دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

وضعیت ذخیره آب ۱۱۶ سد اعلام شد

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 359415
در حال حاضر، ذخیره آب در مخازن ۲۴ سد کشور بین ۷۰ تا ۹۰ درصد است و در عین حال حجم آب موجود در ۴۵ سد به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، وزارت نیرو اعلام کرد: حجم آب ۴۵ سد کشور به كمتر از ۴۰ درصد رسید. در زمان حاضر ۳۷ درصد مخازن سدهاي كشور كمتر از ۴۰ درصد ذخیره آب دارند.

حجم آب ۴۵ سد کشور از جمله سدهای كمال صالح، زاينده رود، اكباتان و دوستي تا پایان هفته گذشته به كمتر از ۴۰ درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید. در پایان هفته گذشته ۳۶ سد از جمله شهيد رجايي، البرز، دز، پيشين، ايلام، آغ چاي، كوثر، بافت، كينه ورس و کارون ۳ و ۴ كه ۲۵ درصد از ظرفيت كل مخازن كشور را تشكيل مي دهند، بين ۹۰ تا ۱۰۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

همچنین حجم آب ۲۴ سد کشور از جمله سدهای سفيد رود، شهيد عباسپور، ارس و زيردان كه ۱۶ درصد از ظرفيت كل مخازن كشور را تشكيل مي دهند، تا پایان هفته گذشته بين ۷۰ تا ۹۰ درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

۲۷ سد کشور در حال حاضر بين ۵۰ تا ۷۰ درصد ذخیره آب دارند كه از آن جمله مي توان به سدهاي كرج، گاوشان، گتوند عليا، تهم، شميل و نيان، گلستان ۲، علویان و اکباتان اشاره كرد كه ۱۵ درصد از ظرفيت كل مخازن كشور را تشكيل مي دهند.

در پایان هفته گذشته ۲۰ سد از جمله رئيسعلي دلواري، وشمگیر، كمال صالح، ماملو، ستارخان، استقلال و گلستان كه هفت درصد از ظرفيت كل مخازن كشور را تشكيل مي دهند، بين ۴۰ تا ۵۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *