دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مرکل، روسیه را به اعمال تحریم تهدید کرد

يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب: 353160
صدر اعظم آلمان روز شنبه در سخنانی در برلین،دولت روسیه را درصورت اصرار بر مواضع درقبال اوکراین به اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر تهدید کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، آنگلا مرکل که در یک کنگره حزبی در جمع نمایندگان و اعضای حزب دموکرات مسیحی، یادآورشد: اگر مناقشه اوکراین با اقدامات روسیه تشدید یابد،اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر علیه دولت مسکو اجتناب ناپذیر خواهد بود.
 
مرکل افزود: اگر روسیه بیش از این نسبت به تمامیت ارضی اوکراین دست درازی کند، اتحادیه اروپایی و غرب تحریم های اقتصادی شدید تر علیه این کشور را در دستور کار خود قرار می دهد.
 
صدر اعظم آلمان ادامه داد: هرچند در میان اروپایی ها نظرات متفاوتی وجود دارد اما این کشورها تصمیم های مهم را به صورت مشترک می گیرند و روسیه نباید دچار این توهم شود که تصمیم گیری واحد در اروپا درمورد اوکراین ممکن نخواهد بود.
 
مرکل توضیح داد: متاسف هستم از اینکه در شرایطی که ما در اروپا همکاری خود با روسیه را روز به روز تعمیق می بخشیم اما این روزها تفکری در مسکو حاکم شده که نسبت به خاک دیگر کشورها ادعای مالکیت می کند و این تنها به این خاطر بوده است که مردم اوکراین تنها بدنبال انعقاد یک قرار داد با اروپا بوده اند.
 
صدراعظم آلمان در عین حال تاکید کرد: کوشش های دیپلماتیک برای حل و فصل این بحران نباید قطع شود و خود من نیز همیشه از ادامه مذاکرات سیاسی برای حل بحران حمایت کرده ام.
 
مرکل در پایان سخنانش افزود: یک کشور به صرف قویتر بودن نباید حقی فراتر از قانون برای خود قائل باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *