يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دفاع اشتون از ملاقاتش با فعالان زن در ایران

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 350843
کاترین اشتون در دفاع از دیدارش با فعالان زن در ایران مدعی شد که ملاقات با منتقدان و فعالان در سفرهای رسمی‌اش یکی از بخشهای اصلی و معمول است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین دیدار با نمایندگان جامعه مدنی در سفرهای خارجی را یک امر معمول دانست.

به گزارش رویترز مایکل مان گفت: خانم اشتون همیشه در سفرهایش به کشورهای دیگر با نمایندگان جامعه مدنی به ویژه زنان ملاقات می‌کنند.

کاترین اشتون هفته گذشته در سفر دو روزه‌اش به تهران که اولین سفر یک مقام بلند پایه اتحادیه اروپا به ایران از سال ۲۰۰۸ تاکنون بوده است با جمعی از فعالان زن در سفارت اتریش دیدار کرد.

در اعتراض به ملاقات اشتون با این فعالان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قرار شام کاری خود با وی را در وین لغو کرد. ایران هم چنین سفارت اتریش را در تهران به دلیل میزبانی این ملاقات مورد انتقاد قرار داد.

هم اکنون نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان به وین پایتخت اتریش سفر کرده‌اند تا در راستای ادامه مذاکرات در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنند.

به گزارش رویترز، غرب همواره ایران را به تلاش برای دستیابی به تکنولوژی ساخت بمب هسته‌ای متهم کرده است اما ایران این اتهامات را رد می‌کند و تاکید دارد که فعالیت هسته‌ای‌اش کاملا صلح آمیز و طبق معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *