جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۳

مجلس از پاسخ علوی و روانچی قانع نشد/ دستگاه قضا وارد شود

يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 350165
جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر اطلاعات و معاون وزیر امور خارجه با قانع نشدن اعضای کمیسیون پایان یافت.
مجلس از پاسخ علوی و روانچی قانع نشد/ دستگاه قضا وارد شود
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان از پاسخ های وزیر اطلاعات و معاون اروپا، آمریکای وزیر امور خارجه درباره دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با عوامل مسئله دار قانع نشدند.

نقوی حسینی درباره دیدار خانم اشتون با عوامل مسئله دار سوالاتی از سوی نمایندگان مطرح شد که آقایان علوی و تخت روانچی نتوانستند نمایندگان را قانع کنند.

وی اضافه کرد: براین اساس مقرر شد تا کمیته ای تشکیل شود تا با بررسی همه مسایل رخ داده درباره دیدار خانم اشتون با عوامل فتنه نتیجه را به کمیسیون امنیت ملی اعلام کند.

همچنین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر اطلاعات و معاون اروپا آمریکای وزارت امور خارجه برگزاری شد.

این جلسه با محوریت بی‌تدبیری وزارت اطلاعات و خارجه درباره دیدار خانم اشتون با فتنه گران است.

مگر می شود این اقدام بدون هماهنگی باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی هم درباره دیدار مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و عوامل فتنه گفت: مطمئناً شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات و وزارت خارجه در این زمینه کوتاهی کردند.

حقیقت پور افزود: مگر می شود که خانم اشتون به تهران بیاید و همزمان سه نفر با اصرار مادر مرحوم ستار بهشتی را از رباط کریم بکشانند و به سفارت اتریش بیاورند و باز هم بگوییم این اقدام بدون هماهنگی است.

وی تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی این موضوع را تا آخر دنبال می کند.

 باید قوه قضائیه وارد شود

کامران عضو دیگر این کمیسیون و نماینده مردم اصفهان نیز گفت: متأسفانه صحبت های وزیر اطلاعات و معاون وزیر امور خارجه درباره این موضوع قابل دفاع نیست و باید قوه قضائیه وارد شود.

سخنگوی این کمیسیون پس از این جلسه گفت: جلسه درباره ملاقات هیئت اتحادیه اروپا با فتنه گران بود که پس از سوالات نمایندگان و همچنین پاسخ های وزیر اطلاعات و معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه کمیسیون اصلا قانع نشد چرا که به صورت جدی در این باره کوتاهی صورت گرفته است.

نقوی حسینی تصریح کرد: در نهایت مقرر شد براساس کمیته ای که در کمیسیون امنیت ملی تشکیل شده است مقصران شناسایی و اعلام شوند.

وزیر اطلاعات: جلسه خوبی بود

وزیر اطلاعات نیز پس از این جلسه در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: در این جلسات مسائلی مطرح و نظرات نزدیک شد تا همدلی به وجود بیاید و اگر نظرهای متفاوتی باشد به تعارض و تقابل کشیده نشود و هر آنچه این جلسات بیشتر برگزار شود در تفاهم و وحدت نظر موثر است و می تواند از آسیب ها و خسارت ها جلوگیری کند.

حجت الاسلام علوی افزود: این جلسه درباره دیدار خانم اشتون با تعدادی از افراد بود به جهت اینکه چگونه این مسائل مهندسی شود به گونه ای که در نظام کمترین آسیب را داشته باشد گرچه نظام ما مقتدرتر از این حرفهاست که با این مسائل آسیب ببیند اما در عین حال پیشگیری از مسائلی که می تواند با اندک مسامحه ای آسیب هایی برساند و همچنین نحوه مهندسی آن یک ضرورت است.

وی گفت: نتایج جلسه درباره پیشگیری از رویدادهایی است که می تواند به انسجام ملی ما آسیب وارد کند.

وزیر اطلاعات در پایان تصریح کرد: جلسه پایان خوبی داشت اما به نتایج نهایی کاملا مشخصی در جنبه های مختلف نینجامید و امیدواریم باز هم تکرار شود و نتایج مفیدی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان به جای این حاشیه های بی فایده به داد مردم گرسنه وبیکار برسند
مثلا باید چکار کنند؟!!!
نباید جلوی بی تدبیری های دیگران بگیرند؟
قانون رو نباید پیگیری کنن؟!
همین دولت به همین بهانه ها گفته تورم و تحریم و ... رو کم میکنیم اما میبینیم بعد از این دیدار اتحادیه اروپا درباره تحریم های ناشی از حقوق بشر به ایران هشدار میده!!!
اینم از وظیفه نمایندگان برای مردم، اینم از تدبیر بی تدبیر دولت
سرور
عجله نکن.قرار است دولت روحانی صد روزه مشکلات معیشتی را حل کند.