جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مسکو: موضع"دوستان‌سوریه"غیرسازنده‌است

جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 360455
روسیه روز گذشته موضع کشورهای غربی و عربی خلیج فارس در خصوص حمایت بیشتر از مخالفان دولت سوریه را غیر سازنده ارزیابی کرده است.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از رویترز نوشت: ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد: کشورهای موسوم به "دوستان سوریه" در نشست لندن موافقت کرده اند تا حمایت های خود از مخالفان میانه روی دولت بشار اسد را افزایش دهند.
 
بر اساس این گزارش میخاییل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به توافق کشورهای عربی خلیج فارس و کشورهای غربی برای حمایت بیشتر از مخالفان سوری تاکید کرد: برخلاف برخی کشورهای غربی ما با همه طرف های سوری همکاری می کنیم نه فقط با یک طرف درگیر در سوریه. به نظر ما رویکرد کشورهای موسوم به "دوستان سوریه" غیر سازنده است.
 
روسیه متحد اصلی سوریه در برابر جنگ همه جانبه و فشارهای کشورهای غربی به شمار می رود. با وجود اینکه جنگ ویرانگر سوریه وارد چهارمین سال متوالی شده و بیش از 150 هزار نفر جان خود را از دست داده اند هنوز چشم انداز روشنی برای پایان یافتن این بحران وجود ندارد. استعفای اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه نیز به نگرانی ها در خصوص آینده این بحران دامن زده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *