جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گفتگوی مرکل و پوتین درباره اوکراین

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۴۰
کد مطلب: 345931
رئیس جمهور روسیه امروز یکشنبه به صورت تلفنی با صدر اعظم آلمان در خصوص تازه ترین تحولات اوکراین رایزنی و گفتگو کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کاخ کرملین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در خصوص تازه ترین تحولات اوکراین صحبت کرده است.

صدای روسیه در این‌باره نوشت: این تماس تلفنی با ابتکار مرکل صورت گرفته است. درگیری های اخیر اوکراین که سرانجام منجر به برکناری ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور از سوی پارلمان شد موجب مرگ حداقل ۸۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۶۵۰ نفر دیگر شده است.

بر اساس این گزارش اعتراضات داخلی اوکراین از نوامبر گذشته زمانی آغاز شد که یانوکویچ با امضای قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا مخالفت کرد. چرخش ناگهانی یانوکویچ به سوی مسکو و موافقت روسیه با اعطای کمک مالی ۱۵ میلیارد دلاری به کیف نیز به اعتراضات داخلی دامن زد. رئیس پارلمان اوکراین به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی شده و یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق و رهبر مخالفان نیز آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است. تیموشنکو پیش از این به اتهام سوء استفاده از قدرت و انعقاد قرارداد گازی با روسیه که به ضرر منافع ملی اوکراین بوده به زندان محکوم شده بود.پس از تحولات اخیر اوکراین آمریکا و اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای اعطای کمک مالی به این کشور اعلام کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *