جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

فغاني در حد جام ‌جهاني نيست

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب: 347444
مديرعامل باشگاه پيکان گفت: فيلم قضاوت عليرضا فغاني را به فيفا ارسال مي‌کنيم تا مشخص شود او در حد جام‌ جهاني نيست.
به گزارش جهان به نقل از نود، مسابقه روز شنبه تيم‌‌هاي پيکان و ايران جوان بوشهر با حواشي زيادي همراه بود. برخي صحنه‌هاي قضاوت عليرضا فغاني و اخراج فرهاد کاظمي با اعتراض شديد باشگاه پيکان همراه شد و سر و صداي بسياري به وجود آورد و حتي بازي براي دقايقي تعطيل شد.

علي‌ اصغر ملکيان، مديرعامل باشگاه پيکان در همين خصوص گفت: ما همواره اعتقاد به سلامت و شرافت جامعه داوري داشته و داريم و گفته‌ايم اشتباهات غير عمدي داور، جزوي از فوتبال است. هر زمان هم که به اين اشتباهات اعتراض داشتيم، آن را به رئيس فدراسيون و کميته داوران منتقل کرده و خواستار بررسي و پيگيري شديم اما اتفاقاتي در ديدار با ايرانجوان افتاد که آقاي فغاني به عنوان داور بازي، اعتبار حرفه‌اي خودش را زير سوال برد.

او افزود: با وجود اين که آقاي فغاني کانديداي قضاوت در جام جهاني‌ است، اما بار‌ها سوت هايي زد که کاملا اشتباه بود و صحنه‌هاي آن به طور واضح در فيلم موجود است. ايشان پنالتي کاملا درست پيکان را نگرفت و بارها به بازيکنان ما اخطار‌هاي بي‌ مورد داد و بازيکنان ما را بارها تهديد کرد. قضاوت با قصد و غرض ايشان کاملا آشکار بود چرا که سرمربي‌ پيکان بدون هيچ اخطار قبلي‌ و به خاطر يک اعتراض بسيار ساده و معمولي‌ به راحتي‌ اخراج شد. مجيد خدا بنده لو بازيکن پيکان نيز به خاطر صحبت با آقاي بهروان در کنار زمين، آن هم زماني‌ که بازي‌ متوقف شده، کارت زرد مي‌گيرد. حتي اين رفتار داور باعث تعجب تماشاگران و آقاي بهروان هم شد.

مدير عامل باشگاه پيکان اظهار داشت: نکته جالب اين که فغاني به عنوان يک قاضي که بايد بي‌‌طرف باشد، به راحتي‌ به خود اجازه مي‌دهد به سرمربي‌ يک تيم‌ توهين کرده و او را با لفظي زشت مورد خطاب قرار دهد. ما بسيار متاسفيم که فغاني با وجود کانديدا بودن براي جام جهاني‌، چنين اشتباهات واضح و روشني دارد و يک مسابقه حساس و اثرگذار در ليگ دسته اول را اين گونه به حاشيه مي‌برد و قضاوتي نا‌عادلانه و ضعيف به نمايش مي‌گذارد. در اين مسابقه حق پيکان به راحتي‌ زير پا گذاشته شد و با توجه به حقي‌ که از ما ضايع شده، پيگيري‌هاي لازم را براي رسيدن به حق خود انجام مي‌دهيم.

ملکيان افزود: به دليل اشتباهات اثر گذار و رفتار ناشايست عليرضا فغاني، يک نسخه از صحنه‌هاي قضاوت ايشان در اين ديدار را به فيفا و اي اف سي‌ ارسال مي‌کنيم تا فدراسيون بين المللي فوتبال با سطح قضاوت اين داور به عنوان کانديداي جام جهاني‌ آشنا شود و مشخص شود او در حد جام جهاني نيست. بدون شک فغاني با اين سطح داوري، يک داور معمولي‌ در حد خود ايران هم نيست، چه برسد به فيفا و جام جهاني‌. طبيعي است که وقتي‌ امسال سعيد مظفري زاده و محسن ترکي‌ و ساير داوران درجه اول از داوري کنار بروند، چنين داوران ضعيفي کانديداي جام جهاني‌ مي‌شوند که با همين اشتباهات، مي‌توانند به راحتي‌ فوتبال ايران را در سطح جهاني زير سوال ببرند. بنده به صراحت مي‌گويم اين گونه داوري‌ها، شک ما را به يقين تبديل مي‌کند که اهداف و سوءنيت‌هايي براي ضربه زدن به پيکان وجود دارد و در اين شرايط احساس مي‌کنيم ادامه بازي‌ها براي ما بي‌‌فايده خواهد بود، چرا که با کارشکني‌هاي پياپي، داوري‌هاي مساله دار، توطئه و جو سازي‌هاي ادامه دار اجازه نمي‌دهند پيکان به حق خود يعني ليگ برتر برسد. قضاوت معنادار فغاني حق پيکان را به راحتي‌ ضايع کرد و باعث شد ۳ امتياز حساس و حياتي از ما گرفته شود. ما براي چندمين بار از رئيس فدراسين فوتبال و کميته داوران مي‌خواهيم اين اشتباهات و سوت زدن‌هاي مورد دار را بررسي کرده و با داوراني که چنين اشتباهات فاحشي دارند، برخورد کنند.

مدير عامل باشگاه پيکان در پايان گفت: بدون شک کسي‌ که شرافت و ايمان خود را به راحتي‌ زير پا بگذارد، هزينه بسيار سنگيني‌ هم در اين دنيا و هم در آن دنيا خواهد پرداخت. ما ضمن پيگيري کامل از مراجع داخلي‌ و خارجي‌، فغاني را به خدا مي‌سپاريم و اطمينان داريم به زودي نتيجه? اين عمل خود را خواهد ديد و هزينه‌اش را بسيار سنگين پرداخت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
آقایی ملکیان شما در حدی نیستی که بخوای در رابطه با اقای فغانی نظر بدی .