يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

AFC:ايران‌بااعتمادبه‌نفس‌راهي‌برزيل‌مي‌شود

يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 353280
سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارشي نوشت: تيم ملي ايران با اعتماد به نفس کامل راهي رقابت‌هاي جام‌جهاني خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه نود، سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارزشي به آماده‌سازي تيم‌هاي قاره کهن براي رقابت‌هاي جام‌جهاني ۲۰۱۴ برزيل پرداخته و در يکي از اين گزارش‌ها دو تيم ايران و استراليا را معرفي کرده است.

در اين گزارش آمده است: در حالي که کمتر از ۷۰ روز به رقابت‌هاي جام‌جهاني باقي مانده است، نگاهي به آماده‌سازي تيم‌هاي آسيايي (استراليا و ايران) براي اين رقابت‌ها پرداخته‌ايم.

ايران:

ايراني‌ها با اعتماد به نفس کامل راهي رقابت‌هاي جام‌جهاني مي‌شوند. تيم کارلوس کي‌روش در نوامبر ۲۰۱۴ ژاپن را در رده‌بندي فيفا پشت سر گذاشت و از آن به بعد در صدر کشورهاي آسيايي در اين رده بندي قرار گرفت. آنها به راحتي و بدون شکست در مرحله مقدماتي با متوسط سه گل زده در هر بازي به رقابت‌هاي جام‌ملت‌هاي آسيا راه يافتند.

ايران چند ديدار دوستانه در ماه مي و اوايل ژوئن ترتيب داده است تا خود را براي رقابت‌هاي جام‌جهاني در برزيل آماده کند. آنها با موزامبيک، بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا در ماه مي بازي مي‌کنند و سپس در سائوپائولو به مصاف ترينيداد و توباگو مي‌روند. در حالي که اين مسابقات باعث مي‌شود بازيکنان زمان ارزشمندي را در زمين در کنار هم بگذرانند اما تنها يکي از اين تيم‌ها در ميان ۵۰ کشور برتر رده‌بندي فيفا قرار دارد. اين در حالي است که تيم‌هاي بهتري چون آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين در جام‌جهاني انتظار آنها را مي‌کشند، زمان مشخص خواهد کرد که آيا آنها مسير درستي را براي بزرگترين تورنمنت فوتبالي جهان انتخاب کرده‌اند يا خير.

ديدارهاي تدارکاتي جام‌جهاني:

۷ مي (۱۷ ارديبهشت): ايران – موزامبيک

۱۸ مي (۲۸ ارديبهشت): ايران – بلاروس (وين)

۲۶ مي (۵ خرداد): ايران – مونته‌نگرو

۳۰ مي (۹ خرداد): ايران – آنگولا (وين)

۸ ژوئن (۱۸ خرداد): ايران – ترينيداد و توباگو (سائوپائولو)

گروه F جام‌جهاني:

آرژانتين، بوسني و هرزگوين، ايران، نيجريه



استراليا

پوستکوگلو پس از ديدار دوستانه مقابل کاستاريکا و اکوادور در حال نهايي کردن ترکيب تيمش براي رقابت‌هاي جام‌جهاني است. سرمربي سابق ملبورن ويکتوري با اضافه کردن بازيکنان جوان به تيمش نيروي تازه‌اي داده است و انتظار دارد تا شاگردانش در خانه قهرمان رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۱۵ شوند. اوستکوگلو با وجود بازيکنان جوان که فرصت پيدا کرده‌اند تا خودشان را نشان دهند، به وعده‌هايش جامه عمل خواهد پوشاند.

استراليا در آخرين ديدار خود قبل از سفر به برزيل در سيدني در اواخر مي به ميدان خواهد رفت تا براي ديدار مقابل شيلي، اسپانيا و هلند در جام‌جهاني آماده شود. اين تيم سپس خودش را مقابل کرواسي، حريفش در رقابت‌هي جام‌جهاني ۲۰۰۶ محک خواهد زد و سپس در يک يا دو ديدار تدارکاتي ديگر در آمريکاي جنوبي به ميدان مي‌رود.

ديدارهاي تدارکاتي جام‌جهاني:

۲۶ مي: استراليا – آفريقاي جنوبي (سيدني)

۲۶ ژوئن: استراليا – کرواسي

گروه B جام‌جهاني:

اسپانيا، هلند، شيلي، استراليا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *