چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

ادعای جدید مقامات رژیم صهیونیستی

يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 300705
در پی توافق تشکیلات خودگردان فلسطین برای ازسرگیری مذاکرات سازش با اسرائیلی ها، رژیم صهیونیستی، روز شنبه، اعلام کرد که تعدادی از اسرای فلسطینی را آزاد خواهد کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اسکای نیوز نوشت: یک روز پس از اعلام توافق فلسطینی ها و اسرائیلی ها برای از سرگیری مذاکرات صلح توسط «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای آزادی شماری از اسرای فلسطینی خبر داد.

«یووال اشتای نیتز» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز گذشته گفت:« تعدادی از زندانیان فلسطینی را آزاد خواهیم کرد. من آمار مشخصی اعلام نمی کنم اما برخی از اسرایی که دهه ها در زندان بسر می برند، آزاد می شوند.»

این وزیر اسرائیلی به دلایل این تصمیم اشاره ای نکرد.

گفته می شود، چهار هزار و ۷۱۳ فلسطینی در بازداشتگاه های اسرائیلی زندانی هستند.

آزادی زندانیان یکی از سه شرط فلسطینی ها برای از سرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل بوده است، به ویژه ۱۰۷ زندانیانی که از پیش از قرارداد اسلو در سال ۱۹۹۳ در زندان اسرائیل به سر می برند.

تشکیلات خودگردان فلسطینی بارها شروط خود را برای ازسرگیری مذاکرات با اسرائیل، اعلام کرده است که عبارتند از: مذاکره براساس مرزهای سال ۱۹۶۷، توقف شهرک سازی و آزادی اسرا.

رژیم صهیونیستی در حالی تصمیم به آزادی اسرای فلسطینی گرفته است که کری روز جمعه جزئیات توافق اصولی فلسطینی ها و اسرائیلی ها برای مذاکرات را اعلام نکرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *