دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ذخیره آب ۶۰ سد کمتر از ۳۰ درصد

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 349979
از ابتداي سال آبي جاري تاكنون حجم آب موجود در مخزن سد زاينده رود به میزان ۴۴ درصد کاهش یافته و در حال حاضر، ۱۰ درصد حجم مخزن سد زاينده رود از آب پُر شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در حال حاصر سقزچي تنها سد در حال سرريز در كشور اعلام شده است. آخرین بررسی وضعیت ذخیره آب پشت سدهای کشور نشان می دهد ۱۷ سد از جمله ميجران، البرز، پيشين، جگين و ماشكيد عليا افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب دارند.

همچنین ورودی آب ۱۸ سد کشور افزایش یافته که از سدهای مهم می توان به ميجران، گاوشان، پيشين، جگين و زيردان اشاره کرد. بر اساس این گزارش، هم اکنون ۶۰ سد کشور از جمله سدهای لار، وشمگير، كرخه، استقلال، كمال صالح، زاينده رود، گلپايگان و دوستي كمتر از ۳۰ درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

همچنین از ابتداي سال آبي جاري تاكنون حجم آب موجود در مخزن سد زاينده رود به میزان ۴۴ درصد کاهش یافته است. در حال حاضر، ۱۰ درصد حجم مخزن سد زاينده رود از آب پُر شده است. حجم فعلی آب موجود در مخزن سد زاينده رود در استان اصفهان با ۴۴ درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به ۱۲۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم آب سد زاینده رود در زمان مشابه سال گذشته ۲۲۱ میلیون مترمکعب گزارش شده بود. همچنین حجم آب ورودي به مخزن سد زاينده رود نیز از ابتداي سال آبي جاري تاكنون به ۱۹۰.۸ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته ۲۵ درصد كمتر است.

بر پایه این گزارش، حجم آب ورودی به مخزن سد زاينده رود در زمان مشابه سال آبي گذشته افزون بر ۲۵۵.۱ میلیون مترمکعب ثبت شده بود. همچنین در زمان حاضر ۱۰ درصد حجم مخزن سد زاينده رود از آب پُر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *