پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

زدن قصاص، ریشه سیاسی دارد

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 345224
عضو شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به اهانت روزنامه آسمان به حکم قرآنی قصاص، گفت: ترویج و انتشار اینگونه موضع‌گیری‌ها کاملا غیرمنطقی است و ریشه‌های سیاسی ویژه‌ای دارد.
به گزارش جهان، آیت‌الله محمود عبداللهی عضو شورای عالی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اهانت روزنامه آسمان به حکم قرآنی قصاص، گفت: متأسفانه ریشه و مبنای این سری حرف‌ها گاهی کسانی هستند که در دنیای امروز در عین حال که دم از حقوق بشر می زنند و می‌گویند مسائل احکام اسلام در مورد قصاص مغایر حقوق بشر است، خودشان بزرگترین خشونت‌ها را انجام می‌دهند.

وی افزود: کسانی که احکام قصاص را متهم به خشونت می‌کنند امروز از حمایت تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری و مجهز کردن آنها به اسلحه و مواد منفجره در کشورهای مختلف مثل افغانستان، عراق، لبنان و سوریه برای درهم کوبیدن شهرها دریغ نمی‌کنند.

عبداللهی تأکید کرد: این در حالی است که در اسلام بزرگترین حمایت‌ها از حق و کرامت بشر صورت گرفته از نظر قرآن قتل یک انسان مانند این است که همه انسان‌ها را بکشند، از نظر قرآن حرمت و کرامت یک انسان مسلمان مانند حرمت کعبه است و حتی هر انسان با هر مذهبی نیز حق حیات دارد جز آنها که به جنگ با نظام اسلامی پرداخته‌اند.

عضو شورای عالی جامعه مدرسین ادامه داد: آنها که دم از حقوق بشر می‌زنند بیشترین خشونت را صورت می‌دهند، اما قرآن در عین حال می‌گوید اگر بخواهید زندگی تداوم پیدا کند باید در چارچوب قانون و مسائل حقوقی و مکتبی حق فردی که توسط دیگری به قتل رسیده و یا نادیده گرفته شده است، ادا شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جلوی تجاوزها در جامعه گرفته شود باید بدانیم قصاص حق تداوم زندگی است.

وی با اشاره به مطلب روزنامه آسمان افزود: اینکه در نظام ما که یک نظام اسلامی و مکتبی است و حقوق و مقرراتی دارد، افرادی این ادعا را مطرح می‌کنند، منطقی نیست. باید بدانیم اگر اسلام را پذیرفته‌‌ایم و نظام ما نظام جمهوری اسلامی است اینکه به روزنامه‌ها اجازه داده شود تا بر خلاف نظام و مقررات آن و همچنین بر خلاف ایدئولوژی پذیرفته شده نظام، دست به قلم شوند و احکام مسلم اسلام را زیر سوال ببرند با هیچ منطق و قانونی نمی‌سازد.

عضو شورای عالی جامعه مدرسین تأکید کرد: ترویج و انتشار اینگونه موضع‌گیری‌ها کاملا غیرمنطقی است و ریشه‌های سیاسی ویژه‌ای دارد. ما قبلا هم دیدیم که حضرت امام(ره) در قبال کسانی که علیه احکام قصاص موضع‌گیری کردند چه بیانی داشتند و آن بیان امام نشان می‌دهد این حرکت‌ها، حرکت‌های منفی و دارای ریشه‌های کاملا سیاسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *