چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

دو مرکز شیمیایی در دست معارضان سوری

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 359428
سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد معارضان مسلح کنترل دو مرکز شیمیایی را در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه به دست گرفته‌اند.
به گزارش جهان فارس به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم خبر داد، «سیگرید کاخ» هماهنگ کننده تیم مشترک سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل در پرونده شیمیایی سوریه، گفت که معارضان مسلح دو مرکز شیمیایی را در نزدیکی دمشق به دست گرفته‌اند که روند تخلیه سلاح‌های شیمیایی سوریه را با مشکل مواجه کرده است.

«کاخ» بعد از جلسه مشورتی شورای امنیت در مورد برنامه سلاح‌های شیمیایی در سوریه، نگرانی خود را از ناتوانی سازمان ملل در مورد نابودی باقیمانده سلاح‌های شیمیایی که حجم آن به ۸ درصد می‌رسد، اعلام کرد.

وی افزود که تیم سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به دلیل شرایط امنیتی خطرناک در سوریه قادر نیست مقدار باقی مانده از سلاح شیمیایی را خارج کند و تصریح کرد که این تیم تلاش دارد تا با استفاده از راه‌های دیگری به این مراکز دست پیدا کند که بیشتر از یک هفته به طول خواهد انجامید.

در همین رابطه بر اساس توافق صورت گرفته بین دمشق و سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی قرار است که سلاح‌های شیمیایی سوریه برای نابودی به خارج از این کشور انتقال پیدا کند.

عملیات انتقال سلاح‌های شیمیایی بارها از سوی گروه‌های مسلح مورد هجوم قرار گرفته که انتقال را با مشکل مواجه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *