پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

مسکو: نشست ریاض فراگیر نبود

يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 460877
وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از نشست مخالفان سوریه در ریاض پایتخت عربستان سعودی گفت: نمایندگان همه گروه‌های مخالف در این نشست حضور نداشتند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، وزارت خارجه روسیه در واکنش به نشست معارضان سوریه در ریاض، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما نمی توانیم اقدام این گروه را که در ریاض گردهم جمع شدند، بپذیریم زیرا آنها به نام همه مخالفان سوری گفت وگو کردند، درحالی که نمایندگان همه گروه های مخالف سوری در این نشست حضور نداشتند.
 
وزارت خارجه روسیه در این بیانیه، آمادگی مسکو را برای ادامه همکاری ها در چارچوب بین المللی با مشارکت همه طرف های ذی ربط برای حل و فصل همه مسائل مربوط به هموارسازی زمینه آغاز روند سیاسی واقعی در سوریه بدون هرگونه پیش شرط، اعلام کرده است.
 
در این بیانیه آمده است، تنها مردم سوریه می توانند برای سرنوشت خود تصمیم گیری کنند.
 
گروه های اصلی مخالفان سوریه روز پنجشنبه در ریاض موافقت خود را با انجام مذاکرات با حکومت سوریه اعلام کردند؛ اما درعین حال خواستار کناره گیری رئیس جمهور سوریه همزمان با آغاز احتمالی دوره انتقال قدرت شدند؛ شرطی که خود آنان هم به غیر ممکن بودن تحقق آن یقین دارند.
 
اصرار عجیب کشورهای حامی تروریست ها در منطقه و در رأس آنان عربستان و ترکیه بر کناره گیری رئیس جمهور قانونی سوریه پیش از شروع مذاکرات با مخالفان، در حالی ادامه دارد که سرسخت ترین کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه، با پذیرفتن واقعیت و درک حقایق، از این پیش شرط غیرمنطقی دست بر داشته و مذاکره با دولت بشار اسد را اجتناب ناپذیر اعلام کرده اند، اما دولت های تروریست پرور منطقه همچنان در رؤیاهای خود غوطه ور و از پذیرفتن حقیقت گریزانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *