يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

نظر جنتی درباره رواج هتک حرمت مقدسات و شخصیت‌ها در رسانه های اصلاح طلب

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 348605
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید حساسیت بیشتری درباره هتک حرمت به مقدسات و شخصیتها داشته باشیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اظهار داشت: رسالت مطبوعات بسیار سنگین است در زمینه مقابله با فساد چه در سطح اداری و چه غیراداری مطبوعات باید به این موضوع توجه داشته باشند ضمن اینکه در زمینه مشکلات اساسی جامعه باید بتوانند آنها را تصریح کرده و راه حل ارائه دهند. البته در این قسمت ما ضعف‌هایی داریم که باید جبران شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برای یکسان‌سازی امکاناتی که مطبوعات دارند که یکی از درخواستهای بخش خصوصی نیز است چه برنامه‌ای دارید گفت: نمی‌شود گفت یکسان‌سازی به هر حال باید توازنی ایجاد شود. اگر قرار است رقابتی صورت بگیرد باید عادلانه باشد در حال حاضر نشریاتی که از حمایتهای دولتی یا غیردولتی عمومی استفاده می‌کنند با نشریاتی که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند در بخش اعطای یارانه نیز تفاوت دارند و باید بتوانیم توازن را ایجاد کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد اقداماتی که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ انجام می‌شود بیان کرد: من همان روز بلافاصله در صحبت‌هایی که در جمع مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد داشتم مفصل در این زمینه صحبت کردم؛ باید حساسیت بیشتری درباره هتک حرمت مقدسات و شخصیتها داشته باشیم.

وی ادامه داد: همانطور که رئیس‌جمهوری نیز گفته‌اند متولی فرهنگ کشور تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و شخصیتهای روحانی، مراجع تقلید، نهادهای فرهنگی، حوزه علمیه و انجمن‌های مردمی و موسسات هر کدام به سهم خود نقشی دارند که باید این نقش را ایفا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *