العظمی بروجردی از پایه گذاران مکتب تقریب مذاهب است و ایشان نزدیک به 70 سال پیش زمانی که تکفیری‌ها اینقدر رشد نکرده بودند به اهمیت وحدت میان شیعه و سنی اشاره می‌کردند.
 
وی با تاکید بر اینکه در همان زمان برخی از علمای اهل سنت عمل به فقه جعفری را جایز اعلام کردند خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده شخصیت والای آیت الله بروجردی و فعالیت‌های علمی ایشان در حوزه وحدت میان مسلمانان است.
 
امام خمینی(ره) پس از مدت‌ها موضوع تقریب مذاهب را زنده کرد
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) توانست پس از مدت‌ها موضوع تقریب مذاهب را زنده کند اظهار کرد: در زمان حیات آیت الله العظمی بروجردی پادشاه سعودی هدایایی را از جمله پرده خانه خدا، قرآن کریم و اشیاء قیمتی و نفیسی برای ایشان ارسال کرد.
 
این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه آیت الله بروجردی ضمن پذیرش بخش معنوی هدایا متقابلاً حدیثی از امام صادق(ع) که در خصوص حج در کتاب صحیح مسلم نقل شده را به پادشاه عربستان هدیه داد گفت: هدف این مرجع تقلید تقویت موضوع تقریب وحدت مسلمانان بوده است.
 
وی با تاکید بر الگو گیری از سیره و روش بزرگان اسلام گفت: مرحوم میرزای شیرازی از سهم امام(ع) برای علمای اهل سنت خرج می‌کرد و این همان روش و سلوک اهل بیت (ع) است که باید در شرایط فعلی نیز دنبال شود.
 
آیت الله شبیری زنجانی با حمایت از سخنان یکی از علمای صاحب فتوای الازهر عنوان کرد: این عالم اهل سنت موضع گیری بسیار مناسبی در حوزه وحدت میان شیعه و سنی داشته و باید از این گونه حرکت‌ها توسط علمای شیعه حمایت شود هرچند حمایت‌هایی هم از اینگونه سخنان انجام شده است.
 
هر شب برای دولت و موفقیت رئیس جمهور دعا می‌کنم
 
وی خطاب به آقای یونسی خاطر نشان کرد: سلام مخصوص من را به رئیس جمهور برسانید و به ایشان بگویید من هر شب برای دولت و موفقیت ایشان دعا می‌کنم و امیدوارم که دولت بتواند در تمامی عرصه‌ها موفق باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الله اکبر.بازم یونسی
متأسفم
چرا ایشون آقای یونسی رو به حضور پذیرفته؟!!!!!!!
United States
زحمت ميكشن
خداوند حفظ کند این عالم بزرگواررا وانشاالله ورحمان دعای ایشان اجابت وعنایت خدمت باریتعالی به مسئولین کشور بدهد
عبادی
خداوندبه این مرجع عظیم اشان طول عمرعنایت فرماید.