يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آخرش‌به وزارتخانه‌‌ای ديگر واگذار مي‌ کنند

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 350601
به پايان سال ۹۲ نزديک مي‌شويم! نکته اينجاست که قرار بود استقلال و پرسپوليس را ده سال قبل بفروشند به مردم! يعني خصوصي کنند!
به پايان سال ۹۲ نزديک مي‌شويم! نکته اينجاست که قرار بود استقلال و پرسپوليس را ده سال قبل بفروشند به مردم! يعني خصوصي کنند!

اين شعار انتخاباتي ۵ سال قبل آقاي احمدي‌نژاد بود:

« خبرخوش به مردم سرخابي‌ها خصوصي و مردمي مي‌شوند!»

حالا هم اين مسئله عودت داده شده به سال ۹۳!

درست مثل سال ۹۱ که عودت داده شد به سال ۹۲! درست مثل سال ۹۰ که عودت داده شد به سال ۹۱! درست مثل سال ۸۹ که عودت داده شد به سال ۹۰!

درست مثل سال ۸۸ که عودت داده شد به سال ۸۹!

درست مثل ...

بله درست مثل همين که هر سال در هنگامه کورس آخر سرخابي‌ها را به چالش مي‌کشند‌، درست مثل همين که هر سال در نقل و انتقالات اين دو تيم وامانده مي‌شوند و هيچکس نمي‌داند که بيايد يا نيايد! هيچکس نمي‌داند که تيم را ببندد يا نبندد!

راهکارها طبق گفته‌هاي آقاي خادم بسيار محدودند:

۱- فروش سهام.

۲- واگذاري به مدت محدود!

۳- فروش به شخص!

فروش سهام از منظر فرابورس و قوانينش شدني نيست! چرا؟ چون تلويزيون پول نمي‌دهد، قانون کپي رايت هم اجرا نمي‌شود و براي ترتيب مثلا اين دو باشگاه درآمدزا نيستند. در آمدشان به جيب تلويزيون و وزارت ورزش (بليت فروشي) مي‌رود.

راهکار فروش به شخص هم شدني نيست!

اولا به همان دلايلي که از منظر فرابورس و قوانينش شدني نيست (حق پخش تلويزيوني وکپي رايت) ثانيا به دليل تکرار اين مسائل در باشگاههاي ديگر!...

امروز محجوب کجاست؟ مالک ملوان! امروز هدايتي کجاست؟ انصاري‌ها کجا هستند؟ پاسخها معلوم است و مشهود!

وقتي پولي درنمي‌آيد و درمي‌آيد (اما به جيب باشگاهها نمي رود) اگر کوه پول هم داشته باشي فايده‌اي ندارد. کار را زمين مي‌گذاري و مي‌روي مي‌خواهد وسط فصل باشد يا آخر فصل يا اول فصل به هر حال فرار مي‌کني!

فقط مي‌ماند هبه کردن يا واگذار کردن يعني همان راهي که علي پروين آن را مي‌خواهد...

نتيجه مي‌دهد؟

از همين امروز مي‌گوييم نمي‌دهد!

اگر به امثال علي پروين هديه شود با امروز شرايط خيلي فرق نمي‌کند (البته اگر هيات مديره را خود علي پروين‌ها انتخاب کنند فرق مي‌کند) چرا که در مجموع هيچکس در ميان مديران بالا دست حاضر نيست که اختياراتش را به فردي که پا وسط گذاشته بدهد، يعني نه پول مي‌دهند، نه مثلا اجازه انتخاب اعضاي هيات مديره را مي‌دهند!

مديران مياني هميشه مقاومت مي‌کنند! اين يک اصل است!

پس اين هم سرانجامي ندارد.

مي‌خواهيد بدانيد به نظر ما آخر همه اين بگير و ببندها چيست؟

آخرش مي شود اينکه: اين دو تيم از وزارت ورزش طي يک توافق به وزارت نفت يا صنايع (مثل باشگاههاي نفت تهران، نفت آبادان و يا سپاهان، ذوب‌آهن‌ و فولاد و ...) واگذار مي‌شوند چون آنها هم پول دارند و هم مي‌توانند تيمداري و باشگاهداري کنند! همين حال هم چنين مي‌کنند آن هم با تيم‌هايي که نامشان را برديم به علاوه سايپا و پيکان و تراکتور و همه ديگرانشان در ليگ به راحتي خرج مي‌کنند بدون اين همه فغاني که وزارت ورزش از بي‌پولي و بدبختي سر مي‌دهد!

ته قصه همين است. صبر کنيد و ببينيد ... راه ديگري نيست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *