شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

رضایی:یک‌ونیم‌میلیاردبه‌کارمندان‌بدهکاریم

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 347884
سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد بدهی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی این فدراسیون به کارمندان، دلیل کناره گیری محسن کاوه از کادر فنی و حقوق جدید تعریف شده برای کشتی گیران و مربیان برتر اظهار نظر کرد. وی همچنین خواستار توجه ویژه وزیر ورزش به کشتی شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علیرضا رضایی، در نشست خبری خود در خانه کشتی اظهار کرد: در هیات رییسه فدراسیون طرحی به تصویب رسیده است که تمام کشتی‌گیرانی که در انتخابی تیم ملی اول می‌شوند و به عضویت تیم ملی درمی‌آیند، از پایان رقابت‌های جهانی به مدت یک سال حقوق ماهانه ۲ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد و اگر این حضور تداوم داشته باشد، هر سال ۵۰۰ هزار تومان به حقوق آن‌ها اضافه خواهد شد.

او ادامه داد: اگر در سالی مثل سال ۲۰۱۴ که بازی‌های آسیایی هم برگزار خواهد شد، کشتی‌گیری در این مسابقه‌ها شرکت کند حقوق ۲ میلیونی دریافت خواهد کرد و اگر به صورت همزمان در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی حضور داشته باشد، برای یک سال فنی حقوق ۳ میلیون تومانی دریافت خواهد کرد.

او همچنین از طرح رتبه‌بندی مربیان سازنده و انتخاب مربیان برتر سال خبر داد و افزود: در کلیه رده‌های سنی کشتی آزاد و فرنگی، مربیانی که کشتی‌گیران‌شان در رقابت‌های مختلف مثل قهرمانی استان، قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی، تورنمنت‌های بین‌المللی، رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک به مدال دست یابند، بر اساس جدولی، امتیاز داده می‌شوند و هر مربی‌ که در پایان سال فنی امتیاز بیشتری داشته باشد، ۱۰ سکه بهار آزادی پاداش دریافت خواهد کرد.

رضایی ادامه داد: در طرح مربی برتر که مکمل طرح رتبه‌بندی مربیان سازنده است نیز در هر دو رشته آزاد و فرنگی مربی‌ای که مجموع امتیازات کسب شده‌اش از سایر مربیان بیشتر باشد ماهانه مبلغ ۲ میلیون تومان حقوق دریافت خواهد کرد و اگر این کار او سه سال مداوم انجام شود، این حقوق ۱۰ سال پرداخت خواهد شد.

همچنین کشتی‌گیران برتر آزاد و فرنگی در پایان سال ۳۰ سکه بهار آزادی پاداش دریافت خواهند کرد.

سخنگوی فدراسیون کشتی درباره حقوق دریافتی مربیان تیم ملی گفت: تا به حال قانون خاصی در زمینه حقوق مربیان وضع نشده است. البته سرمربیان تیم‌های ملی با فدراسیون قرارداد دارند اما مربیان به صورت روزانه از فدراسیون حقوق می‌گیرند. ما تلاش داریم اگر از نظر بودجه به شرایط ایده‌آل برسیم، برای مربیان هم حقوق مشخصی تعیین کنیم.

او با اشاره به بدهی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیونی فدراسیون به کارمندان خود اضافه کرد: ما حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون به کارمندان بدهکاریم و به همین دلیل تعدیل نیرو انجام دادیم. البته خودمان هم از این مسئله ناراحتیم ولی بعضی از کارمندان فدراسیون بازنشسته بودند و یا بعضی دیگر با پرداخت حق و حقوق‌شان قطع همکاری صورت گرفت.

رضایی در پاسخ به این سوال که هزینه‌های جام تختی و جام یادگار امام چطور پرداخت شده است، بیان کرد: هزینه اسکان تیم‌ها همیشه با میزبان است. اما پول بلیت مهمانان به جز نماینده فیلا و چند مهمان ویژه توسط خود تیم‌های حاضر در رقابت‌ها پرداخت شد. ما با بعضی از کشورها مثل ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و مجارستان پروتکل‌هایی امضا کرده‌ایم که در تمامی مسابقه‌های هم شرکت داشته باشیم که شروع آن از همین جام تختی بود و باعث رونق این جام شد.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد همچنین درباره سفر تیم ملی به آمریکا برای حضور در جام جهانی گفت: در جلسه شورای برون‌مرزی ما مجوز حضور ۳۷ تا ۳۹ نفر را گرفتیم. اما در نهایت یک لیست ۲۷ نفره تهیه کردیم که کشتی‌گیران، داور، مربیان، پزشک تغذیه، پزشک عمومی، سرپرست، نماینده وزارت ورزش، نایب رییس و رییس فدراسیون شامل می‌شود. یکی از علت‌هایی که سعی می‌کنیم که در این اعزام حساسیت به خرج دهیم، اعتبار جام جهانی است و چون ما دو سال پیاپی قهرمان این رقابت‌ها شده‌ایم برایمان مهم است که در این مسابقه‌ها به موفقیت برسیم.

وی ادامه داد: شما اگر به بعضی تیم‌ها نگاه کنید حتی برای هر کشتی‌گیر یک مربی اعزام می‌کنند پس اعزام این تعداد نفرات به آمریکا، هزینه اضافی نیست. البته ما هم سعی می‌کنیم هزینه‌ها را بیشتر از این نکنیم.

رضایی به رقابت با آمریکا در خاک این کشور اشاره کرد و گفت: تیم کشتی آزاد آمریکا بسیار منسجم است، بخصوص در رقابت‌های تیم به تیم در کشور خود به ندرت به تیمی باج می‌دهد. آن‌ها وقتی میزبان هستند، به لحاظ روحی شرایط خیلی خوبی دارند و کشتی ما با این تیم در این رقابت‌ها بسیار حساس خواهد بود. ما سعی می‌کنیم اگر با روسیه و آمریکا روبرو شدیم از بهترین نفرات خود استفاده کنیم.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که چرا در وزن ۶۵ کیلوگرم یک کشتی‌گیر و در ۸۴ کیلوگرم سه کشتی‌گیر به جام جهانی اعزام می‌شود، گفت: در این رقابت‌ها تعداد مسابقه‌ها زیاد نیست و میثم نصیری می‌تواند در وزن ۶۵ کیلوگرم از پس رقابت‌ها بربیاید. البته ممکن است در این وزن تغییراتی را هم داشته باشیم. در وزن ۸۴ کیلوگرم نیز به جز لشگری، باید به علیرضا کریمی ۱۹ ساله میدان بدهیم چرا که او مثل پیمان یاراحمدی یکی از کشتی‌گیران آینده‌دار است و می‌تواند از تجربیات این مسابقه‌ها استفاده کند. ضمن اینکه اگر در یک وزن یک کشتی‌گیر وزن‌کشی کند می‌توان در وزن دیگر از سه کشتی‌گیر استفاده کرد.

او در ادامه درباره آخرین وضعیت مهدی تقوی اظهار کرد: تقوی یکی از بهترین کشتی‌گیران ایران و جهان است. اگر تغییر وزن در کشتی صورت نمی‌گرفت، شاید کار او سخت می‌شد اما با وجود اضافه شدن وزن ۷۰ کیلوگرم به کشتی، تقوی می‌تواند مشکل کیلوهای اضافی خود را حل کند و باز هم به کشتی باز گردد چرا که عمر کشتی او هنوز تمام نشده و می‌تواند تولدی دوباره در وزن ۷۰ کیلوگرم داشته باشد.

رضایی افزود: البته ما در این مدت از تقوی در اردوهای مختلف دعوت کردیم ولی او در هیچ اردو و مسابقه‌ای شرکت نکرده است. من به شخصه دوست دارم او در مسابقه‌های مرحله اول انتخابی حضور داشته باشد و اشتیاقش را برای حضور در تیم ملی نشان دهد ولی با توجه به فرآیند انتخابی تیم ملی اگر در انتخابی مرحله اول شرکت نکند، امسال شانسی برای حضور در تیم ملی نخواهد داشت. ما همه دوست داریم تقوی را روی تشک ببینیم ولی نمی‌توانیم فرآیند انتخابی تیم ملی را نادیده بگیریم.

سخنگوی فدراسیون کشتی همچنین درباره وضعیت تغذیه در اردوهای تیم ملی گفت: ما دوباره تقریبا به وضعیت خوردن عدس‌پلو رسیده‌ایم و امیدوارم طوری نشود که بعد از جام جهانی حتی عدس هم نداشته باشیم و مجبور شویم برنج خالی به ملی‌پوشان بدهیم. امیدواریم که وزیر ورزش که از اساتید ورزش است و اشراف کاملی به شرایط دارد نگاه ویژه‌ای به کشتی داشته باشد چرا که امسال سال سختی را پیش رو داریم و باید در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی موفقیت‌های سال گذشته را تکرار کنیم. امیدواریم از حمایت‌های ویژه وزارت ورزش برخوردار شویم.

وی در پاسخ به این سوال که هزینه حق سفره ملی‌پوشان و هزینه‌های جوایز مربیان برتر چگونه تامین می‌شود و چه تضمینی برای پرداخت آن‌ها وجود دارد یادآور شد: فعلا هزینه‌ها را خود فدراسیون تقبل کرده و هنوز کمکی از طرف وزارت ورزش صورت نگرفته است. البته وزارتخانه تا جایی که بتواند کمک می‌کند. ما هم به آن چیزی که تعهد کنیم پایبند خواهیم بود.

رضایی به جدایی محسن کاوه از کادر فنی تیم ملی اشاره کرد و گفت: آقای کاوه در صحبتی که با آقای خادم داشت اعلام کرده که به دلیل مشکلات شخصی نمی تواند در کنار تیم ملی حضور داشته باشد. البته رئیس فدراسیون اعلام کرد که جایگاه ایشان تا اعزام به جام جهانی آمریکا محفوظ است و امیدواریم بتوانیم از تجربیات او بهره مند شویم.

سخنگوی فدراسیون کشتی در پایان اظهار کرد: از سال آینده لیگ برتر کشتی با الگویی جدید برگزار خواهد شد که طرح نهایی آن هفته آینده در یک نشست خبری دیگر به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *