يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۳

هویت دو شهید دانشجو شناسایی شد

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 442760
هویت پیکرهای مطهر شهیدان تازه تفحص شده «حمید زرگوشی» و «لطفعلی مرادحاصلی» که در عملیات والفجر۹ به شهادت رسیده‌اند، شناسایی شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، هویت پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده ایلامی شناسایی شد. پیکرهای مطهر شهیدان «حمید زرگوشی» و «لطفعلی مرادحاصلی» که در عملیات والفجر۹ به شهادت رسیده‌اند، طی عملیات اخیر تفحص در خاک سلیمانیه عراق کشف شده و بعد از گذشت ۲۹ سال از شهادتشان به کشور بازگشتند.

حیدر محقق روابط عمومی بنیاد شهید ایلام در گفتگو با تسنیم با اعلام این خبر گفت : پیکر این دو شهید گرانقدر احتمالاً با پرواز روز دوشنبه هفته آینده از طریق فرودگاه شهدای ‌ایلام وارد استان ‌می‌شود و در روز سه‌شنبه مراسم تشییع انجام می‌شود. پدر و مادر شهید گرانقدر لطفعلی مرادحاصلی فوت شده‌اند و پدر شهید حمید زرگوشی نیز درگذشته است. خانواده‌های این دو شهید بی‌صبرانه منتظر دیدار با این دو شهید گرانقدر هستند.

مشخصات این شهدا به شرح زیر است:

«شهید لطفعلی مرادحاصلی» فرزند خانعلی در سال ۱۳۴۵ در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول در استان ایلام متولد شد. او دوران تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی در همان روستا گذراند و به علت کمبود امکانات آموزشی در روستا دوران مقطع متوسطه را در شهر سرابله با موفقیت گذرانید و در سال ۱۳۶۴ در رشته علوم اجتماعی تربیت معلم در کرمانشاه مشغول به تحصیل شد. با توجه به دوران جنگ تحمیلی از طریق نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تیپ نبی اکرم(ص) کرمانشاه راهی جبهه‌های کردستان شد تا اینکه در تاریخ هشتم فروردین سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی والفجر ۹ شهر سلیمانیه در سن ۲۰ سالگی به شهادت رسید.


«شهید حمید زرگوشی» فرزند ابراهیم در سال ۱۳۴۵ در شهرستان مهران به دنیا آمد، او در سال ۱۳۶۴ در دانشکده تربیت معلم شهید اشرفی کرمانشاه قبول شد. این دانشجوی شهید ایلامی در سال ۱۳۶۵ و در عملیات والفجر ۹ در منطقه سلیمانیه عراق و در سن ۲۰ سالگی به شهادت رسید. پیکر او در شمار شهدای مفقود الاثر جای گرفت و بعد از گذشت ۲۹ سال از شهادتش در جریان عملیات تفحص شهدا کشف شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا

شادی روح مطهر این دو شهید عزیز و بزرگوار و همه شهدای اسلام و امام شهدا صلوات
امان از دل زینب
برای شادی شهدا و امامشان و صبر مادران و پدران شهدا و دیگر چشم به راهان صلوات
برای اینکه خودمون هم شهید بشیم البته خالصانه صلوات