يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۵
۱۱
بیانیه روحانیون و طلاب زاهدان درباره توهین به مرجعیت

انتقاد از سیاست های تساهل و تسامح دولت و کسب تکلیف از آیت الله مکارم شیرازی

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 361796
روحانیون و طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان با امضای طوماری ضمن انتقاد از برخی سیاست های دولت در باز کردن فضا برای هجمه به مقدسات، نسبت به اظهارات توهین آمیز مولوی عبدالحمید به مرجعیت واکنش نشان دادند.
انتقاد از سیاست های تساهل و تسامح دولت و کسب تکلیف از آیت الله مکارم شیرازی
به گزارش جهان، در این بیانیه با استناد به درخواست گروه ها و اقشار مختلف مردم در سیستان و بلوچستان و مراجعه به حوزه های علمیه این استان از حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به نحوه واکنش به به این توهین بی سابقه کسب تکلیف شده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

طی چند ماه اخیر فراهم شدن زمینه برای زیر سوال بردن و هجمه به مقدسات موجی از نگرانی ها را در جامعه اسلامی ایران بوجود آورده است.

به گونه ای که متاسفانه برخی تساهل و تسامح های صورت گرفته شده در بخش هایی از دولت سبب شد که حتی برخی، ولایت الهی امیرالمومنین(ع) و احکام غیر قابل تغییر اسلامی مانند قصاص را علنا در افکار عمومی زیر سوال ببرنند.

پس از ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی به عنوان دیده بان بزرگ جمهوری اسلامی اینک علائمی دیده می شود که بر عمق و وسعت نگرانی ها افزوده است.

در چند روز اخیر توهین به مرجعیت شیعه بر نگرانی ها بیش از پیش افزوده و گروه ها و اقشار مختلف مردم نسبت به این اقدام ناروا عمیقا نگران و جریحه دار شده اند.

اقدامی که ضمن شکستن یکی از بالاترین خطوط قرمز اسلامی و حاکمیتی جمهوری اسلامی مستقیما وحدت جامعه اسلامی را مورد هدف قرار داده و شدیدا محکوم است.

به کار بردن ادبیات غیر مناسب درباره مرجعیت و علمای انقلابی، مسأله ای غیر قابل قبول است که بر هیچکدام از آحاد شیعه و سنی سیستان و بلوچستان توجیهه پذیر نیست.

معتقدیم در این میان متهم اصلی جریحه دار شدن احساسات دینی و مذهبی مردم برخی سیاست ها و سلیقه های بدور از تدبیر دولت در جنوب شرق کشور است که سبب شده عده ای تصور کنند، می توانند بدون دادن هزینه و بازخواست به بالاترین مقام مذهبی در شیعه و اسلام توهین بنمایند.

نکته تلخ تر آنکه توهین کنندگان بیان کرده اند که اعلام دغدغه های مرجعیت و علمای انقلابی در دولت اعتدال جایگاهی ندارد!

این سخنان گرچه در وهله اول تعهد و دیانت دولت تدبیر و امید را مورد هدف قرار داده ولی تاکنون سکوت و عدم واکنش در خور شأن از طرف مسؤولان در این خصوص، متاسفانه تایید ضمنی چنین سخنانی تلقی می شود.

در پایان با توجه به اینکه گروه ها و اقشار مختلف مردم با مراجعه به مراجع مذهبی و حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان نسبت به واکنش معقول به این اقدام کسب تکلیف کرده اند، بنابراین از محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی حفظه الله در خواست راهنمایی و کسب تکلیف را در این باره داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لازم است این فرد معلوم الحال وعامل... را سرجایش بنشانند،حکم مرجعیت شرط است نه دولت ،دولت خود متهم وملزم به پاسخگویی است ،باید فضا را بر خودسریها بست.اجازه هتاکی به مرجعیت نمیدهیم نتیجه اش برایتان وخیم است
اينگونه اتهامات در صدر اسلام و در لحظات پاياني عمر شريف پيامبر (ص)به ساحت قدس كسي كه خداوند مي فرمايد: و ما ماينطق عن الهوي هم زدند!!!
تكرار اين اتهامات به مراجع بزرگ تقليد و پيروان راستين پيامبر(ص) نير پيامدهاي سوئي دارد.
United States
درود بر مرجع عزیز ما استاد مکارم شیرازی
محمود
در قضيه مرزبانان ربوده شده معلوم شد ربايندگان از نيروهاي خودي؟؟؟!!!اين فرد بوده اند كه با اشاره ايشان 4نفرازآنان راآزاد ويك نفرديگررابراي مطالبات سياسي نگه داشته اند....
درود بر آیات عظام از جمله مکارم
حق گو
Iran, Islamic Republic of
....بنابر اين . انتظار اسلام خواهي...
maryam
Iran, Islamic Republic of
پیامبر روزی که بر روی سر مبارک تو خاکستر می ریختند وبد ترین توهین ها را میکردند.وتو به ملاقات آنها میرفتی ودلجوئی میکردی و مردم با دیدن اخلاق نیکوی تو به اسلام میگرویدند.اما اکنون ...
مرجعيت چي بگه ، وقتي با احمدي نژاد كه مدافع اسلام و تشيع بوددشمني كردند ...
Iran, Islamic Republic of
کدام توهین ؟ چرامسئله رابزرگ میکنید ؟...
Iran, Islamic Republic of
درود برمولوی عبدلحمید باد که عالمی ربانی و روشنفکراست وحرف باطل نمی گوید .
صادق موحد
از اینگونه توهین ها در صدر اسلام هم دیده شد بزرگ اینها در اخرین روز از عمر پیامبر گفت هذاالرجل لیهجر یعنی (نعوذ بالله پیامبر هذیان می گوید) ازاین شیطان های کوچک که اینگونه حرکات بعیدنیست.