جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تقویت همکاری نظامی روسیه و سوریه

چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 361352
یک روزنامه لبنانی در گزارشی اعلام کرد: رئیس جمهور روسیه تصمیم نهایی خود را درباره سوریه پس از زلزله سیاسی که در اوکراین رخ داد، گرفته است.
به گزارش جهان،مهر به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کرد: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه تصمیم نهایی خود را درباره سوریه پس از زلزله سیاسی که در اوکراین رخ داد، اتخاذ کرده است.

بنابر این گزارش، پوتین پس از تنشهای ایجاد شده با دولت اوکراین و کشورهای غربی، در حمایت از نظام سوریه مصمم تر شده و تصمیم دارد توافقات نظامی جدیدی را با "بشار اسد" به امضا برساند.

تشکیل کمیته مشترکی میان روسیه و سوریه که هدف آن تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی اعلام شده، نکات مهم دیگری را نیز نشان می دهد. بر این اساس، مسکو برای ریاست این کمیته "دیمیتری راگوزین" را که معاون نخست وزیر و رئیس کارخانجات صنایع جنگی روسیه است، انتخاب کرده است. این انتخاب نشان می دهد مقامات روسی در تشکیل کمیته فعلی، تقویت و افزایش سطح همکاری نظامی را به عنوان هدف اصلی پیگیری می کنند.

بنابر اعلام منابع دیپلماتیک، دیمیتری راگوزین شخصیتی بسیار پیچیده تر از احراز مقام معاونت نخست وزیری روسیه را داراست و بر تمام اسرار نظامی و توانمندی های تسلیحاتی روسیه اشراف کامل دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *