چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۲۶
متن و حواشی رونمایی مستند «گام نهایی»؛

نقدی منصفانه توسط دانشگاهیان باسواد و با شناسنامه‌ +تیزر مستند

پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 359246
تهیه‌کننده‌ی مستند «گام نهایی» در رابطه با ساخت این مستند اظهار داشت: بسیار علاقه‌مند بودیم که با مسئولان دولتی هم مصاحبه کنیم. اما هیچکدام حاضر به انجام مصاحبه نشدند.
نقدی منصفانه توسط دانشگاهیان باسواد و با شناسنامه‌ +تیزر مستند
به گزارش جهان، پس از امضای توافقنامه‌ی ژنو توسط دولت تدبیر و امید، افراد مختلفی نسبت به مفاد مختلف این قرارداد اعتراض کردند و این توافقنامه را به ضرر کشور و ملت ایران دانستند. حسن روحانی هم در واکنش به این مخالفت‌ها در طی یک سخنرانی اظهار داشت که دانشگاهیان باید نسبت به توافقنامه نظر دهند. پس از این صحبت رئیس جمهور خیلی طولی نکشید که تعدادی از دانشجویان به حسن روحانی لبیک گفتند و مستند «گام نهایی» را با موضوع توافقنامه‌ی ژنو و مساله‌ی هسته‌ای تولید کردند.

 «گام نهایی» روزگذشته در تالار ثامن‌الحجج(عج) دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران و در یک محیط کاملا دانشگاهی رونمایی شد. این مستند که اولین محصول «مرکز هنر رسانه‌ای تجلی» محسوب می‌شود را «سیدمحمد علی صدری‌نیا» و «سید محمدحسین میری» کارگردانی کرده‌اند.

تیزر مستند «گام نهایی»
من نه دکتر هستم و نه حقوق‌دان، بیشتر به سرهنگ‌ها شبیهم

پس از تلاوت قرآن، مجری برنامه از «امین حسنی» به عنوان تهیه‌کننده مستند دعوت کرد تا دقایقی برای حضار صحبت کند. اما به اشتباه مجری به تهیه‌کننده لقب دکتر داد که این لفظ با واکنش حسنی مواجه شد. وی پس از حضور پشت تریبون گفت: من نه دکتر هستم و نه حقوق‌دان، بلکه بیشتر به سرهنگ‌ها شبیهم. تهیه‌کننده‌ی مستند «گام نهایی» در رابطه با زمان آغاز به ساخت مستند اظهار داشت: ما قبل از امضای توافقنامه‌ی ژنو با گروهی دانشجویی روی مسائل هسته‌ای تحقیق می‌کردیم. اما بعد از قرارداد ژنو تصمیم به ساخت مستندی با این موضوع گرفتیم. از اواخر دی ماه فیلمبرداری کار را آغاز کردیم و بسیار علاقه‌مند بودیم که با مسئولان دولتی هم مصاحبه کنیم. اما هیچکدام حاضر به انجام مصاحبه نشدند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000359/nf00359246-2.jpg

پس از صحبت‌های «امین حسنی»، «مهرداد بذرپاش» -نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی- نیز دقایق کوتاهی برای حضار صحبت کرد.

یا این توافقنامه جای دفاع ندارد و یا اینکه افراد مدافع انگیزه‌ای برای ابراز عقایدشان ندارند

مهرداد بذرپاش پیرامون موضوع هسته‌ای عنوان کرد: کشور ما نخبه و حقوق‌دان و اقتصاددان و افراد باسواد در زمینه‌های مختلف کم ندارد. اما دودلیل باعث شده که حرف متقن و مستدللی پیرامون دفاع از این توافقنامه زده نشود. یا اینکه این توافق‌نامه جای دفاع ندارد و یا اینکه افراد مدافع انگیزه‌ای برای ابراز عقایدشان ندارند.

وی در ادامه‌ی صحبت‌هایش افزود: ما فقط انتقاد نمی‌کنیم، بلکه راهکار هم ارائه می‌دهیم. کسی مخالف مذاکره و یک توافق خوب نیست. تمام این نقدها و حرف‌ها و مستندها در جهت رسیدن به توافقات بهتر است. ما دل خوشی از توافقاتی مثل ژنو نداریم.

بذرپاش خطاب به موافقان توافقنامه گفت: ما از دوستانی که حامی توافقنامه هستند دعوت می‌کنیم که مستندهایی مثل «گام نهایی» تولید کنند. چرا که با گسترش این فضا پیشرفت حاصل می‌شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000359/nf00359246-3.jpg

بعد از صحبت‌های بذرپاش مستند «گام نهایی» برای حاظران در سالن پخش شد. «گام نهایی» به بهانه تحلیل توافق ژنو نگاهی تاریخی دارد به روند ساخت نیروگاه و دستیابی به انرژی هسته‌ای از دوران حکومت پهلوی تا به امروز و فراز و فروهای آن و همچنین در طی این مرور تاریخی به شبهاتی مبنی بر چرایی استفاده از این فناری نیز پاسخ می‌دهد و در نهایت به زمان حال و توافق ژنو می‌رسد.

در این مستند شاهد مصاحبه‌های جذابی از آقایان: صادق زیباکلام (استاد دانشگاه) – شیرزاده (نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم) – آصفی (سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اصلاحات) – سید حسین موسویان (عضو تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای دولت اصلاحات) – مهرداد بذرپاش (نماینده‌ی مجلس) – مهدی محمدی (عضو تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد) – ناصر نوبری (سفیر سابق ایران در شوروی) – حجت‌الاسلام والمسلمین نبویان (نماینده‌ی مجلس) و ... هستیم.

مشکل اصلی غرب، پیشرفت کشور ماست

پس از پایان این مستند ۵۰ دقیقه‌ای نوبت به سخنرانی ناصر نوبری – سفیر سابق ایران در شوروی- رسید. نوبری پیرامون دلایل دشمنی غرب و به خصوص آمریکا با ایران اظهار داشت: مشکل اصلی غرب، پیشرفت کشور ماست. آن‌ها معتقدند هیچ کشوری در خاورمیانه نباید قدرتمندتر از رژیم صهیونیستی شود.

نوبری در پاسخ به افرادی که معتقدند در صورت دوستی با آمریکا مشکلات کشور حل می‌شود، گفت: ما از اردن و مصر و عربستان بیشتر می‌خواهیم با آمریکا دوست باشیم؟ آیا آن‌ها پیشرفت کردند؟ آیا مشکلاتشان حل شد؟ این تفکر که دوستی با آمریکا باعث حل مشکلات می‌شود، بسیار غلط است.

برخی دوستان فکر می‌کنند ما مخالف رفاه و آسایش مردم هستیم. اینطور نیست. ما معتقدیم رابطه‌ی دوستانه با آمریکا آسایش و رفاه را از ما می‌گیرد.

اجرای سرود زیبایی دیگر توسط سینا دست‌خوش

پس از اتمام صحبت‌های نوبری، سینا دست‌خوش خواننده‌ی انقلابی و جوان کشور به روی سن آمد و آهنگ تیتراژ پایانی مستند «گام نهایی» را اجرا کرد که با استقبال حاضرین در سالن مواجه شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000359/nf00359246-1.jpg


این مراسم ساعت ۱۵:۳۰ به پایان رسید و مجری در خاتمه‌ی برنامه از اکران این مستند در دانشگاه‌های دیگر طی هفته‌های آتی خبرداد.

منبع: رجا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا باید ببینیم نظر دولتی ها چیه؟
می گن اینا بیسوادن
هیچی کار ندارن که فعلا سرشون گرمه اصل مذاکرست
رزم آرا
کارت ملی هم داشتن می شدا
نه بابا گفتن باید شناسنامه باشه!
دولت فکر کنم کپی شناسنامه هم قبول کنه
حامدددد
Iran, Islamic Republic of
چی میخورین اینقد با مزه شدین ؟!؟
از جام فرهنگ راستگویان می نوشیم!
تو هم بخور با نمک میشی.
کپی برابر اصل باید باشه
میلاد
نظر آقای یونسی چیه؟!!!
احتمالا می گه به من باشه جای انرژی هسته ای فلان می کردم
برای خورشید چی گفت؟؟؟
آره؛
من از نظر یونسی داشتم گیج می خوردم چون نمی دونستم که فراماسیونرها نماد شیر و خورشید رو برای چی انتخاب کردن!
واقعا که چقدر این فراماسیونرها انقلابی هستند!!!

جدا آقای یونسی نفهمید چی داره میگه یا متوجه نیست که مردم می فهمند که ایشون چی داره میگه!
احتمالا از ستاره داوود بگه!!!!!!!!
بچه ها متشکریم
متشکریم نه مچچچچکریم!
اشتباهی بهت مثبت دادم بابا این دیگه چه واژه ای است که شماها باب کردید. هر کی هستید و نیستید لا اقل حرمت ادبیات فارسی رو نگهدارید.
دهه!!!
همون متشکریم درسته.
mmm
دولت تدبیروامید:
هرکی مخالف مااست بی سواد است
هرکی دلواپس دلاورنیست
هرکی دلاور دلواپس نیست
ارزونی
عدم اختلاف
اعتدال
امید
خواهشا ازیارانه انصراف دهید والا سه برابر جریمه میشوید
قیمت خودروسقفش یک میلیون بالاترازاینه
سقف قیمت مرغ همین شش هزارو پانصد
مسکن مهرالکیه فقط مسکن اجتماعی
مادولت نقدپذیریم ولی هرکی نقد کنه بیسوادو غیردلاوره
هرکی ازما تعریف کنه دلاوره ماهم شناوریم و...
بهترین کارو کردن اونم در بهترین موقعیت
آفرین
اول برید فرق ام پی تی رو با NPT یاد بگیرید که این قدر تو سرتون نزنن و نگن بی سواد
جناب اگ دقت کرده باشی m,nدر صفحه کلید کنار همه ،فکر کنم واقعا شما افساد طلبا دارید به حکومت بنی اسزاییل نزدیک میشید به گفته یونسی جونتون که از اشتباه تایپی ایراد بنی اسراییلی می گیرید!!!
سرور
شما یاد بگیرید کجا خنده کنید و کجا اخم .....
hosseini
Iran, Islamic Republic of
باسلام عالیی بود امن نتونستم دانلود کنم مستند لطفا مشکل دانلود حل کنید ضنا برنامه زنده زاکانی در برنامه تلویزیون دیدم لذت بردم من هر زور مطالب شما خبر گزاری فارس روز نامه کیهان میخونم
آفرین ترانه قشنگی بود.
اینم از رحمت خداست که خواننده های ارزشی برای دفاع از آرمان ها به میدان آمدند. خدا قوت؛
من نگران تنهایی آقای زمانی بودم ولی حالا،
قابل تقدیره
منتقد بزرگ
من نمی دونم چرا توی هر سایتی که میرم و می خوام یه برنامه صوتی رو گوش کنم اینقدر صدا بلنده!
اگه گوشی بزارم روی کمترین صدا هم گوشم بیچاره میشه اگر گوشی نزارم محله مستفیض میشه!
خوب یه خورده دوز صدا رو کم کنید بعد اگه کسی دوست داشت زیادش می کنه دیگه!
همه هستند جز معصومه خانم که کارگردان نام گرفته است. ما منتظر دیدن کارگردان هستیم.
محمد
"در خاتمه‌ی برنامه از اکران این مستند در دانشگاه‌های دیگر طی هفته‌های آتی خبرداد"

امیدوارم! اما مطمئنم تدبیری ها برای جلوگیری از پخش حرف حساب تمام تلاششان را خواهند کرد