چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۳۸
۱۵۷
مژدگانا که گربه عابد شد!

توهین استاد دانشگاه به روحانیت به بهانه حمایت از اسلام!

نقیب زاده: "برخی مداحان چیزی جز صدای خوش و گاهی ناخوش در منقار ندارند!"
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 421861
استاد سکولار دانشگاه تهران و حامی حذف دروس اسلامی از رشته علوم سیاسی، به علما و مراجع معترض به اظهارات ناپخته رئیس‌جمهور حمله کرد.
توهین استاد دانشگاه به روحانیت به بهانه حمایت از اسلام!
به گزارش جهان، احمد نقیب‌زاده که ۲ دهه پیش پیگیر حذف دروس اسلامی از رشته علوم سیاسی در دانشگاه تهران بود، در نامه‌ای سرگشاده به حضرات آیات مکارم شیرازی و محمد یزدی نوشت: رئیس‌جمهور روحانی ما مطلبی گفتند که من فکر می‌کردم توضیح واضحات می‌دهند که می‌گویند وظیفه پلیس اجرای شرع و قرآن نیست و نمی‌دانستم که کار شرع و اجرای قوانین آن را می‌توان به دست هر کس سپرد. وقتی اعتراض آیات عظام را دیدم از خود پرسیدم پس تخصص خود این حضرات چه می‌شود؟ مگر نه اینکه قاضی مجتهد شرع باید به اجرای احکام شریعت بپردازد که سالیان دراز از عمر خود در گوشه حوزه‌ها صرف آموختن این احکام کرده است؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «از قضا روحانیت ما پیش از این هم یک اشتباه مهلک دیگر مرتکب شده است که برای من بسیار جای سوال بوده است و آن اینکه کار منبر و وعظ را به مداحانی سپرده است که بعضا جز یک صوت خوش و گاهی ناخوش چیز دیگری در منقار ندارند.»

وی می‌افزاید: «ما در کار بزرگان فضولی نمی‌کنیم، فقط سوال داریم که اگر افراد پلیس صلاحیت رسیدگی به امور دینی را دارند تا پس از این مسائل دینی خود را از پلیسان و پاسبانان بپرسیم و مزاحم روحانیون والاتبار نشویم. حقیقتا عجب رئیس‌جمهور ناواردی داریم و گویا همان احمدی‌نژاد مکلا متشرع‌تر بود و ما نمی‌دانستیم.»

آنچه قابل تأمل است مواضع بعضا نادرست و لیبرالی آقای روحانی درباره اسلام است که موجب گستاخی عناصری از این دست علیه روحانیت می‌شود. پیش از این اظهارات روحانی با اعتراض حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی‌گلپایگانی و نوری ‌همدانی مواجه شد. اما آنچه درباره نامه اخیر قابل تأمل است، هویت نویسنده آن است که تظاهر به نگرانی برای منبر و روحانیت و مرجعیت می‌کند، حال آن که خود سابقه‌دار معارضه با دروس اسلامی است.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاملا حرف تخصصی می باشد و جای بحث دارد به هر پرسش و انتقادی که نمی توان انگ بی حرمتی و بی ادبی زد هرچند محتوای نامه می توانست نرم تر باشد
س.م
Iran, Islamic Republic of
ادبيات انتقاد با ادبيات فحاشي و بي ادبي فرق مي كند. آقاي رئيس جمهور يك حرف غير كارشناسي ! با وجود معمم بودنشان! گفته اند و حضرات آيات هم پاسخ ايشان را داده اند. حال اگر يك نفر سومي كه ايشان باشد آمده و عقده رواني اش را خالي كرده با الفاظي كه بد و بي احترامي است. اما ، از قديم گفته اند جواب ابلهان خاموشيست.
چرا خلط بحث میکنید اصلا طرح این مسئله اشتباه بود
مگر اصلا پلیس دنبال مردم بوده که اجرای اسلام کنند؟ کجای مملکت این کار انجام شده؟ پلیس ضابط دستگاه قضاییست و وظیفه دارد که هرجا از قوانین اجتماعی به صورت مشهود تخلف می شود راسا و قبل از صدور دستور قاضی با آن برخورد کند حال این مسئله زور گیری باشد سرقت باشد و یا روزه خواری علنی و یا کشف حجاب.
آقای رییس جمهور!
اگر امروز کسی فریاد بزند دولت حق ندارد در حد کلان دزدی کند و این را چندین بار در تریبونهای مختلف جامعه با صدای بلند تکرار کند شما برآشفته نمیشوی؟ مگر دزدی بد نیست؟ ولی وقتی دزدی درکار نیست معلوم است که برخی خواهند پرسید شاید دزدی بوده که اینچنین انتقادی مطرح است.
آقای رییس جمهور!
به قول خودتان استاد محترم جنگ روانی!، با شان پلیس و سایر دستگاههای حاکمیتی بازی نکنید چرا که موافق و مخالف نیازمند اقتدار پلیس و آرامش روانی جامعه هستیم.
اگر روزی تهدیدی متوجه ایران عزیز شود همین جامعه متدین است که بر اساس اعتقادات دینی خود را موظف به دفاع از این مرز و بوم میداند نه کسانی که با بلند شدن صدای ترقه ای چمدان بردوش به نزدیک ترین سوراخ موش خارج از مرزها میخزند.
ضیا
Iran, Islamic Republic of
به هرحال رای خاکستری در قبل از انتخابات مجلس به زعم بعضی ها با همین حرفها بدست میاد
شهاب
حرف شمادرست هم اگر باشه این آقا در حدی نیست که این حرف را بزند ... ایشان خواسته دیده بشه و گر نه اگر حرف منطقی داشت به خود علما محترمانه نامه مینوشت و از این بزرگواران میخواست جوابش را بدهند ... اما سخنان این استاد سکولار بیشتر از روی جهل است تا فهم و بسیار بی ادبانه که یک طلبه حوزه هم جوابش را میتواند بدهد
Iran, Islamic Republic of
حرف تخصصی؟؟!!! این بابا مغالطه کرده تو میگی تخصصی؟!! مغالطه یعنی این که منظور حضرات آیات و مراجع که همه ارکان نظام از جمله نیروی انتظامی را که ذیل حکومت اسلامی هستند را مجری احکام اسلام دانستند که به غلط و البته مغرضانه برای هدف دیگری این نیرو تخطئه شد!! و این شبه استاد ضد دروس اسلامی مغالطه کرده و موضوع رو به اجتهاد و فتوا ربط داده که ارتباطی به حرف اصلی مراجع معزز ندارد.
بنده به آقای روحانی که هم حقوق دان و هم روحانی هستند توصیه می کنم یک بار دیگر بدیهیات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و حوزه علمیه ای که در آن درس خوانده اند رو دوباره مرور کنند
(مگر قانون جز قانون اساسی است لطفا اصول اول تا سوم را حداقل بخوانید مخصوصا اصل سوم قانون اساسی که در مورد دولت است)
با عرض معذرت از بقالان محترم
فرض کن این حرفا رو بقال سر کوچه زده بود بازم میگفتی جای بحث داره؟!
این اراجیف همون چیزاییه که توی ماهواره دیکته میکنن و بعضیا هم نشخوار!
وااااای حااالم به هم میخوره از آدمایی که دو زار نمیفهمن و با بازی با الفاظ میخوان خودشون رو به عنوان فهمیده جا بزنن
آخه بووووووق!
یعنی تو میگی مراجع عظام راه بیفتن توی خیابون و کوچه و بازار و.... موارد تخلف از احکام اسلامی رو که کاملا مشخص کردن خودشون اجرا کنن؟!!!!!!!!!!!!!!!!
من موندم اینجور استاد نماها از کدوم طویله مدرک گرفتن و حالا شدن برای ما استاااااد دانشگاه؟! بد بخت دانشجویی که با اینا واحد برداره!
کسایی که هنوز الفبای بدیهی ترین چیزی رو که یک بچه 5 ساله میتونه راجع بهش سخنرانی کنه نمیدونن!!!!
ببخشید جمله بندیم رو اصلاح میکنم
با موارد تخلف از احکام اسلام که کاملا مشخص کردن خودشون برخورد کنن؟!!!!!!!!
از تفکر لیبرالی بود که داعش دراومد ...مرگ بر لیبرالیسم ...البته ان شاءالله که نابودید
یه آدم بی سواد فقط میتونه این طوری صحبت کنه
تو هم الکی جو نده, اصلا صحبتش تخصصی نیست فقط چند سوال مسخره مطرح کرده که جوابشون خیلی ساده و پیش پا افتاده ست
متاسفانه ایشان به کل مداحان اهل بیت بی حرمتی کرده و کسانی را که فضایل اهل بیت را به صورت مدح بیان میکنند اینگونه خطاب کرده(منقار..).
درست است که میتوان بعضی مداحی ها را اصلاح کرد ولی نه اینکه کل جامعه مداحی را اینگونه مسخره کرد.
سید حسنی
Norway
..... این استاده؟ این ... هم نیست
حیف از ....
Iran, Islamic Republic of
چه بسیار بیسوادانی که شعور داشتند و چه بسیار استاد دانشگاهی که....
جناب نقیب... لکم دینکم و لی دین....
مهدي رحيمي
با وجد مخالفت شديدم با عقايد اين شبه استاد تو بحث ميدان دادن به مداحان و بال و پر دادن به ايشان بنده مواف وي هستم . مداحان ما اكثرا بي آنكه كوچكترين اشرافي بر احكام اسلامي داشته باشند بعضا در مورادي از جمله امور عزادراي فتوي هم مي دهند ويا حتي به علت شهرتي كه از بركت سيدالشهدا بدست اورده اند در امور سياسي دخالت ميكنند و به قول معروف پا را از گليم خود درازتر ميكنند !!! من كساني رو ميشناسم كه حتي افراد آلوده اي هستند ولي با توجه به داغ بودن بازار مداحي و شيفتگي برخي عوام الناس حسابي دارند ماهي مي گيرند . اين انتقاد بر جامعه مرجعيت ما وارد است كه به هر كسي اجازه مداحي داده مي شود كه اين خود در حال حاضر باعث بروز بدعتهاي نادرستي در مداحي آييني ما شده است .
به خاطر یک بی نماز که در مسجد رو نمیبندن!
همونطور که جامعه روحانیت و دیگر اصناف خوب و بد و باسواد و بی سواد دارن مداحان هم همینطورند مثلا ما میگیم که به خاطر این استاد نما همه استادها به درد نمیخورن؟! خب معلومه که نمیگیم
اما باید همه جایگاهها ضابطه مند بشه تا هر کسی نتونه بدون صلاحیت خودش رو بین بقیه بچپونه از مداح و روحانی گرفته تا استاد دانشگاه و....
Iran, Islamic Republic of
شما خودت درباره مسائل نظر نمي دهي كه ميگي دهن مداحا رو بايد بست آخه چرا اينقدر ديكتاتوريد!
