دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

شمارش معكوس براي انفجار بمب حسابرسي‌ها

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 346037
بحث خصوصي‌سازي استقلال و پرسپوليس به كجا منتهي شد؟
شمارش معكوس براي انفجار بمب حسابرسي‌ها
به گزارش جهان به نقل از نود، بحث خصوصي‌سازي استقلال و پرسپوليس به كجا منتهي شد؟ البته در اين ميان هم شنيده شد كه سرخپوشان گلايه كرده‌اند چرا در اين هفته‌هاي حساس كه تا پايان ليگ مانده به سراغ آنها آمده‌اند، البته مسئولان كار در جواب اين سئوال اشاره كرده‌اند كه هيچ عمدي وجود نداشته و به زودي به سراغ استقلال هم خواهند رفت. با اين حال اميررضا خادم نماينده وزير ورزش و جوانان در روزهاي گذشته در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام كرد: در حال حاضر حسابداران و حسابرسان مورد تاييد وزارتخانه مشغول حسابرسي هزينه‌ها و سرمايه‌هاي اين دو باشگاه بوده و پس از مشخص شدن نتيجه كار آنها بحث خصوصي‌سازي دنبال خواهد شد.


باشگاه يا بنگاه اقتصادي

شرايط ورود يك شركت به بورس چگونه بوده و چه فوايدي براي آنها دارد. موضوعي كه در قانون تجارت پاسخ آن داده شده و سرخابي‌ها مي‌‌توانند با تبديل شدن به شركت خصوصي و انتشار سهام از اكثر مزايا و كمك‌هاي مالي برخوردار و اين‌طور بي‌‌پول نمانند. مسئله‌اي كه اكثر اهالي درگير با فوتبال آن را تاييد كرده و از برنامه خصوصي‌سازي حمايت مي‌‌كنند.



نجف‌نژاد: مديران براساس شايستگي‌هايشان انتخاب مي‌‌شوند

مقداد نجف‌نژاد مديرعامل سابق استقلال و عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگويي با نود در اين باره گفت: حكايت خصوصي شدن اين دو باشگاه يك چيزي شبيه شركت‌هاي توليدي و خصوصي است كه سهامداران آن هميشه به دنبال انتخاب مديراني هستند كه راهكارهاي به سودرساني شركت را مي‌‌دانند و حضور آنها در راس هرم به نفع همه شركا مي‌‌شود. نجف‌نژاد با اين مقدمه در پايان هم يادآور شد: البته نبايد تصور كنيم كه خصوصي‌سازي استقلال و پرسپوليس به همين راحتي است. چرا كه وزارتخانه بايد تمام مسايل آن از مسايل مالي تا صورت هزينه‌ها و ساير موارد را در چند سال اخير روشن كند. يك حساب و كتاب شفاف كه بعد از آن مي‌‌شود دنبال بحث خصوصي‌سازي رفت.



خصوصي‌سازي در تربيت‌بدني

اما بحث خصوصي‌سازي به طور دقيق از چه زماني شروع شد؟ براي رسيدن به جواب اين سئوال به سراغ دكتر علي سعيد‌لو رياست سابق تربيت‌بدني و وزارت ورزش امروز رفتيم. سعيدلو روزگذشته در حالي كه گرفتار جلسه مهمي بود در جواب اين سئوال كه خصوصي‌سازي از چه زماني شروع شد گفت: اين بحث نه تنها در زمان من بلكه از گذشته دنبال مي‌‌شد. بحثي كه به نظر من از اول بشريت بوده اما به نتيجه نرسيده است! دكتر پس از اشاره به اين موضوع در حالي كه جلسه‌اش را بهانه مي‌‌كرد قول داد كه در فرصتي مناسب روبه‌روي ما نشسته و پاسخگوي تمام سئوالات در اين باره باشد.



جلسات بي‌‌شمار براي خصوصي‌‌ سازي

با اين حال در روزهاي گذشته با هركدام از مسئولان پيگيري برنامه خصوصي‌سازي سرخابي‌ها تماس مي‌‌گرفتيم تا از آخرين شرايط اين پروسه با خبر شويم اشاره داشتند كه گرفتار جلسه بوده و در فرصتي ديگر به سراغ آنها برويم. با اين حال تنها يكي دو نفر پاسخگو بودند كه اشاره آنها هم به نتايج حسابرسي است كه احتمالا تا ده روز ديگر روشن مي‌‌شود. نتيجه‌اي كه ثابت خواهد كرد رقم دقيق بدهي رويانيان چقدر بوده و علي‌ فتح‌اله‌زاده هم در اين مدت چه ارقامي را براي آبي‌ها هزينه كرده است. ارقامي كه مي‌‌تواند مانند يك بمب در محافل رسانه‌اي عمل كرده و توجه همگان را به سوي خود جلب كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *