دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مسکو: تحریم آمریکا رابدون جواب نمی‌گذاریم

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 463148
معاون وزیرخارجه روسیه تأکید کرد، واشنگتن اطمینان داشته باشد که مسکو اقدام جدید دولت آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد:‌ پاسخ روسیه به این تحریم‌های جدید واشنگتن حتمی خواهد بود، شاید نه به همین زودی و نه به روشی که انتظار می‌رود.

ریابکوف در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» روسیه گفت، مسکو هرگز اقدام جدید آمریکا در وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

وی افزود: شاید بتوان این ضرب المثل را در اینجا به کار برد که «عاقل بالاخره ذهنش را تغییر می‌دهد اما نادان هرگز» و یا «طرف حرف حساب سرش نمی‌شود». چرا که همکاران ما در واشنگتن کاملا آگاه هستند که تمام تلاش‌هایشان برای اعمال نفوذ بر ما از طریق تحریم‌ها به شکست خواهد انجامید اما به هر حال اصرار دارند بر اعتقاد اشتباهشان پافشاری کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: این یک نوع خودزنی از منظر روابط روسیه و آمریکا به حساب می‌آید که در نهایت از جانب دولت کنونی واشنگتن به بن بست ختم خواهد شد.

ریابکوف تأکید کرد: این اقدام قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند. بدون حتم پاسخ ما را خواهند دید شاید نه به همین زودی و نه به شیوه‌ای که انتظارش را دارند. همکاران ما در واشنگتن نباید شگفت زده بشوند که چرا چنین مسئله‌ای را شاهد خواهند بود.

این دیپلمات روسی تصریح کرد، به نظر می‌رسد واشنگتن یک بار دیگر نشان داد که تمایلی برای شناخت حقیقت در شرایط اوکراین ندارد و نمی‌خواهد به اهمیت اجرای کامل توافقنامه مینسک اعتراف کند.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله در این زمینه اعمال نفوذ بر کی‌یف است. اما واشنگتن ترجیح می‌دهد تا اشتباهات خود را گردن کس دیگری بیاندازد.

ریابکوف در پایان تأکید کرد: این راهی که آمریکا در پیش گرفته به ناکجاآباد ختم خواهد شد. بوجود آوردن شرایطی که هم‌اکنون روابط دوجانبه ما به آن گرفتار شده تماما تقصیر واشنگتن است. کسانی که مسئول چنین تصمیماتی هستند یک بار دیگر نشان دادند که نمی‌خواهند درس عبرت بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *