شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۸
۲۷

اعتراض جالب روزنامه اصلاح‌طلب به سازنده «من روحانی هستم»

دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 357386
یک روزنامه اصلاح طلب در اعتراضی جالب به مستند «من روحانی هستم» عنوان کرد: سازنده این مستند سابقه کای آنچنانی ندارد و مشخص نیست که او چگونه بدون هیچ سابقه‌یی احساس تکلیف برای شناساندن حسن روحانی به مردم کرده است!
اعتراض جالب روزنامه اصلاح‌طلب به سازنده «من روحانی هستم»
به گزارش جهان،‌ روزنامه اعتماد نوشت: مستند «من روحانی هستم» جدی‌ترین و هدفمند‌ترین کار این گروه(شفق مدیا) است. کاری که از همان روزهای ابتدایی پیروزی روحانی کلید خورد و چند ماه بعد فیلمنامه‌اش نوشته و بعد هم برای اکران روانه مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور شد.

نکته اینجاست که کسی از این موسسه پاسخگوی سوالات هم نیست. معصومه نبوی، کارگردان مستندی است که این همه چالش ایجاد کرده است. کارگردانی که به گفته یکی از اعضای هیات‌مدیره انجمن مستندسازان نه تنها در این انجمن عضو نیست بلکه نام آشنایی هم برای مستندسازان نیست. نبوی اما سابقه آنچنانی ندارد. اطرافیانش می‌گویند نمی‌خواهد که او گفت‌وگویی با روزنامه‌ها داشته باشد و در گفت‌وگوهایی هم که با رسانه‌های همسو با خودشان دارند عکسی از او منتشر نمی‌شود. بنابراین مشخص نیست که او چگونه بدون هیچ سابقه‌یی احساس تکلیف برای شناساندن حسن روحانی به مردم کرده است. برای شناسایی هم به گفته خودشان به سراغ خاطرات خود روحانی رفته‌اند.

مستندهای دیگری که رسانه‌ای نشده است

اما ظاهرا مستندهای دیگری هم وجود دارد که آنچنان رسانه‌یی نشده است. هادی فیروزمند، سردبیر سایت سفیر فیلم که مسوولیت توزیع مستند «من روحانی هستم» را بر عهده دارد در همین مورد به «اعتماد» می‌گوید: برای مستند «من روحانی هستم» از سوی دانشگاه‌های زیادی تقاضای اکران وجود داشت اما این تقاضاها ناگهان متوقف شد. در دانشگاه‌های امیرکبیر، علم و صنعت، علوم پزشکی، شهید بهشتی و علامه طباطبایی اجازه اکران فیلم داده نشد اما در حال حاضر تلاش داریم که فیلم را در دانشگاه‌های شهرستان‌ها که از اخبار دورتر هستند پخش کنیم.

وی اما اخبار دیگری هم به «اعتماد» داد و گفت: مستند «لکه» نیز یک روایت داستانی ۴۵ دقیقه‌یی از یکی از کارگردانان جوانی است که در جشنواره عمار برنده شده است. در مستند لکه به زندگی یک شخصیت سیاسی پرداخته می‌شود که در سال ۸۸ مشروعیت نظام را زیر سوال برده اما با آغاز به کار دولت یازدهم حکم دولتی می‌گیرد و در دولت مشغول به کار می‌شود. اکران این فیلم هم متاسفانه از سوی ۱۰ دانشگاه لغو شد اما ما توانسته‌ایم در دانشگاه شریف این فیلم‌ها را پخش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا چرا یک مشت آدم بی سواد مستند می سازند
ادب مرد به ز دولت و سبد کالاش است
Iran, Islamic Republic of
البته سیب زمینی و چک پول و ...
United States
سیب زمینی مجانی داد ، نه 4000تومنی ! نه سبد کالایی که ملت رو تحقیر کنه! به 70 نفر یارانه داد بی منت! دولت تحقیرو ذلت
Iran, Islamic Republic of
چون يه مش با سوات!! فيلمهايي مي سازن كه فقط به زعم دشمنان اين ملت خوش آمده و در جشنواره هاي فلان و بهمان غربيها يكي پس از ديگري تشويق شده و فرت وفرت بهشون جايزه ميدن!!
اگر موافق خودتان بود آنوقت با سواد بود؟
صراطي
بي سواديشونو از كجا تشخيص دادين!!! ميشه توضيح بدين؟ اينام از اون بي سوادي منتقد توافقنامه ژنو هستن يا فرق دارن؟ لطفا توضيح بفرماييد.
Iran, Islamic Republic of
منطق افرادی که ادعای با سوادی دارن :
-------------> توهین
واقعاً اگه براي محمود مي ساخت هم انقدر كيف ميكرديد؟! ....
شما که ماشالله با سوادی بیا میدون!!!!!!!!
مثل همون رئیستون حرف میزنید!!!!!!
محمد
جواب مستند را با سند بدین
فحش دادن نشانه شخصیت شماست
عمار خسروجردی
چون پاسخی در برابر استدلال ها و واقعیت ها ندارند، دست به فشار و تخریب فرد می پردازند و به جای نقد محتوا و استدلال جوسازی می کنند.
اونوقت شما چرا بدتان آمده؟ ....
اين افراد مي خواهند چه را ثابت کنند- بگويند ما هنرمند هستم - فيلم ساز هستيم . ...
Iran, Islamic Republic of
نه استاد می خواهد شعار آزادی بیان و شفاف سازی شما را محک بزنند.
تضارب ارا ونقد پذیری یعنی همین دیگه!!!!!!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
این فیلم نه نقد داشت نه تضارب آرا. فقط تحریف تاریخ و دورغ گویی بود. همانطور که رئیس مجلس هم گفت این فیلم پر از دروغ است. پس چرا باید پخش شود؟
شما به اصطلاح ارزشی ها عادت دارید هر جا خواستید تهمت بزنید و دروغ بگویید و هیچکس هم مانع شما نشود.
استاد عزیز، به این میگن توهین نه تضارب آرا
اگه اجازه بدي همين تفكر رو براي همه مسئولين جاري و ساري كنيم شما كه اعتراضي ندارين
United States
فیلم قوی ای است. کارگردان نباید تازه کار باشد. از همه بیشتر به نفع گروه سبز است.
یک اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
مستند ما خاتمی هستیم را آماده نمایید.
اگه کارگردان مستند شخصیت شناخته شده ای هست خب معرفیش کنین مام بشناسیمش.
امیر
United States
بحث بر سر محترم‌شمرده‌شدن حریم خصوصی نیست. بحث بر سر آنکه آیا حریم خصوصی شهروندان باید دست‌کم از منظر شرعی، رعایت شود یا نشود نیست. بحث بر سر اینکه آیا در دولت مورد قبول تندروها، کسی می‌توانست فیلمی علیه احمدی‌نژاد بسازد و به وی اتهام بزند و تقاضای پخش در دانشگاه‌ها را نیز داشته باشد هم نیست. بحث متأسفانه خیلی ابتدایی‌تر از این‌هاست. بحث بر سر آن است که کسانی که در فقره مجلس زنانه همسر رییس‌جمهور - از قبل- درصدد گزارش یا فیلم‌برداری برآمده‌اند و صد البته که قصد و غرضشان بهره‌برداری سیاسی از این کار بوده، به استناد کدام مجوز و حجت شرعی، عرفی و اخلاقی، اقدام به چنین کاری کرده بودند؟ آیا واقعاً حریم خصوصی به‌کل معنا و مفهوم خود را در منازعات سیاسی ما از دست داده است؟
....
بی طرف
این ها که بیشتر از کتاب خاطرات هاشمی گرفته شده. یعنی اینها خاطرات اکبر هاشمی رو هم نمی تونن تحمل کنند!!!!!!!
خودگیری دارند ها!!
سازندگان فیلم مچکریم!
وجدان بیدار
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است ؟!
علی
تو که مخالف مستند هستی ،اصلا اونو دیدی؟یا به سبک بزرگانتان فقط بلدید منقدین را محکوم کنید!!!!