چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

کشف پیکر ۳۱۳ شهید در تفحص سال 92

سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 351564
فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: در سال ۱۳۹۲ شش مرحله تفحص برون مرزی توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح انجام گرفت. حاصل این عملیات‌ها کشف پیکر ۳۱۳ شهید دوران دفاع مقدس بوده است.
حسین عشقی، فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به عملیات‌های تفحص در سال ۹۲ گفت: در سال ۱۳۹۲ شش مرحله تفحص برون مرزی توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح انجام گرفت. حاصل این عملیات‌ها کشف پیکر ۳۱۳ شهید دوران دفاع مقدس بوده است که این شهدا طی ۵ مرحله تبادل همراه با مراسم‌ها و تشریفات خاص از مرز شلمچه وارد کشور شدند.

وی افزود: همچنین در جریان عملیات‌‌های تفحص مفقودین، ۴۸۰جسد کشته شده عراقی کشف شد که ۳۹۹ جسد در داخل خاک عراق تحویل مقامات عراقی داده شد و ۸۱ جسد دیگر در داخل ایران و طی عملیات تبادل پیکرها به طرف عراقی تحویل داده شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به مناطقی که پیکر شهدا در آن‌ها کشف شده‌اند، گفت: پیکر این ۳۱۳ شهید عمدتاً در مناطق فاو و جزیره مجنون کشف شده‌اند که تاریخ شهادتشان مربوط به عملیات‌های خیبر و والفجر ۸ و تک دشمن در مناطق فاو و جزیره مجنون است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *