دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

کاهش ذخیره آب سدهای کشور

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 335006
میزان ذخایر آبی پشت سدهای کشور از ابتدای مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۶۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت و به ۱۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب رسید.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور از ابتداي سال آبي جاري تاكنون پنج ميليارد و ۳۶۰ ميليون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال آبي گذشته، معادل ۲۲ درصد كاهش نشان می دهد.

هم اکنون موجودي آب سدهاي كشور به ۳۹ درصد رسيد حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه ۹۲) تاكنون، با ۴.۵ درصد كاهش به ۱۸ ميليارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود شش ميليارد و ۸۶۰ ميليون مترمكعب بوده است. میزان آب موجود در مخازن سدهای کشور در سال آبی گذشته ۱۹ ميليارد و ۳۱۰ ميليون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه ۹۲) تاكنون، پنج ميليارد و ۸۹۰ ميليون مترمکعب گزارش شده در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، به ميزان پنج ميليارد و ۷۴۰ ميليون مترمکعب بوده است.

بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، ۲.۷ درصد افزايش نشان مي دهد. هم اکنون ۳۹ درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پُر بوده ضمن اینکه مجموع ظرفيت مخازن سدهاي كشور در حال حاضر ۴۷.۴ ميليارد مترمكعب گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *