شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

واکنش داوری به پیشنهاد منچستریونایتد

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 353787
مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: فوتبال هلند و انگلیس رابطه بسیار خوبی دارند و پیشنهاد منچستریونایتد هم به دلیل این ارتباط است.
به گزارش  تسنیم، این روزها بازیکنان جوان ایرانی با پیشنهادهای خوب اروپایی روبه‌رو می‌شوند و این مسئله می‌تواند کمک بزرگی به فوتبال کشورمان کند. علیرضا جهانبخش بازیکن جوان تیم ملی فوتبال کشورمان که در نایمخن هلند بازی می‌کند جزو بازیکنانی است که اکنون از چند باشگاه مطرح اروپایی پیشنهاد دارد اما می‌خواهد بعد از جام جهانی درباره این پیشنهادها تصمیم بگیرد.

علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص دیدار ۳ روز پیش تیم نایمخن برابر کامبور که با تساوی یک - یک به پایان رسید عنوان کرد: دوباره در زمین خودمان نتوانستیم به پیروزی برسیم و متاسفانه مساوی کردیم.

وی درباره اینکه با این شرایط نایمخن همچنان جزو گزینه‌های سقوط است، گفت: متاسفانه همین طور است و همچنان خطر سقوط را حس می‌کنیم. ۲ هفته در زمین خودمان بازی می‌کردیم و این فرصت را داشتیم که کمی از انتهای جدول فاصله بگیریم. در بازی با کامبور هم نمایش خوبی داشتیم و گل اول را هم به ثمر رساندیم اما یک گل بد خوردیم و در نیمه دوم نتوانستیم گلی بزنیم تا این بازی مساوی به پایان برسد.

جهانبخش که در این بازی در ۴۵ دقیقه نخست بازی کرد، در خصوص عملکردش اظهار داشت: در نیمه اول که بازی با نتیجه یک - یک به اتمام رسید تمام تلاشم را کردم تا به تیمم کمک کنم. تعویض من هم یک تعویض تاکتیکی بود اما تغییری که ایجاد شد در روند بازی چندان تفاوتی ایجاد نکرد. این نظر سرمربی تیم بود که تعویض شوم اما با توجه به شرایطی که داشتم فکر می‌کنم عملکردم بد نبود.

بازیکن نایمخن با بیان اینکه تیمش همچنان برای ماندن در لیگ هلند موسوم به اردویژه شانس دارد، افزود: قانون لیگ هلند به این شکل است که تیم هجدهم جدول به صورت مستقیم به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کند و تیم شانزدهم و هفدهم جدول باید در دیدار پلی‌آف حضور پیدا کنند. کار ما برای ماندن قطعی در لیگ سخت شد اما با توجه به اینکه در رتبه هفدهم جدول هستیم و فاصله‌مان با تیم آخر ۳ امتیاز است شانس داریم که در پلی‌آف حضور پیدا کنیم.

وی در خصوص ۳ بازی پایانی نایمخن در اردویژه خاطرنشان کرد: بازی‌های سختی پیش‌رو داریم. باید ابتدا رودرروی AZ قرار بگیریم که اکنون در رتبه هفتم جدول است. دیدار بعدی ما با اف‌سی توئنته است که همچنان برای نایب قهرمانی می‌جنگد و در آخرین دیدار هم باید در آمستردام برابر آژاکس بازی کنیم. برابر این تیم‌ها راهی جز نتیجه گرفتن نداریم و باید برنده شویم تا با حفظ فاصله خود حداقل بتوانیم به دیدار پلی‌آف راه پیدا کنیم.

جهانبخش که به نظر می‌رسد از آژاکس و چند تیم مطرح لیگ هلند پیشنهاد دارد در پاسخ به این سؤال که به دیدار با آژاکس نگاه ویژه‌ای داری یا نه؟ گفت: دیدار با آژاکس آخرین دیدار ما در آمستردام خواهد بود که بازی جالب و سختی به نظر می‌رسد. اگر آنها هفته آینده بازی خود را ببرند صددرصد قهرمان می‌شوند که شاید کار برای ما زیاد سخت نشود و قاعدتاً می‌توانیم برابر آنها به پیروزی فکر کنیم.

مهاجم ایرانی نایمخن با بیان اینکه مطمئناً دیدار با آژاکس در آینده خودش هم تاثیر دارد، اظهار داشت: اکنون در شرایطی هستیم که به هیچ وجه به دیدار با آژاکس به خودم و مسائل شخصی فکر نمی‌کنم چون تیم مهم‌تر است. مطمئناً اگر عملکرد خوبی داشته باشم روی تیم هم تاثیر می‌گذارد و سعی می‌کنم در ۳ بازی آینده نیز بهترین عملکردم را داشته باشم.

وی در خصوص اینکه پیشنهاد آژاکس اکنون تا چه اندازه جدی شده است، گفت: واقعیت این است آنها هنوز به صورت جدی با باشگاه نایمخن وارد مذاکره نشده‌اند و اکنون شرایط مذاکره نیست. خودم هم باید شرایط را بیشتر بسنجم و فعلا تمرکزم روی ۳ بازی باقی مانده نایمخن است. اولین فصل است که به لیگ هلند آمده‌ام و ابتدا باید ببینم وضعیت نایمخن چه می‌شود و مطمئناً عملکردم با تیم ملی در جام جهانی هم تاثیر بسزایی در آینده من خواهد داشت. باید با در نظر گرفتن این مسائل درباره آینده تصمیم بگیرم.

جهانبخش در ادامه گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه ۲ سال دیگر با نایمخن قرارداد دارد، خاطرنشان کرد: واقعیت این است چند تیم دیگر در هلند با مدیربرنامه‌هایم صحبت‌هایی انجام داده‌اند اما این صحبت‌ها جدی نشده و پیشنهادها باید از طریق باشگاه بررسی شود. در حال حاضر خودم قصد ندارم به صورت قطعی به پیشنهادی پاسخ دهم و بعد از جام جهانی تصمیم خواهم گرفت. چون ۲،۳ پیشنهاد هم از خارج لیگ هلند دارم و باید تمام جوانب را در نظر بگیرم.

مهاجم تیم ملی در خصوص اینکه یکی از پیشنهادهای خارج از لیگ هلند، پیشنهاد منچستریونایتد است یا نه، گفت: در خصوص منچستریونایتد هم صحبتی شده بود اما این مسئله بیشتر گمانه‌زنی رسانه‌ای است و اینطور به نظر می‌رسد که بعد از جام جهانی پیشنهادهای اینچنینی برسد اما هنوز حضور قطعی‌ام در تیمی مشخص نشده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد منچستریونایتد و گمانه‌زنی‌هایی که در این خصوص می‌شود به خاطر ارتباط خوب فوتبال انگلیس و هلند است که تاکنون بازیکنان زیادی از لیگ هلند به لیگ برتر انگلیس راه پیدا کرده‌اند. به نظر خودم حضور در جام جهانی تاثیر بسزایی در این پیشنهادها دارد.

جهانبخش با اشاره به پیشنهاد آرسنال به سردار آزمون تصریح کرد: وقتی شنیدم سردار آزمون از آرسنال و چند تیم دیگر پیشنهاد دارد خیلی خوشحال شدم. مطمئناً او پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند به تیم‌های بزرگ دنیا برود.

«فکر می‌کنی به همراه سردار آزمون بتوانید فصل آیند در ۲ تیم مطرح لیگ برتر انگلیس حضور داشته باشید؟» مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال عنوان کرد: قطعاً هیچ چیز نشد ندارد. هدفم رسیدن به تیم‌های بزرگ دنیا است و سردار هم همین هدف را دنبال می‌کند. اگر بتوانیم به تیم‌های بزرگ دنیا برویم افتخار بزرگی برای ایران خواهد بود و مطمئناً این موضوع می‌تواند به نسل آینده فوتبال ایران هم کمک کند. من تمام تلاشم را برای این مسئله خواهم کرد و سردار آزمون هم خیلی می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا در استرالیا با قطر، امارات و بحرین همگروه شد. جهانبخش در خصوص این گروه اظهار داشت: این جام ملت‌ها تاثیرات زیادی روی فوتبال ما خواهد گذاشت و ما می‌توانیم با حضور کی‌روش در این مسابقات نتایج خوبی بگیریم و حتی به قهرمانی برسیم. در گروهی هم که قرار گرفته‌ایم شرایط خوب است و رقابت‌های خاصی پیش‌رو داریم، چون همیشه برابر این تیم‌ها با انرژی ۲ برابر بازی کردیم و انگیزه بیشتری برای این ۳ تیم داشتیم.

وی تاکید کرد: می‌توانیم در جام ملت‌های ۲۰۱۵ حضور خوبی داشته باشیم. با بازیکنان جوانی که کی‌روش به ترکیب تیم ملی اضافه کرده خون تازه‌ای به تیم ملی تزریق شده که این کمک حال ما خواهد بود.

جهانبخش درباره صحبت‌های کارلوس کی‌روش در کنفرانس خبری‌اش مبنی بر اینکه تیم ملی به بازیکنانی چون او، آزمون و دژاگه نیاز دارد که تجربه بازی در اروپا و فوتبال بین‌المللی را داشته باشند، گفت: این نظر لطف آقای کی‌روش است. قطعاً سرمربی تیم ملی به دلیل سطح تمرینی اروپا و امکانات تمرینی بهتری که در اینجا وجود دارد این صحبت را انجام داده است. شرایط اروپا به بازیکنان کمک می‌کند تا دغدغه‌ای به جزء فوتبال نداشته باشند. همچنین آقای کی‌روش سطح کیفیتی بازی در اروپا و یادگیری تاکتیک‌ها را هم در نظر می‌گیرند.

مهاجم تیم ملی تصریح کرد: مطمئناًٌ تمام بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند بازیکنان خوبی هستند و همه آنها می‌توانند به تیم ملی کمک کند. اینکه کی‌روش روی چنین مسائلی زیاد تاکید می‌کند هم به دلیل سطح فوتبال اروپاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *