دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

لیونی: مذاکرات سازش با بحران مواجه است

يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب: 353155
نماینده رژیم‌صهیونیستی در مذاکرات سازش امروز با اذعان به بروز بحران در این مذاکرات، گفت باید دید چطور می‌توان از این بحران گذر کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «زیپی لیونی» نماینده ارشد رژیم‌صهیونیستی در مذاکرات سازش امروز در آستانه دیدار سه جانبه با حضور نماینده آمریکا و تشکیلات خودگردان، به بروز بحران در این گفت‌و‌گوها اذعان کرد.
 
اظهارات لیونی یک روز پس از آن بیان می‌شود که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به خودداری اسرائیل از آزادی اسرای فلسطینی در چارچوب مذاکرات سازش و درخواست تشکیلات خودگردان برای عضویت در نهادهای بین‌المللی، از لزوم ارزیابی گام‌های بعدی در روند مذاکرات خبر داد و گفت طرفین نمی‌توانند تا ابد مذاکره کنند.
 
لیونی در این مورد گفته است: «با یک بحران جدی در مذاکرات روبرو هستیم و باید ببینیم که چطور می‌توان آن را حل کرد. بحث این نیست که چه طرفی مقصر این بحران است، اما درخواست فلسطینی‌ها برای عضویت در کنوانسیون‌های بین‌المللی یک اشتباه بزرگ بود.»
 
«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته گذشته در واکنش به خودداری رژیم‌صهیونیستی از آزادی چهارمین گروه 26 نفره اسرا فلسطینی، رسما درخواست پیوستن به 15 نهاد و پیمان بین‌المللی را امضا کرد. این اقدام با واکنش منفی آمریکا و طرف اسرائیلی مواجه شده است.
 
مذاکرات سازش از تابستان سال گذشته با چارچوب زمانی یکساله با وساطت آمریکا آغاز شد. طرفین تاکنون بیش از 40 بار دیدار کرده‌اند، اما این جلسات تا الان نتیجه‌ای نداشته است. لیونی در این مورد گفته است: «ما باید بر خلاف روند چند ماه اخیر، بیشتر بر گفت‌وگوی مستقیم با طرف فلسطینی تمرکز کنیم، به خصوص بر مذاکرات مستقیم میان نخست‌وزیر نتانیاهو و عباس.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *