دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

باراک:مذاکره‌بافلسطین۱۵سال‌طول می‌کشد

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب: 359368
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با بیان این که هنوز فرصت از سرگیری گفتگوهای صلح با فلسطینی‌ها وجود دارد، پیش‌بینی کرد که این مذاکرات حتی تا ۱۵ سال به طول بیانجامد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ایهود باراک، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو بی.بی.سی اظهار کرد: من به از سرگیری این گفتگوها با توجه به ضروری بودن آن امیدوار هستم؛ اما این امر زمان زیادی طول خواهد کشید و شاید ۵ سال و چه بسا ۱۵ سال به طول بینجامد.

وی تصریح کرد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دور اخیر مذاکرت صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به میانجی گری پرداخت و وی شایستگی آن را دارد که اعتماد کامل به وی داشته باشیم، چرا که این امر برای دو طرف اهمیت زیادی دارد و در عین حال برخی از برنامه‌های سیاست آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکنون وقت آن رسیده که هر دو طرف به فکر اوضاع ایجاد شده باشند، در عین حال تاکید کرد: اسرائیل در هیچ یک از مذاکرات با جنبش حماس شرکت نخواهد کرد.

ایهود باراک با درخواست از جنبش حماس برای آن که رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد و همچنین با تمام توافقنامه‌های امضا شده از جانب تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت کند و حملات خود علیه رژیم صهیونیستی را متوقف کند، افزود: اگر این امر صورت گیرد، اوضاع طور دیگری خواهد بود.

وی با تاکید بر این که از بیشترین افرادی است که به راهکار تشکیل دو کشور ایمان دارد، گفت: این امر به خاطر این نیست که اسرائیل به نفع مردم فلسطین عمل خواهد کرد، بلکه تنها سعی دارد که هویت خود را در آینده حفظ کند و مجبور است که به دنبال راه‌هایی برای دست‌یابی به این راهکار بگردد.

این مقام رژیم صهیونیستی با بیان این که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا باعث شد روابط تل آویو و واشنگتن در تمامی زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی نزدیک‌تر از هر زمان دیگری باشد، تصریح کرد: دولت آمریکا برای قدرت‌مند شدن اسرائیل کارهای بسیاری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *