سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

سرطان‌های شایع در میان مردان وزنان ایرانی

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۵۵
کد مطلب: 359372
یک متخصص تغذیه در امور سرطان اعلام کرد: در بسیاری از استان‌های کشور سرطان‌ها دومین علت مرگ و میر هستند و در کل کشور سومین دلیل مرگ و میر است. سالانه حدود ۸۵ هزار مورد جدید سرطان در کشور بروز می‌کند.
به گزارش جهان، سید حسین داوودی در گفت‌وگو با فارس، گفت:‌در ایران نیز مانند اکثر کشورهای جهان سرطان‌ها از عوامل مهم ایجاد بیماری محسوب می‌شوند، به طوری که در سال ۹۰ و در آخرین سرشماری حدود ۱.۲ نفر از هر هزار نفر به سرطان شدند.

وی ادامه داد: آنچه که در روند رو به رشد سرطان در کشور مهم است، افزایش تعداد بیماران مبتلا به سرطان در سال‌های اخیر است به طوری که در سنین مختلف و در زنان و مردان ابتلا به این بیماری دیده می‌شود. داوودی گفت: سرطان در ایران رشد متفاوتی نسبت به کشورهای دیگر دارد چرا که در کشور ما افزایش سن امید به زندگی، بالا رفتن میانگین سنی و ‌مصرف مواد غذایی خطرساز سرعت رشد این بیماری را افزایش داده است.

این متخصص تغذیه در امور سرطان ادامه داد:‌ در کشور همچنین بروز سرطان به دلیل در معرض بودن عوامل خطرسازی مانند استعمال دخانیات، عدم فعالیت بدنی، چاقی و اضافه‌ وزن رو به افزایش بوده است. وی گفت: در کشور مردان به ترتیب بیشتر دچار سرطان‌های معده،‌مثانه، پروستات، روده بزرگ، خون، ریه، مری و غدد لنفاوی می‌شوند.

داوودی ادامه داد:‌ در زنان ایرانی نیز به ترتیب سرطان‌های پستان،‌ روده بزرگ، معده، مری، خون، تیروئید، تخمدان، رحم و مغز بیشتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *