جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۱

جهش موشکی حزب الله در ناآرامی‌های سوریه/ آشکار شدن نگرانی‌صهیونیستهابادرخواست‌کمک‌مالی ازآمریکا

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 349605
رصد برخی منابع صهیونیستی نشان می دهد که آمریکا دور جدیدی از فعالیت موشکی خود را برای مقابله با موشک های محور مقاومت در منطقه آغاز کرده است.
جهش موشکی حزب الله در ناآرامی‌های سوریه/ آشکار شدن نگرانی‌صهیونیستهابادرخواست‌کمک‌مالی ازآمریکا
گروه بین الملل جهان نيوز: نحوه مواجه و تقابل با موشک های مقاومت این روزها آمریکا و همپیماناش را در منطقه واداشته است تا تحرکات تازه ای در این باره آغاز کنند.

به گفته منابع صهیونیستی در اولین قدم سفارت آمریکا در تل آویو اعلام کرد که اسرائیل و آمریکا توافقنامه‌ای در زمینه ادامه حمایت‌ها از تولید سیستم گنبد آهنین و خرید سیستم‌های بازدارنده امضا کردند.

سیستم گنبد آهنین برای دفاع از راکتهایی با برد بین ۴ تا ۷۰ کیلومتر طراحی و ساخته شده است و هر باتری آن دربردارنده یک سیستم راداری چند منظوره است که توسط صنایع هوا و فضای اسرائیل تولید می‌شود.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام نظامی آمریکا از پیشنهاد این کشور برای تشکیل یک چتر ضد موشکی با حضور اسرائیل، مصر و اردن برای مقابله با تهدید موشکی ایران و سوریه خبر داد.

ژنرال «جان شپلند» رئیس واحد نظامی سفارت آمریکا در تل آویو نیز در یک کنفرانس امنیتی در این شهر ایده چتر امنیتی ضد موشکی اسرائیل را مطرح کرده است.

وی به متخصصان و مقامات امنیتی اسرائیل گفت: اگر ما بتوانیم یک توان دفاع منطقه‌ای ایجاد کنیم که اردن، اسرائیل و مصر بتوانند از یکدیگر دفاع کنند می‌توانیم لایه‌های جدیدی به لایه‌های دفاعی خود اضافه کنیم.

دراینباره برخی تحلیلگران نظامی نکات ذیل را بیان می کنند:

الف: اسرائیل معتقد است که جنگ ۸ روزه با غزه نشان داد که گنبد آهنین در وضعیت فعلی کارآمدی مطلوب را ندارد و ضمن تکمیل این پروژه حتی باید به فکر پروژه های جدید دفاع موشکی بود. مهمترین کد امنیتی در این باره این است که هند از خریداری کردن سیستم گنبد آهنین پس از جنگ ۸ روزه انصراف داد!

ب: اسرائیلی ها معتقدند فقط تمرکز در سرزمین های اشغالی برای دفاع موشکی کارآمد نیست. برای جلوگیری از آسیب پذیری بیشتر باید دفاع از خود را به ده ها کیلومتر جلوتر از تل آویو بکشانند. این مسئله خود دلیلی دیگر بر این اصل امنیتی است که اسرائیل به تنهایی توان دفاع از خود را ندارد و دوم اینکه قدرت و پیچیدگی موشک های محور مقاومت به حدی رسیده که باید چند لایه دفاعی برای مواجهه با آن تعریف کرد.

ج: یک دلیل اطلاعاتی مهم دیگر نیز که از این تحرکات می توان استخراج کرد این است که در نزد دستگاه اطلاعاتی اسرائیل یک امر قطعی پذیرفته شده است که حزب الله لبنان طی ناآرامی ها سوریه موفق به جهش موشکی شده است. نگرانی های امنیتی و موشکی اسرائیل از چند ماه قبل پس از موفقیت های محور مقاومت در سوریه به نحو چشمگیری افزایش یافته است. درخواست کمک مالی صهیونیست ها از آمریکا برای تکمیل کردن سیستم گنبد آهنین بزرگترین دلیل این نگرانی ها است. این مسأله نشان می دهد که دستگاه اطلاعاتی اسرائیل موفق نشده است که از انتقال موشک های پیشرفته به حزب الله که با استفاده از فرصت ایجاد شده در ناآرامی های سوریه به دست آمد، جلوگیری کند. به تعبیری دیگر در وضعیت فعلی حزب الله توان موشکی اش به نحوی است که آسیب پذیری اسرائیل را بالا برده و باید برای جبران این آسیب پذیری تحرکات موشکی اسرائیل شتاب بیشتری بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واعدوا لهم مااستطعتم من قوه
تا آنجا که می توانید قدرت خود را علیه دشمنان مهیا کنید.
این همان رعبی است که خدای متعال وعده اش را داده است.
به امید ظهور نزدیک آقا...