شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بررسی بنزین‌های‌آلوده در کمیسیون‌انرژی

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 361834
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از بررسی موضوع آلایندگی بنزین‌های تولید داخل در جلسه فردا (یکشنبه ) این کمیسیون خبر داد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام موسی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قرار است در جلسه فردا (یکشنبه) کمیسیون انرژی موضوع آلایندگی بنزینهای تولید داخل با حضور یکی از مدیران عامل شرکت های پتروشیمی تولید کننده بنزین ، مسئولان پژوهشگاه نفت، نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس ، وزارت نفت و سازمان محیط زیست بررسی شود.
 
وی افزود: بعد از بروز اختلاف بین وزارت نفت، سازمان محیط زیست و پتروشیمی‌ها بر سر آلایندگی بنزین‌ها پیگییری‌هایی در کمیسیون انرژی انجام شد و من شخصا با آقای رستمی مدیر عامل پتروشیمی نوری که کار تولید بنزین را انجام می‌دهد گفت‌وگویی داشتم و ایشان گفتند که در بنزین تولید ما آلایندگی وجود ندارد و میزان بنزن به حد استاندارد وجود دارد جای نگرانی از نظر آلودگی آن وجود ندارد.
 
نماینده مردم بوشهر در مجلس تصریح کرد: با توجه به صحبت‌های خانم ابتکار در مورد آلودگی بنزین‌ پتروشیمی‌ها و سرطان‌زا بودن آن موضوع در کمیسیون انرژی مطرح و بنا شد که در جلسه‌ای به این مساله رسیدگی شود و کارشناسان دستگاههای مختلف به صراحت در این باره اظهار نظر کنند تا اعضای کمیسیون انرژی مجلس ارزیابی درستی در این زمینه داشته باشند.
 
احمدی با بیان این که در حال حاضر بنزین چندین شهر کشور از بنزین‌های تولید داخل تامین می‌شود، اضافه کرد: به گفته‌ی وزیر نفت پالایشگاه خلیج فارس در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *