جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

ادعای تکان‌دهنده/ قطر میزبانی جام جهانی را خریده است!

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 269049
نشریه معتبر فرانس فوتبال ادعا کرد قطر میزبانی جام جهانی را خریده است.
ادعای تکان‌دهنده/ قطر میزبانی جام جهانی را خریده است!
به گزارش جهان، نشریه فرانس فوتبال با انتشار پرونده 20 صفحه‌ای ادعا کرد قطر در کسب میزبانی جام جهانی 2022 رای کشورهای زیادی را خریده است.

این نشریه با اتهام به فیفا، فدراسیون فوتبال فرانسه و امارات را کمک کنندگان به قطر در کسب میزبانی جام جهانی 2022 معرفی کرد.

این نشریه همچنین به میشل پلاتینی نیز اتهام کمک پنهانی به قطر در زمینه کسب میزبانی جام جهانی وارد کرد.

به گفته این نشریه در ضیافت نهار با حضور نیکولا سارکوزی رییس جمهور فرانسه و نخست وزیر قطر از پلاتینی خواسته شده است تا به قطر در کسب میزبانی جام جهانی 2022 رای دهد.

پلاتینی در این باره با اعتراف به حضور در ضیافت نهار با حضور نیکولا سارکوزی رییس جمهور فرانسه و نخست وزیر قطر گفت: آقای سارکوزی به هیچ وجه از من درخواست نکرد تا به قطر رای دهم.او فقط من را به یک نهار دعوت کرد اما رای من رای شخصی بود و کسی در آن دخالت نکرد.

قطر در 2 دسامبر 2010 به عنوان میزبان جام جهانی 2022 معرفی شد. دیگر نامزدهای میزبانی جام جهانی 2022 آمریکا، استرالیا، کره جنوبی و ژاپن بودند.این کشور برای کسب میزبانی جام جهانی 2022 موفق به کسب 14 رای از 22 رای اخذ شده از طرف کمیته اجرایی فیفا شد و با کنار زدن آمریکا به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شد.

پلاتینی در ادامه اعلام کرد: من در مراسم انتخاب میزبان جام جهانی 2022 به قطر رای دادم زیرا زمان آن بود که فوتبال به یک کشور متفاوت برود.

چندی پیش جک وارنر نایب رییس سایق فیفا اعلام کرد که، عیسی حیاتو (کامرون)، نیکولاس لئوز، خولیو گروندونا، رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین و رافائل سالگوئرو چهار عضو کمیته اجرایی فیفا نزدیک 20 میلیون دلار از قطر برای رای دادن به این کشور برای کسب میزبانی جام جهانی 2022 دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، فیفا که پس از ماجرای فساد مالی اعضای کمیته‌ی اجرایی و چالش بن‌همام شرایط سختی را تجربه می‌کرد، مدتی بود که از حواشی فاصله گرفته بود، اما در صورت اثبات ادعای فرانس فوتبال بار دیگر موجی از شایعات بزرگ‌ترین نهاد فوتبالی را فرا خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
پ نه پ!
واقعاً انتظار دارید کشوری میکروسکوپی مثل قطر که یه شبه پول دار شده بر اساس صلاحیتش میزبان جام جهانی بشه! قطر یکی از کثیف ترین کشور های جهانه همه چیزو داره با پول میخره....
با توجه به جمعيت قطر از اول هم معلوم بود كه ميزباني قطر غير عادي است چون يكي از ملاك هاي فيفا تماشاگران است و اگر كل جمعيت قطر هم بخواهند به ورزشگاه بيايند باز استاديوم ها پر نمي شود