دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

با کي‌روش اميدوارتريم

چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 353994
تاكنون سابقه نداشته كه ايران با سه تيم عربي در يك گروه باشد آن هم تيم‌هايي كه شيوه خاص بازي‌شان برابر ما زبانزد خاص و عام است.
به گزارش جهان به نقل از نود، قرعه‌كشي‌ جام ملت‌هاي آسيا كه قرار است سال ۲۰۱۵ در استراليا برگزار شود انجام شد و ايران با تيم‌هاي قطر، بحرين و امارات در يك گروه قرار گرفت.

تاكنون سابقه نداشته كه ايران با سه تيم عربي در يك گروه باشد آن هم تيم‌هايي كه شيوه خاص بازي‌شان برابر ما زبانزد خاص و عام است. اولين گزارش سال جديد به اين سوژه اختصاص دارد. اينكه آيا تيم‌ ملي در گروهي سخت جاي گرفته يا آسان ...

دو سئوال كارشناسي :

۱) گروه ايران در جام ملتهاي ۲۰۱۵ آسيا را چطور ارزيابي مي‌‌كنيد؟

۲) آيا به نظر شما تيم‌ملي مي‌‌تواند در اين تورنمنت موفق شود؟

ايران سرتر از تيم‌هاي همگروهش است

مهدي مناجاتي، سرمربي سابق پاس و تيم‌ملي

۱-شک نکنيد که ايران يک سر و گردن بهتر از سه رقيب عربي همگروه خودش است. البته در جريان برگزاري جام ملتهاي آسيا نيز سخت بايد مواظب نقشه و يا ترفندهاي احتمالي برخي از تيم‌هاي عربي باشيم. چون وقتي بعضي از تيم‌هاي عربي همگروه ايران نياز شديدي به امتياز حياتي دارند هواي همديگر را به خوبي نگه مي‌دارند و با اهداي اين امتيازات به يکديگر بر عليه تيم ايران عمل مي‌کنند. براي همين بايد از همان روز اول با قاطعيت بازي کرده و تکليف خود را روشن کنيم.

۲- ما بايد تفکرات خودمان را به همين گروه خود بيشتر معطوف کنيم و ضمن عبور از سد امارات، قطر و بحرين به مرحله بعد برويم. بعد از اين کار آن وقت مي‌توانيم در فکر راهيابي به مراحل بعد باشيم. البته ژاپن، کره جنوبي و استراليا نيز از مدعيان اصلي قهرماني در اين دوره از رقابتها هستند اما ما هم يکي از شانس‌ها بوده و نبايد از شانس و اقبال خود در کسب عنوان قهرماني در اين جام معتبر آسيايي غافل شويم. ما مي‌توانيم با اتکا به يک تيم جوان و آمادگي کامل وارد رقابتها شده و به عنوان يکي از مدعيان قهرماني کار خود را شروع کنيم.

در گروه آساني قرار گرفته‌ايم

رضا احدي، هافبک سابق تيم‌ملي

۱-به نظرم ايران در بهترين گروه قرار گرفته و کار چندان سختي براي صعود به مرحله حذفي ندارد. تيم‌ملي اگر بتواند در مسابقات جام جهاني بازي‌هاي خوبي را به نمايش بگذارد در بازي‌هاي آسيايي نيز موفق خواهد شد. البته اين بدين معنا نيست که تيم‌هاي عربي را خيلي دست کم بگيريم و خودمان را از پيش صعود کرده بدانيم. قطر، بحرين و امارات با سرمايه‌گذاري زيادي که انجام داده‌اند پيشرفت زيادي داشته‌اند و بايد روي آنها حساب باز کنيم.

۲-تيم‌ملي مي‌تواند در اين مسابقات مدعي کسب قهرماني باشد به شرطي که حساب ويژه‌اي روي تيم‌هاي شرق آسيا باز کند. الان تيم‌هاي ژاپن، کره جنوبي رقباي اصلي ما براي قهرماني هستند آنها نيز سالهاست در مسابقات آسيايي خيلي خوب نتيجه مي‌گيرند. به اين نکته نيز بايد توجه کرد که چون مسابقات آسيايي بلافاصله پس از جام جهاني آغاز مي‌شود بايد برنامه ريزي درست و حسابي صورت گيرد چون وقت کافي براي بدنسازي و پيدا کردن بازيکن خاصي نيست.

تيم‌ملي پتانسيل قهرماني دارد

جواد اله‌وردي، مدافع ملي‌پوش اسبق پرسپوليس و استقلال

۱- من فکر مي‌کنم اگر ما يک مديريت خيلي خوب و کارآمد در فوتبال ايران داشته باشيم آن وقت به راحتي مي‌توانيم از گروه مقدماتي تا مراحل بالاتر در جام ملتهاي آسيا صعود کنيم. البته اماراتي‌ها و قطري‌ها نيز در چند سال اخير پيشرفت زيادي کرده‌اند ولي ما اصلا نبايد به تيم‌هاي عربي باج بدهيم. به نظر من در اين دوره رقباي اصلي ايران براي کسب عنوان قهرماني در جام ملتها ژاپن، کره جنوبي واستراليا هستند اما تيم‌ملي در گروه و مسير بهتري قرار گرفته و با اتکا به پتانسيل قهرماني مي‌تواند بعد از مدتها به قهرماني جام ملتها برسد. البته ما بايد ببينيم که تيم‌ملي در جام جهاني چه نتايجي را کسب مي‌کند تا با توجه به آن پيش‌بيني کرد که چه شرايطي در جام ملتها خواهيم داشت.

۲-تيم‌ملي مي‌تواند با اتکا به يک مربي خوب و توجه به اصل جوانگرايي با شرايطي ايده‌آل وارد جام ملت‌ها شود. ما مثل ژاپن و استراليا پتانسيل صعود به مراحل بالاتر را داريم و مي‌توانيم به فينال اين دوره برسيم. اين اتفاق در صورتي شدني است که با يک برنامه‌ريزي خوب وارد مسابقات شده و به طور منطقي از مهره‌ها و ملي پوشان خود استفاده کنيم.

۸۰ درصد قهرمانيم

رضا حسن‌زاده، مدافع سابق استقلال و تيم‌ملي

۱- بي‌شک سطح فوتبال بحرين، قطر و امارات در حد و اندازه‌هاي تيم ايران نيست. اما اين دليل نمي‌شود که اين تيم‌ها را از پيش بازنده بدانيم. چرا که پيش از اين نيز با آنها دچار دردسر شده بوديم. اما با تمام اين تفاسير معتقدم که تيم ايران اگر اتفاق خاصي رخ ندهد مي‌تواند با اقتدار از گروه خود صعود کند و به مراحل پاياني راه يابد.

۲-به اعتقاد من کماکان جدي‌ترين رقباي تيم‌ ملي در جام ملتها ژاپن،‌کره جنوبي و استراليا هستند. تيم‌هايي که براي قهرماني مي‌آيند و ساختار لازم براي رسيدن به اين مهم را در اختيار دارند. با اين حال فکر مي‌کنم احتمال قهرماني ما در اين رقابت‌ها حدود ۸۰ درصد است. اميدوارم اين اتفاق خوب پس از چندين دوره ناکامي براي فوتبال ما رخ بدهد.

امارات، خطرناک‌ترين رقيب ايران

رضا شاهرودي، مدافع ملي‌پوش سابق پرسپوليس

۱-به نظر من گروه ايران گروه خوبي محسوب مي‌شود. اما وضعيت تيم‌ملي امارات نسبت به سالهاي پيش خيلي بهتر شده و جزو خطرناک‌ترين رقيبان ايران در جام ملتهاي آسيا است.

همچنين قطر نسبت به سالهاي اخير خيلي ضعيف‌تر شده. البته بحرين هم زياد نمي‌تواند براي ايران مشکل ساز شود.

۲-ببينيد کارلوس کي‌روش با استفاده از آن دسته لژيونرهاي شاغل در باشگاههاي اروپايي دائما در حال تغيير و تحولات پياپي در تيم‌ملي کشورمان است. به همين دليل وضعيت ايران در جام ملتهاي آسيا قطعا خيلي بهتر و مناسب‌ تر از دوره‌هاي پيش اين رقابتها خواهد بود. ضمنا مهمترين رقباي ايران در جام ملتهاي آسيا همان تيم‌هاي مطرح شرق آسيا نظير ژاپن، کره جنوبي و ... هستند. اما تيم ايران مي‌تواند از بازي هاي اول دور مقدماتي تا به مراحل بالاتر و حتي در جمع چهار تيم برتر قرار بگيرد.همچنين اگر تيم ايران در جام جهاني برزيل نتايج قابل قبولي بگيرد آن وقت وضعيت اين تيم‌ براي شرکت در جام ملتهاي آسيا نيز خيلي بهتر و ايده‌آل‌تر مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *