يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۷

اختلاف وکیل‌الدوله‌ها بر سر نام فراکسیون!

يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب: 358417
یک نماینده حامی دولت که گفته بود حتی با حضور ۱۰ نفر فراکسیون اعتدال در مجلس راه‌اندازی می‌شود، اکنون معتقد است نمایندگان پیگیر این موضوع در همین قدم اول و بر سر نام فراکسیون به مشکل برخورده‌اند.
اختلاف وکیل‌الدوله‌ها بر سر نام فراکسیون!
به گزارش جهان،‌ عابد فتاحی از اعضای فراکسیون ۸ نفره اصلاح‌طلبان در مجلس به ایلنا گفت: علاوه بر علی مطهری، نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس همچون مسعود پزشکیان، غلامرضا تاجگردون و علیرضا محجوب نیز از فعالین این فراکسیون هستند.

وی در خصوص آخرین اقدامات هیئت موسسان سومین فراکسیون سیاسی مجلس گفت: هفته گذشته مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیشان تعطیل بود و به همین خاطر جلسه‌ای برای قطعی کردن تشکیل فراکسیون نداشته‌ایم، اما از هفته آینده جلسات هیئت موسسین از سرگیری می‌شود و ضمن توزیع فرم‌ها برای اعضا، هیئت رئیسه فراکسیون نیز مشخص می‌شود.

نماینده مردم ارومیه‌ در پاسخ به این سوال که نام فراکسیون در نهایت چیست؟ گفت: بر روی نام فراکسیون همچنان بحث وجود دارد، زیرا در ابتدا نام اعتدال مطرح بود و شبهه‌ای به وجود آمد که این فراکسیون حامی دولت است و بدون قید و شرط از اقدامات و سیاست‌های دولت پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: اصلا چنین مسئله‌ای وجود ندارد و نمایندگانی که جزو هیئت موسس این فراکسیون هستند، بیشتر از اصلاح‌طلبان، مستقلین و معتدلین مجلس هستند و چنین افتراهایی به این نمایندگان به هیچ‌وجه وارد نیست.

وی ادامه داد: پس از آنکه از نام اعتدال صرف‌نظر شد پیشنهاد نامگذاری با عنوان صدای ملت مطرح گشت که به خاطر اینکه پیش از آن تلاش‌هایی برای نامگذاری فراکسیونی دیگر با این نام مطرح شده بود، این نام نیز منتفی شد. اراده ملت گزینه جدید است، اما این نام نیز قطعی نشده است.

به گزارش کیهان،‌ انصراف از عنوان «اعتدال» به خاطر لو رفتن وکیل‌الدولگی نمایندگان عضو فراکسیون صورت گرفته، همچنان که نام فراکسیون صدای ملت تداعی کننده همین نام در مجلس می‌باشد؛ به این معنا که علی مطهری فراکسیون یاد شده را در زمان دولت قبلی و با نام «صدای ملت، منتقد دولت» راه‌اندازی کرد و اکنون با عنایت به دولتی شدن برخی اعضا، عنوان منتقد دولت به طنز شبیه می‌شود، ضمن اینکه اعضا نیز چنین انگیزه‌‌ای ندارند.

در همین حال ابراهیم ‌نکو از موسسان فراکسیون دولتی در مصاحبه با دانا گفته است: آقای لاریجانی معتقدند با تشکیل فراکسیون اعتدال، فراکسیون رهروان که یکی دیگر از فراکسیون‌های موجود در مجلس است اکثریت اعضای خود و توانمندی خود را از دست می‌دهد.

وی گفت: مخالفت آقای لاریجانی یک نظر شخصی است؛ در مجلس یک فرد نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد و در نهایت هر نماینده‌ای در هر رده‌ای که باشد، فقط می‌تواند توصیه یا پیشنهاد کند.

وی افزود: البته فراکسیون اعتدال پس از شکل‌گیری، روی ریاست مجدد لاریجانی در مجلس بحثی ندارد و دنبال تغییر در هیئت رئیسه نیست.

احمد شوهانی نماینده ایلام نیز که از نمایندگان عضو حلقه حامیان دولت است در مصاحبه با فرارو گفته است: نمایندگان بنا به برخی دلایل از جمله دلخوری از فراکسیون اکثریت مجلس و یا همان فراکسیون رهروان ولایت که ناشی از عدم توجه به برخی انتقادات نمایندگان در طول این سال‌ها بوده است، تصمیم به تشکیل این فراکسیون گرفته‌اند.

وی کارت زرد به برخی وزرا را مورد انتقاد قرار داد.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های فراکسیون رهروان ولایت قد علم کردن رقیبی تازه برای انتخابات هیئت رئیسه بوده است گفت: دوستان گمان می‌کردند که اگر فراکسیون اعتدال تشکیل شود، این فراکسیون برای انتخاب هیئت رئیسه به خصوص رئيس مجلس ممکن است نامزد و یا نامزدهایی معرفی کند و تعیین ترکیب هیئت رئیسه مجلس توسط این فراکسیون را تا حدودی دچار مشکل کند.

با این حال ما در جلسات خود با اعضای ارشد فراکسیون رهروان ولایت اعلام کردیم که اصلا نباید نگرانی از این بابت داشته باشند چرا که این فراکسیون از نامزدهای فراکسیون رهروان حمایت خواهد کرد.

برخی اعضای حلقه پیشین فراکسیون مذکور، ظرفیت اعضا را بین ۱۰ تا ۴۰ نفر عنوان کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
نظر من : فراکسیون وکیل الدوله ...
آفتابه لگن هفت دست، شام و نهار هیچی!
همه می دونن اینا همه بازیه!
آقایون وقتی توی دهه فاطمیه به حضرت زهرا توهین شد کجا بودن؟
وقتی شهید خلیلی به دلیلی تعطیلی عید حتی بنیاد حاضر نمی شد برای او اعلام وضعیت کنه و اگر فشار مردمی نبود جنازه این شهید مظلوم روی زمین می ماند کجا بودند؟
وقتی به نام خانم فاطمه زهرا توی کاخ سعد آباد زدند و رقصیدند و بد حجابی کردند و مال بیت المال را حیف و میل کردند کجا بودند؟
علی مطهری که به خاطر قد مانتوها نگران است یا مشاهد تصویر یک زن خارجی بی حجاب در سیما، چرا وقتی توی جشنواره فجر افتضاح به بار آمد ساکت ماند؟
آقای پزشکیان، پزشک محترم چند بار زنگ در منزل شهید خلیلی را زدی و احوالش را پرسیدی؟ تا جایی که می دانم شما متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص قلب دارید! بنابراین قادر بودید یک هیئت پزشکی را برای رسیدگی به وضعیت جسمی شهید خلیلی بالای سر او حاضر کنید، ولی نکردید! کارهای مهمتر داشتید درسته؟!

هر چند حرف زدن با شماها بی فایده و اتلاف وقت است همان بروید تیله بازی، نه ببخشید به دعوایتان بر سر اسم فراکسیون تان بپردازید!!!!
علی
دلشون خوشه..
از بیکاریه این چیزا
United States
ای وای چه شود
دردمند
کاری که رضای خدا توش مطرح نباشه همه ی زوایاش بوی تعفن میده! از اسمش بگیر تا منش و رسمش...
حسین
Iran, Islamic Republic of
این چه تیتریه جهان!!!
اینها نماینده مردمند چرا اینطوری تیتر زدید!!!
چرا به وکیل الدوله های مجلس قبلی کاری نداشتید؟