يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

کواچ: مربی جاه‌طلبی هستم

يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 353306
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: مربیان بزرگ زیادی در جهان در انتظار به دست آوردن پست سرمربیگری تیم ملی ایران بودند که در نهایت من انتخاب شدم. باید بگویم جواب منفی به این پیشنهاد کار سختی بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، صحبت از مربی صربی است که برای تیم پروجا در جام حذفی والیبال ایتالیا معجزه‌ رقم زد و این تیم را به مقام نایب قهرمانی رساند و همچنین این تیم را در مرحله گروهی سری A۱ سوم کرد. تیم او در مرحله پلی آف نیمه نهایی لیگ ایتالیا باید به مصاف کوپرا پیاچنزا برود که به سختکوشی و مبارزه معروف است. اسلوبودان کواچ در این باره می‌گوید: من خیلی خوش شانس هستم که با بازیکنی مثل گوران وویویچ کار می‌کنم.

پیاچنزا هم در یک چهارم نهایی لیگ حاضر بود و هم در فینال جام حذفی حضور داشت. این تیم که هر ۴ مسابقه مرحله گروهی را در لیگ ۱۴-۲۰۱۳ از پروجا برده حالا باید در نیمه نهایی دوباره برابر شاگردان کواچ قرار بگیرد. حقیقت این است که پروجا روی کاغذ هیچ شانسی برای حضور در فینال ندارد و کواچ به خوبی از این موضوع آگاه است. او کسی نیست که خودش را گول بزند و از واقعیت فرار کند. وی در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت، خاطرنشان می‌کند: ما مقابل کوپرا پیاچنزا نتوانستیم خودمان را ثابت کنیم و هر بار هم تلاش کردیم متاسفانه شکست خوردیم. اجازه بدهید این طور با قضیه برخورد کنیم که ما مقابل حریف در حال یادگیری هستیم و در عین حال سعی می‌کنیم اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم ولی بعضی اوقات، حریف واقعا خوب و قوی است.

کواچ در ادامه به آماده‌سازی ذهنی و روان‌شناسی بازیکنانش اشاره کرده و عنوان می‌کند: ما با جدیت و علاقه زیاد برای این بازی آماده می‌شویم. این برای اولین بار است که بازیکنان ما به غیر از گوران وویویچ تجربه حضور در نیمه نهایی را به دست می‌آورند. به نظر من همه ما تشنه رسیدن به این مرحله بودیم و فکر می‌کنم شخصیت و تکنیک لازم برای حضور در نیمه نهایی را داریم.

البته مسئولان پروجا همین که در طول ۳ سال توانسته‌اند از سری A۲ به جایگاه سوم سری A۱ برسند باید خوشحال باشند. قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی در ادامه تصریح می‌کند: رسیدن از سری A۲ به جمع ۳ تیم برتر A۱ با یک تیم جدید اصلا کار ساده‌ای نبود. در بازی اول فقط ۴۰۰ نفر برای دیدن بازی ما به سالن آمدند اما حالا اواسط هفته حدود ۳ هزار نفر برای تشویق ما به سالن می‌آیند. من مربی جاه طلبی هستم و هر سال انتظار دارم که به جایگاه بهتری برسم. حالا تیمی مثل پیاچنزا در مسیر ما برای رسیدن به فینال است و من نمی‌خواهم در اینجا متوقف شوم.

رویای کواچ برای رسیدن به فینال و قهرمانی در لیگ با وجود ستاره‌ای مثل الکساندر آتاناسیِویچ چندان دور از ذهن نیست. کواچ در مورد این بازیکن یادآور می‌شود: او در چند سال گذشته،‌ رشد زیادی کرده و این پیشرفت ادامه خواهد داشت. او پیشنهادهای خوبی از خارج ایتالیا دارد در حالی که تیم‌های قدرتمند ایتالیایی حاضر به پرداخت دستمزد مورد نظر الکساندر نیستند. آتاناسیویچ کمک زیادی به ما کرد تا در بین بزرگان لیگ قرار بگیریم. اگر او یک سال دیگر در پروجا بماند باعث خوشحالی من خواهد شد چون دوست دارم او همچنان در بالاترین سطح ممکن و ترجیحا در ایتالیا باقی بماند. او پیشنهاد خوبی از ژاپن دارد. من این پیشنهاد خوب مالی را درک می‌کنم ولی قهرمانی در لیگ ژاپن نمی‌تواند برای او ارزش خاصی داشته باشد.

کواچ با توجه به قراردادی که با فدراسیون والیبال ایران بسته،‌ آخرین روزهای حضورش روی نیمکت پروجا را تجربه می‌کند. وی در این باره می‌گوید: سال هیجان انگیزی داشتم. ما با سرمایه‌گذاری خوبی که انجام دادیم، تیم خوبی ساختیم. حالا متاسفم، خیلی متاسفم که باید پروجا را ترک کنم چون جانشین خولیو ولاسکو در تیم ملی ایران شده‌ام. مربیان بزرگ زیادی در جهان در انتظار به دست آوردن این پست بودند که در نهایت من انتخاب شدم. باید بگویم جواب منفی به این پیشنهاد کار سختی بود. من با والیبال ایتالیا خداحافظی می‌کنم ولی روزی قطعا باز خواهم گشت. دوست دارم طرفداران پروجا خاطره خوبی از من داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *