پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۶

پیام های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری توسط بشار اسد در سوریه چیست؟

جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 356903
تا چند ماه قبل مخالفان اصرار داشتند پیش شرط مذاکره با دولت سوریه برکناری اسد است، مخالفان پس از مدتی عقب نشینی کردند و این بار شرط تشکیل دولت موقت و ائتلافی را برکناری اسد گذاشتند.
پیام های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری توسط بشار اسد در سوریه چیست؟
گروه بین الملل جهان نيوز: این موضوع هم نه تنها به سرانجامی نرسید بلکه اینک بشار اسد خود را برای برگزاری و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سوریه آماده می کند. پیش بینی می شود بشار یک بار دیگر با رأی قابل ملاحظه ای رئیس جمهور شود. بشار اسد می‌خواهد در حالی در ماه ژوئن انتخابات ریاست جمهوری را در سوریه برگزار کند که وی به نامزدهای مخالف خود اجازه شرکت در انتخابات را داده است.

علاوه بر بشار، حسان عبدالله النوری و ماهر عبدالحفیظ حجار خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه نامزد کرده اند.

گمانه زنی های دیگر نیز برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در محافل سیاسی این کشور مطرح است، از جمله این افراد می‌توان از «احمد الکزبری» و «فهمی حسن»، نماینده ریف حلب نام برد که قرار است، ظرف همین روزها مدارک خود برای نام نویسی را به دادگاه قانون اساسی سوریه ارائه دهند.

چهره مهم دیگری که درباره حضور وی در انتخابات سخن گفته می شود، "علی حیدر"، وزیر آشتی ملی است. وی در میان معارضان سوری به دلیل پیگیری روند آشتی‌ها و مصالحه‌های ملی چهره آشنایی است.

در این میان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دستور تعیین اعضای کمیته عالی قضائی برای انتخابات ریاست جمهوری را که قرار است سوم ژوئن آینده برگزار شود، صادر کرده است.

در دستور ریاست جمهوری نام هفت قاضی اصلی و هفت قاضی ذخیره از جمله دو زن اعلام شده است که به عنوان کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری و با نظارت دادگاه عالی قانون اساسی، انتخابات را مدیریت کرده و مسئول نظارت بر حسن اجرای قانون در جریان انتخابات خواهند بود.

با این وجود پیام های راهبردی برگزاری این انتخابات به شرح ذیل است:

الف: وجه تمایز این دور از انتخابات ریاست جمهوری سوریه وجود کثرت گرایی سیاسی و فراهم بودن فرصت برابر برای همه نامزدها جهت حضور در این عرصه است. این مسأله نشانه اراده سیاسی توسط بشار اسد برای ادامه اصلاحات در سوریه محسوب می شود.

ب: مسأله دیگر پیشگام شدن معارضان سوری در نام نویسی در انتخابات است که نشان دهنده فراهم شدن فضا برای معارضان برای رسیدن به قدرت است. این موضوع البته در افکار عمومی می تواند منجر به نمایان شدن و تفکیک میان معارضان خشونت گرا و دموکراسی‌خواه شود.

ج: نمایندگان پارلمان سوریه تاکید کرده اند که اجرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در زمان تعیین شده خود دلیل پیروزی ملت سوریه بر توطئه‌های دشمنان است. برگزاری انتخابات نشان می دهد که تحولات میدانی به سود ارتش سوریه در جریان است و امنیت در مناطق تحت کنترل ارتش و دولت در استاندارد مناسبی قرار دارد.

د: بشار اسد طبق ارزیابی های اطلاعاتی سرویس های غربی پیروز قطعی انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. نتایج این انتخابات فصل جدیدی از مشروعیت و مقبولیت دولت اسد را بدین ترتیب رقم خواهد زد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسذ ماندنی است
Iran, Islamic Republic of
انتحابات سوریه زمانش کی هست؟
میلاد
ببین نوشته چشاتو خوب بازکن
شکوفه
اینکه اگر ملت ودولتی همدل باشند امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
رضا
تکلیف رای مردم در مناطقی که تحت کنترل گروههای مخالف هستن چی میشه؟
مهسا
United States
من متوجه نمی شم چرا یک فرد اینقدر باید رئیس جمهور بمونه تا خداوند بزرگ حیات رو ازش بگیره ؟ ...
جهان نیوز لطفا منتشر کن