محسن
Iran, Islamic Republic of
بجای تخریب کرده فرد سوال کننده بهتر نیست به سوال کاملا منطقی مطرح شده جواب دهید ؟
واقعا اگر قرار است پلیس مجری اسلام باشد دیگر چه نیازی به روحانی ؟
س.م
Iran, Islamic Republic of
آره خوب، اصلاً چه لزومي دارد كه رئيس جمهور روحاني باشه؟؟؟ به قول آقاي نقيب زاده پس وظيفه اين قشر چيست؟ اگر قرار است پليس و مداح وظيفه شان را انجام دهند؟؟ لابد برن رئيس جمهور بشن!!! اين خوبهههه؟؟
دوست عزیز روحانیت وظیفه اش تبلیغه. نیروی اجرایی در دست نداره. ثانیا مگر قانون از شرع جداست که پلیس وطیفه ای اجرای قانون باشه نه شرع
آی کیو نکنه انتظار دارید در یک جامعه اسلامی که احکام آن بر گرفته از شزیعت است خود روحانیون هم بیایتد احکام را اجرا کنند پس وظیفه پلیس چیست ؟نشستن پای درس احکام حسن روحانی؟
خخخخخ یحتمل!
راست میگه دیگه!
وظیفه روحانیت اجرای قانون یا همون اسلامه و وظیفه پلیس جمع کردن پیکر خونین علی خلیلی ها از وسط خیابون!
جناب آقای روحانی هم وظیفه بسیار سخت پرورش دیپلماتهای خندان رو بر عهده دارند!
آفرین
اصلا با وجود روحانی ما نیازی به پلیس و قوه قضائیه نداریم
کلا همه رو تعطیل کنید
مهدي رحيمي
دوست عزيز اجراي احكام شريعت اسلام پس از اجتهاد احكام ودستورات توسط فقهاو علما بايد توسط حاكم اسلامي وعمالش اجرا گردد . يعني خود آقاي روحاني وسپس سلسله مرتب حكومتي بايد مجري احكام اسلام باشند. قرار نيست فقيه خود اجتهاد كند وحكم صادر كند خودش هم اجرا كند. نيروي انتظامي بعنوان مجري احكام وقوانين اسلامي جزو سلسله مراتب حكومت و دولت اسلامي هستن وبايد احكام اسلامي را اجرا كنند وجلوي مفاسد و منكرات را بگيرند . پس نيروي انتظامي مجري احكام صادره است نه مجتهد صدور حكم. افكار لائيك وليبراليستي جناب روحاني نشون ميده كه اون مدت كه جنابش در لندن و در دانشگاه بورسيه ملكه بريتانيا تحصيل ميكرد وبه اصطلاح عوام آب اونجا رو خورده كاملا بهش اثر كرده و شده يك آخوند انگليسي . آخوندي كه وظيفه مامور دولتي رو اجراي اسلام نميدونه! سوال من اينه پس در مملكت اسلامي چه كسي مسئول اجراي احكام اسلاميه ؟؟؟؟
وظیفه پلیس و نیروی انتظامی حفظ امنیت جامعه آن هم در چهارچوب قوانین است.
قوانین جامعه اسلامی هم بر مبنای احکام شریعت تقنین شده است.
این مسأله پیچیده ای نیست. همانطور کهپلیس در باره امنیت جانی و مالی مردم مسؤول است درمورد امنیت روانی جامعه هم مسؤول است.
حالا یه عده ای که عاشق بر هم زدن امنیت روانی جامعه خودشونن معلومه که با این وظیفه پلیس مخالف هستند!
عزیز
اینا خودشون از من و شما وارد ترن اتفاقا خوب میدونن چی دارن میگن!!!!!!!!!!!!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
شما واقعا نمی فهمید یا خودتون رو به نفهمی زدید؟؟!! حرف حساب و منطقی مراجع یک کلام کاملا روشن و واضحه و اون اینه که تمام ارکان این نظام اسلامی، مجری احکام اسلام هستند (مستقیم یا غیر مستقیم)، پس کسی که میگی نیروی انتظامی مجری اسلام نیست در واقع بدیهی ترین و مهمترین وظیفه و هدف این نیرو رو که در یکی از مواد قانونی شرح وظایف نیروی انتظامی که به طور قانونی این نیرو رو موظف به اجرا و حرکت در مسیر اهداف متعالی نظام اسلامی (که همان پیاده سازی احکام دین است) را نفی کرده!!! و این البته موضوعی نیست که امثال این شبه استاد ضد دروس دینی و همفکران او بفهمند و اگر هم بفهمند بهش تن بدند!
ببینم یعنی از فردا مراجع راه بیفتن تو خیابون و با دزدها و قاچاقچیها و مفسدین و مزاحمین نوامیس و.... بر خورد کنن؟!!!!!!!!
یک کمی فکر کردن تا حالا کسی رو نکشته هااااا!
یک طلبه
Germany
دوست عزیز هر مسلمانی تو هر صنفی که باشه وظیفه ش اجرای دستورات دینیه. نقش روحانیت کجاست؟ تبیین این دستورات.پلیس هم از این قاعده مستثنی نیست. مواظب باشیم با کلمات گول نخوریم...پلیس هم در حیطه ی خودش نیاز به جهت دهی اسلامی داره...وهر کس تو حیطه ی کاری خودش باید در مملکت اسلامی به اسلام عمل کنه.... کار روحانیت هم جهت دهی کردنه...
جعفری
Iran, Islamic Republic of
به این استاد بی سواد بفرمائید احکام شرعی مربوط به اجتماع توسط متخصصین دین و مراجع تقلید عظام به شکل قانون در می آیند و مجری قانون موظف به اجراست. حالا آن بخشی از قانونی که مرتبط با پلیس است نیز باید توسط پلیس اجرا شود نه اینکه پلیس خود فتوا دهد و اجرا کند!

آیا غیر از اینه که قانون اساسی کشور اسلامی ما برگرفته از دین و اسلام است؟!
مهدی (روحانی)
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما حرف غیر منطقی زده این استاد یا چون از نظر سیاسی با دوستان نزدیک نیست اینطری توهین میکنید!!!
جنابعالی اول عینک سیاست زدگیت رو بردار بعد میبینی که اشکالت به خودت وارد بوده!
جناب مهدی (روحانی) کافی است دو تا از کامنتهای اطراف رامی خواندی و اگر منطق می فهمی که حتما می فهمی دیگر این کامنت را نمی گذاشتی!
محسن
Iran, Islamic Republic of
حرف حق بیشتر مواقع تلخ است
اما حرف ناحق همیشه تلخ است
ایشون با این همه ادعای سواد شأن اجتهاد رو با شأن اجرای احکام خلط کردن.
همه آحاد جامعه نه فقط پلیس بلکه حتی بقال سر کوچه هم موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستند.و بویژه مرحله اجرایی اون از پلیس شروع میشه.
دیبی نقیب زاده!
شیییییر فهم شدم!!
محمد
اجرای احکام اسلامی وظیفه هر فرد مسلمان است
چه احکام فردی چه احکام اجتماعی
هر فرد وظیفه دارد احکام فردی خودش را انجام دهد و همچنین در مقابل منکر بایستد و امر به معروف انجام دهد
اینکه چه کاری منکر است از رساله مراجع و همچنین با پرسش از علما میتوان فهمید و نیازی نیست سال ها درس فقاهت خواند.
حالا من یک سوال دارم از این بنده خدا :
آیا مراجع بهتر از جناب عالی نمیفهمند که اجرای اسلام بدست کیست؟
حسین
واقعا عجب شعور بالایی دارد!! این استاد!!!
بعضیا حرفی برا گفتن ندارن فقط توانایی منفی دادن دارن
آفرین
یه بی ثواط
اخه ادم درس خونده و شوما که یه سری نظرات داری خودت باس بری همه رو اجرا کنی؟
دختر کوچیکمم میدونه که بحث علمی نظریه پردازی و با اجرا دو مقوله جدا از همه...
مثلا یکی از بحث های اسلامی دفاع هست کی تشخیص میده که باید دفاع کنیم یا نه؟ واجبه یا نه؟ مرجع تقلید! کی اجرا میکنه؟؟ خود مرجع و عالم؟ میتونه؟
پلیس مامور اجرای احکامی هست که علا اسنباط می کنن...
پرفسور عزیز شوما یه کوچولو قبل حرف زدن خلوت کنی خوبه
Iran, Islamic Republic of
خدا منافقان را نابود ورسوا کند منافقین از کفاربدترند امام خمینی رحمه الله علیه
ای خداااا آمین
فقط یک منافق که خوب خودشو میشناسه به این نظر منفی میده غافل از اینکه فقط خودش ضایع میشه!!! هع
Iran, Islamic Republic of
عمو پروفسور ما که قبل از انقلاب هم مرجع نقلید داشتیم پس چرا اسلام رو اجرا نمی کردند ؟ دانشمند محترم اجرای اسلام نیاز به حکومت داره نیاز به قدرت داره
منطق بسیار زیبایی بود آفرین!

کم گوی و گزیده گوی چون در
تا ز اندک تو جهان شود پر
ن
Iran, Islamic Republic of
شما می فرمائید یعنی یه فردی که عمل منافی عفت انجام می ده آقان علما و مراجع باید بیایند و برخورد کنند ، و اگه مثلاً این اتفاق تو یه شهر دیگری اتفاق بیفته دولت باید کلی بودجه ایاب و ذهاب واسه علما تعیین کنه اون وقت یه نفری که نمی شه باید کلی مامور اجرایی واسشون تعیین کنه ....اوووووووه
خب آدم حسابی مراجع حکم کلی اش رو می دهند و نیروی انتظامی فعلی هم به عنوان بازوی اجرایی انجام وظیفه می کنه دیگه
مگر این که شما قلبت مریض باشه و هدفت از این حرف دور زدن احکام اسلام و حرکت به سمت جامعه بدون شرعیات ( سکولار ) باشه که قضیه اش فرق می کنه و باید به جای کتب علوم سیاسی باید نتیجه چنین افراد و تئوری هاشون رو توی کتب تاریخ پیدا کنی ...
آدم؟!!! اونم حسابیییی!!! شوخی نکن عزیزم!
Iran, Islamic Republic of
اولا به خاطر اهانت به مراجع عظام باید توبیخ شود
ثانیا پلیس مجری قانون ماست که برگرفته از شریعت اسلامی است شاید منظور رئیس دولت و این استاد این است که پلیس بخش های اسلامی قانون را اجرا نکند! آیا برخورد با مظاهر ضد دین جزء قانون مدنظر آقایان نیست؟
کدوم اهانت؟
تو بهتره به خوابت ادامه بدی جانم!
شاید اهانت را درک نکردید ولی بگذارید مثال بزنم:
فرض کن شما مکانیک ماهری هستید و یه کودکی می گویید فلان آچار را بیاور تا در موتور را باز کنم.
بعد آن کودک می گوید، در کاپوت را که باز می کردی هم اشتباها آچار استفاده نکردی!

آیا احساس اهانت نمی کنید؟

حال اگر آن شخص کودک نباشد و یک انسان بالغ 30 ساله باشد و این حرف را بزند!

حال احساس اهانت نمی کنید؟

یک شخص بی اطلاع از رشته تخصصی شما با بی احترامی نقدی بچگانه بکند شما احساس اهانت نمی کنی!

اگر نه پس باید عزت نفس چنین شخصی را کمی بررسی کرد!
Iran, Islamic Republic of
علت اینکه ایشان خواستار حذف دروس اسلامی شده بودند این است که سطح سواد درست و حسابی ندارند و یاد گیری مطالب اسلامی برایشان سخت و دشوار است
طاها علوی
وقتی که برنارد لوئیس از استادان دانشگاه پرینستون انگلیس و از بنیانگذاران نظریه تجزیه ایران به قومیت های گوناگون جهت نابودی فرهنگ آن در کتاب اسلام و لیبرال دموکراسی می گوید :
«هنوز در جامعه ی ایران رفتار هایی مشاهده می شود که تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر ، گذر از یک جامعه ی سنتی به یک جامعه ی مدرنیته را با دشواری مواجه نموده است ؛ اجرای حجاب اسلامی و مبارزه با بد حجابی ، فقدان کاباره ها و قمارخانه ها ، جدایی دو جنس مخالف در تجمعات عمومی از جمله کلاس های درس ، برچسب اوباش به مردان و زنانی که رفتار فردی آنها متفاوت از دیگران بوده است و برخورد با آنان از جمله ی این رفتارها بوده است . با این وجود، سیگنال هایی از جامعه ی مدرن قابل مشاهده است که تقویت این سیگنال ها باید با استفاده از ابزارهای مرتبط ، در دستور کار قرار گیرد ...». بدون شک ابزاری بهتر از این گونه افراد برای آنان وجود ندارد .
م
United Kingdom
استاد ارجمند از شما می پرسم اگر در حین تدریس شما ، خدای ناکرده دانشجویی سر کلاس شما مشروب بخورد و عربده بکشد بفرمایید شما به عنوان استاد طبق قانون با او چه بر خوردی می کنید ؟
حتما می فرمایید حداقل کارم این است که او را از کلاس بیرون می کنم
اگر چنین کاری را می کنید بفرمایید طبق چه قانونی
شاید بفرمایید خودم از کلاس بیرون می روم
باز بفرمایید طبق چه قانونی
حال اگر استاد این کلاس یکی از همین مراجع وکارشناسان دینی باشد
به نظر شما او چکار می کند ؟!
عزیز اگر خوب دقت نمایید می بینید که برخورد با بعضی از نمادهای منکراتی و ضد اخلاقی احتیاج به مجتهد بودن ندارد
ولذا هر کس در هر مسئولیتی می تواند ناهی از منکر و امر به معروف باشد والبته در حد واندازه ای که قانون مشخص کرده است و عرف مبتی بر شرع وعقل نیز انتظار آن را دارد
رضا
بسیار حرف ایشون و رییس جمور منطقی و عاقلانه است
بی چاره عقل و منطق ...
فقط دقت داشته باشید عقل ایشان دارد می گوید: اگر دزدی به خانه شما زد به جای 110 از این به بعد به 09640 زنگ بزنید!!!
کار این حضرات فقط مغالطه است آخه کی گفته که پلیس باید اجتهاد کند بلکه آنچه علما اجتهاد کردند و به عنوان احکام شرع ارائه داده اند و یا قانون شده را اجراء کند همین لا غیر مطلب به این واضحی . مردم که هالو نیستند بخواهید با این گفتمان فریبشان دهید.
علی
درست گفتند .نخود نخود هرکه جای خود.نه نخودی
سید حجت
بابا این طرف خیلی بیسواد تشریف داره، واقعا من موندم اینها از یک طرف استاد دانشگاه در یک کشور اسلامی هستند و از طرف دیگر با اولیات احکام دین مانند امر به معروف و نهی از منکر که در واقع همان دستور خداوند برای عموم مردم از جمله پلیس است که اسلام را باید در این سطح یعنی تذکر احکام شریعت که کاملا مشخص و مبین است اجرا کنند و وظیفه تبیین اسلام خوب مشخص است که بر عهده علما و روحانیت و متخصصین علوم اسلامی است، یعنی این بنده خدا بعد عمری تحصیلات هنوز فرق این دو تا رو نفهمیده!!!
فهمیدن که آش نیست که هر چی پول بدی گیرت بیاد برای فهمیدن ابزار دیگه ای نیازه که بعضیا ندارند خب!
ﺑﺎﻧﻮﻱ اﻧﻘﻼﺑﻲ
اﻧﺸﺎاﻟﻠﻪ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺩﺳﺖ اﻳﻦ ﻟﻴﺒﺮاﻟﻬﺎ اﺯ اﻳﻦ ﺷﻴﻌﻪ ﺧﺎﻧﻪ اﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﺑﺸﻪ ﺑﺎ ﻇﻬﻮﺭ ﺣﻀﺮﺗﺶ
ان شاء الله محقق بشه صلوات
احمد
United States
حرفش درسته حالا این بابا هر....که میخاد باشه ببین چی میگه نبین کی میگه
علی
خود قرآن میگه اعملو نکنه از نظر این به اصطلاح استاد قرآن و در اصل خود ذات اقدس الهی فقط مراجع را خطاب قرار داده و مابقی مردم نیاز به عمل ندارند
aaaa
Iran, Islamic Republic of
این جمله آقای روحانی خیلی خیلی واضح است.
آنقدر واضح که گفتنش شبه آورده است که احتمالا منظور همانی که گفته شده نبوده و مشکل اینجاست.
ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺮاﻱ ﭼﻲ ﻧﻆﺮاﺕ ﻣﻨﻮ ﭘﺨﺶ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻲ
غرب زدگی و نفهمی بد دردیه
سینا
خدا شفا بده همه مریضارو!!!!
Sweden
بعد از مدتها یک حرف حسابی‌ زده شد که به مزاج شما نمیسازد
حرف حسابی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به مزاج شما که دین تا وقتی مزاحم برنامه هاتون نباشه میسازه
آقایان مدعی دینداری کجای حرف دکتر نقیب زاده توهین به روحانیت و مراجع هست؟
پوریا
این اقا که تا دیروز داشته کتابهای دروس اسلامی را در دانشگاه حذف میکرده حالا شده اسلام شناس ... ایشان بیشتر مدعی دینداری هستند تا اینکه فهم و درکش را داشته باشه
در دانشگاه مملکت اسلامی فقط پشت این ادعا می تواند به اسلام ضربه بزند! اما زهی خیال باطل که مردم بیدارند و از منافق بیزارند.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
آقای نقیب زاده سیاست را بخصوص مبانی غرب را خوب بلدند و تحصیل کرده فرانسه که مبانی دینی نمی خواند و از جامعیت دین چیزی سر در نمی آورد ۰ من نقیب زاده را می شناسم کتابهایش را هم خواندم و انتظارم این است که در حوزه ای که سوادش را ندارد وارد نشود و علمای دین از اسلام چیزهایی می دانند که الفبای آنرا، نقیب زاده نمیداند۰ پس چرا استاد خود را قربانی سیاست غلط دولت مردان می کند ۰ علما و مراجع کجا و تحصیلکرده های غرب ( نقیب زاده و روحانی) کجا، به اندازه گلیم خود پاتان را دراز کنید
لامذهبه بابا چه توقعی دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوکلام هم از مادر عروس... به افتخارش...هووو هووو هووو
قربونم بری!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام من تا اونجا که میدونم پلیس ضابط قضایی میباشد و در واقع بازوی اجرایی ایشان است که مطابق احکام قضایی عمل میکند .
Germany
تجزيه اش خوبه ولي مرده شور تركيبشو ببرند
ان کس که نداند که نداند و نخواهد که بداند به این اقا میگن.
سيدجواد
چراغي را كه ايزد برفروزد
هرآنكس پف كند ريشش بسوزد
امثال نقيب زاده حبابي بيش نيستند
اميني
Iran, Islamic Republic of
سلام..ازكساني مثل نقيب زاده كه شاگرد گوش وچشم بسته مكتب پوپرهستندودين وتقدسزدايي ماموريت اصلي ايشان وهمفكرانش است توقعي جز اباطيل ايشان نيست.امثال آقاي نقيب زاده وايضاخودش داراي عقده روشنفكري هستن وبانامه نگاري باامثال حضرات آيات عظام.براي كارنامه خودرزومه تهيه كرده.وهمچنين به دگران انديشان اونور آب چراغ ميدهند.
رزومه رو خوب اومدی خوشم اومد
Iran, Islamic Republic of
به جای این حرفها بگید کجای حرفاش مشکل داره
Iran, Islamic Republic of
lمشکلش
اولا نحوه صحبت کردنشه
دوما اینکه مراجع مجری احکام نیستن بلکه نیروی انتظامی مجری می باشد
مشکلش اینه که خودش هم نفهمیده چی گفته
كاظمي
سلام آقاي دكتر نقيب زاده باسواد!!!
1- شما براي اجراي احكام اسلامي در منزل خود(اگر اجرا كنيد!) نياز به حضور مراجع و علما داريد يا بعنوان مدير خانواده سلامت فكري و اسلامي خانواده را مراقبت مي كنيد.
2- آقاي دكتر ! ما كه مي دانيم چقدر از دست مراجع عظام كه هميشه در مقابل افكار منحرف امثال شما ايستاده و به موقع وارد ميدان شده اند عصباني هستيد .. ولي بدانيد مقام معظم رهبري و ساير مراجع و علما احكام اسلامي را تبيين و روشنگري مي كنند ، و همه نهادهاي اجرايي من جمله نيروي انتظامي موظف به اجراي آن احكام اسلامي مي باشند
3- ولي اصلاً معلوم نبود كه عصباني هستيد!!
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای محترمی که استاد دانشگاهی اما به اندازه یک دانشجوی مبتدی سواد وقدرت تحلیل نداری گوش بده
در بحثی که شما مطرح کردید علما از دیدگاه فقه وشریعت اسلام مسائل را گفته وباید یک گروه آن را در جامعه اعمال کنند تا هرج مرج نشود یک مرجع قانونی باشد که آن هم نیروی انتظامی می باشد
درود بر دکتر نقیب زاده باسواد
مطنئنا فهم ایشان هم در اندازه شماست
Romania
آقا عوض توهین و شانتاژ به سوال ایشون جواب بدید. مگر سوال بدی پرسیده؟ آیا پلیس ما دوره اجتهاد میگذرانند که نگهبان اسلام باشند.
مگر نه این است که کار علما حفاظت از شرع است پس چرا اگر آنها کارشان را درست انجام ندهند یاید یکی دیگر جوابگو باشد؟
جعفری
Iran, Islamic Republic of
بعضی دوستان در کامنت ها جواب شما رو دادند با دقت بخون عزیزم!
بشری
پلیس ما در کشور اسلامی مجری احکام شریعت میباشند اگر قرار باشد هر کس دوره اجتهاد میگذراند خود هم مجری باشد که دیگر به حکومت دینی نیاز نیست همان حکومت پهلوی خوب بود... بهتره کمی با مطالعه صحبت کنید تا تحت تاثیر اینگونه افراد بی هویت قرارنگیرید
همون تو با این...
اینکه احمدی نژاد متشرع تر بود حرف درستی است. اصلا احمدی نژاد با روحانی قابل مقایسه نیست
ح م
زکی........
بعضيا چشمشونو مي بندند و دهنشونو باز مي كنن. خيال مي كنن دكتر شدن تو همه زمينه ها حق اظهار نظر دارن،....
Iran, Islamic Republic of
مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی...
Iran, Islamic Republic of
آتشی که ایزد بر فروزد هر آنکس پف کند ریشش(ریشه اش) بسوزد
قابل توجه استاد مثلا محترم...
چراغی را که ایزد بر فروزد
هر آنکس پف کند ریشش بسوزد
جعفری
سلام، پیامبر اکرم ص:هر که امربه معروف و نهی از منکر کند جانشین خدا در زمین وجانشین رسول اوست. مستدرک الوسایل/جلد 12/ص 179. جانشینی خدا ورسول مقام شایسته ای است که به هر کسی داده نمی شود و مخصوص کسانی است که راه انبیا را ادامه می دهند ودستورات خدا را اطاعت می کنند. انشاالله همگی عامل به دستورات خداوند ورسولش شویم.
ابوذر
سلام. حضرت علی علیه السلام می فرماید:همه کارهای خوب وجهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر چون قطره ای است در دریای عمیق. امربه معروف و نهی از منکر وظیفه همه افراد جامعه هست که هر کس در هر پست ومقامی به نوبه خود باید این وظیفه خطیر را انجام دهد البته با کمال ادب واحترام .
Netherlands
نکته جالب ماجرا آنجاست که بعضی وقت ها آقایون سکولار و تکنوکرات نگران دین و دین داری ملت می شوند. ای کاش این آقایان به اندازه ادعایی که دارند سواد و فهم هم داشتند
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اصلا این استاد سکولار و... شما پاسخ اورا بدهید نه اینکه هتاکی کنید این رویه ائمه نبوده است
محمد از اهواز
خیلی جالبه!
مگه قراره پلیس فتوا بده که برن ازش مسائل شرعی بپرسن؟؟!!!! پلیس مملکت اسلامی قوانین رو که منشأ اسلامی دارن باید اجرا کنه. یعنی مجری اسلام میشه. این اصل بدیهیه که رئیس جمهور خودش رو به ندونستن میزنه.
بعد هم مداح ها مداحی می کنن و هیچ مداحی احکام شرعی نمیگه یا مفاهیم مذهبی رو به صورت منبری ها آموزش نمیده.
اما چه می شه کرد که آقایون دنبال تریبون یک طرفه هستن اما میگن دوران تریبون یک طرفه تمام شده!!!!!!!!!!!!
هم ادبیات و هم محتوای نامه دکتر نقیب زاده نامناسب بود اما صحبتهای اقای رئیس جمهور درباره قانون محوری کاملا درست و بجا بوده است.
هر دو یک منشا داشته و آن عدم درک درست از اسلام و اجرای احکام است
البته در نگاهی خوش بینانه!
Romania
نقی بزنم تو دهنش
بهاره
Romania
وقتی رئیس جمهور در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی تاکید می کنه کاری به اسلام نداشته باشید ار این روشنفکر غرب زده چه انتظاری باید داشت
افشین
به ظاهر روشن فکر چون صحبت های ایشان نشان از روشن فکری که ندارد بلکه به اندازه آن دختر 6 7 ساله یمنی که در کنار آوار جنایت آل یهود آنطور با عظمت و صلابت و بلاغت به دشمن می تازد ایشان باید خجالت بکشد به عنوان یک استاد دانشگاه کشوری مثل ایران اینها آبروی ایران را می برند .
این کار یعنی سفسطه و مغلطه!
بهترین برخورد علما این است که جوابی به این به اصطلاح استاد ندهند. و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا امنا
إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاَماً
Iran, Islamic Republic of
میخواسته معروف بشه یک حرفی زده
احمد
اينكه بي سواده، شما اساتيد به كار خود ادامه دهيد.
همین که تو و امثال تو باسوادن بسه
چه توهینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


من که توهینی ندیدم.
نمیفهمی که ببینی
ندیدی یا نخواستی که ببینی
در جامعه اسلامی همه مردم وظیفه برپایی شریعت خدا را دارند
ملت
خب راست میگه بیچاره چراجهان نیوزبایکوت میکنه
حسين
Iran, Islamic Republic of
اگر سكولار است كه هست طبق قانون بايد از دانشگاه اخراج شود چون جزو ضوابط جذب و پذيرش استاد متقاضي بايد به ولايت فقيه و قانون اساسي اعتقاد و التزام داشته باشد. معلوم مي شود ايشان نداشته و به دروغ اظهار داشته كه دارد و به اصطلاح كلاهبرداري كرده است. بنابر اين از ابتدا معيار هاي اعتقادي يك استاد را نداشته است. چگونه يك سكولار مي تواند در جمهوري اسلامي استاد جوان هاي مردم باشد. يا شايد مسوولين پذيرش خيانت كرده اند.
مثبت دادم البته این احتمال هم هست که اول جور دیگه ای بوده و عوض شده
معلم
بنده به عنوان یک معلم دانشگاه از این بخش نامه ایشان خیلی خجالت کشیدم : «از قضا روحانیت ما پیش از این هم یک اشتباه مهلک دیگر مرتکب شده است که برای من بسیار جای سوال بوده است و آن اینکه کار منبر و وعظ را به مداحانی سپرده است که بعضا جز یک صوت خوش و گاهی ناخوش چیز دیگری در منقار ندارند.»
طفلک از صدای [...] خودش خیلی خوشش اومده
یکی دیگه بی ادبی میکنه اونوقت یکی دیگه خجالتش رو میکشه!
دنیای وارونه امروزه دیگه!
باز خوبه یکی خجالت میکشه!
ظاهرا این اقا یادش رفته که مسئولین سیاسی کشور هم تعدادی کارگردان سینما را تحریک کردند تا بیانیه بدهند که " توافق بد بهتر از توافق نکردن است" سینما را چه به سیاست
نه دیگه ه ه ه ه !
ببیییییین !
اون فرق فوکوله !
ملیحه
حرف درست زده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا ل[...] كند اين قبيل استادها را كه وقتي علناً اينگونه نسبت به علماء و دين بي‌احترامي مي‌كنند ببينيد سر كلاس چه چيزهايي را به خورد بچه‌هاي مردم مي‌دهند. ظاهراً يك انقلاب فرهنگي براي اين مملكت كافي نبوده.
دقیقاً
یک جوان
کشور ما جمهوری اسلامی است وکلیه قوانین آن اسلامی است کلیه نهادها باید مدافع اسلام باشنددر مواقعی که اسلام در خطر است یا حتی مملکت در خطر است همه باید از آن دفع کنند ،مانند هشت سال دفاع مقدس که مردم با اینکه نظامی هم نبودنند ولی برای اسلام ومملکت جانفشانی کردند ، از این فرد می خواهم مطالعه بیشتری در باره اسلام انجام دهد.
ان شاء الله با اتمام زمان مذاکرات همه دست همه اینها برای مردم رو میشه و خیانتهاشون برملا میشه
ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
این آقا مثل اینکه هم از روحانیت ضربه خورده وهم از احمدی نژاد
ومعلوم است کجاش میسوزه وداره زوزه میکشه
اینا لیاقتشون تو سری خوری تو کشورهای خارجیه به عنوان ظرف شور و گارسون جلوی خارجیا دولا و راست بشن. اینا رو چه به نظام اسلامی و عزت اسلامی و قوانین اسلامی بزارید خوش باشن. همینجوری پف میکنن ریششون میسوزه بی ریشها
واقعا کجای جرف ایشون مشکل داشت
یک بار دیگه بخون تا متوجه بشی
آفرین!
حالا بدو برو جایزه ات رو بگیر!
عباس
نقیب زاده شما بیشتر یک عقده ای بنظر میرسید تا استاد دانشگاه ، ادب از که اموختی از بی ادبان

ابروی هر چی استاد بود را بردی
ناشناس
United States
درود براستادوالامقام جناب آقای دکترنقیب زاده...حرف حساب جواب نداره... بنده به شاگردی حضرتعالی همیشه افتخار کردم.
دکتر شریعتی: استعمار عمال خود را از پشت میز دانشگاه انتخاب می کند
یک دوست
کاش به جای استفاده از تیتر «توهین به ....» دو کلام حرف حساب جوابش میدادین. راستی پلیس مرجع شایسته ای برای اجرای احکام بدون قانون است؟؟؟؟
حرف بحق ودرستی زده
حمید ثابتی
به نظر شخصی من، آقای روحانی به نوعی کاملاً ساده انگارانه مشغول فرافکنی های بی محتوا و عبث هستند. به جای اینکه پاسخگوی انتقادات و انتظارات بحق مردمی در مورد وضعیت فرهنگی و اقتصادی و بیکاری و رکود و سیاست خارجی باشند، هر چند وقت یکبار سخنی حاشیه ساز و محفل گرم کن به زبان جاری می کنند و به خیال واهی خودشان ذهن مردم و افکار عمومی را از موضوعات اصلی مملکت دور می سازند.
من که دلیل دیگری برای این همه سخن پراکنی های نسنجیده و بی محتوا نیافتم.
lمتاسفم که فردی با این حد بی نزاکتی عنوان استاد دانشگاه گرفته , لحن صحبتش کاملا بی ادبانه و نشان از عقده ای بودن ایشون داره مشخصه منتظر فرصتی بوده تا عقده اش رو خالی کنه
علی
Iran, Islamic Republic of
خدایی حرفهای درستی زده و هیچ توهینی هم نکرده.
ایمان
Iran, Islamic Republic of
این آقای دکتر خلط مبحث فرمودند! عالمان دین و مراجع تقلید ، وظیفه دارند احکام شرعی را تبیین و تفسیر کنند و راه شریعت را بنمایانند و غبار از روی احکام دین بردارند و بی تردید در حکومت اسلامی، حاکمان و مسوولین حکومتی، مسوول اجرای احکام دینی در جامعه هستند و بی تردید پلیس، یکی از بازوان اصلی اجرای احکام اسلامی در جامعه است. فهم این مساله چندان دشوار نیست که این آقای به اصطلاح استاد دانشگاه نتوانند بفهمند. نگران دانشجویانی هستم که باید از ایشان علم بیاموزند!!
سید
Iran, Islamic Republic of
ایشان حرف بی خودی زده با چند سال خواندن ایشان فکر کرده ادم شده سواد داشتن مهم است نه تحصیلات
Iran, Islamic Republic of
انصافا" در مورد بعضي مداحان درست گفته چون آدم را ياد بعضي خواننده هاي كوچه بازاري دوره قبل مي اندازند
درود موافقم
سیستانی
انتظارنیست که پلیس کاریک عالم دینی راانجام دهداماازپلیس مملکت اسلامی انتظاراشنایی به احکام اسلامی میرودتابا استفاده ازهمان اموخته های دینی،برخوردمتناسب بامردم وزیردست روادارد! تربیت یک پلیس مکتبی درکنارتربیت تخصصی پلیسی،انسانهای والامقامی راتحویل جامعه میدهدکه هم برای پلیس اعتباروعزت بیشتری میدهدوهم جامعه از رفتاراسلامی یک پلیس وظیفه شناس متخصص لذت میبرند!این چندروز ادمهای مریض حسابی شلوغ کردندوتاتوانستندبه رسانه های معاندومغرض پیام دادندوموضوع رالوث کردند!
راسو
آقای نقیب زاده کاملا درست می گن .