جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بکرچکر:ایران خانه کشتی جهان است

چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 234483
رئیس فدراسیون کشتی ترکیه گفت: کشتی ایران امروز در سطح بالایی قرار دارد و تا به حال کشتی ایران را در چنین شرایط خوبی ندیده بودم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، "بکر چکر" رئیس فدراسیون کشتی ترکیه، که برای سفری یک روزه دیروز به تهران سفر کرده بود عصر روز گذشته با حضور در خانه کشتی تمرین آزادکاران المپیکی را از نزدیک مشاهده کرد و گفت‌وگویی را هم با حجت‌الله خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی داشت.
 
"بکر چکر" رئیس فدراسیون کشتی ترکیه، در حاشیه این مراسم گفت‌وگویی را هم با فارس داشت که آن را در زیر می‌خوانیم.
 
فارس: هدف شما از سفر به ایران چه بود؟
 
ایران و ترکیه با هم دوست و برادر هستند هم در ورزش و هم در سایر مسائل و خیلی به هم نزدیک هستیم. ایران یکی از قدرت‌های کشتی دنیاست و رقابت نزدیکی با هم داریم. هدف من از این سفر افزایش تعاملات و همکاری با ایران است چراکه از این راه می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم. از سوی فدراسیون ایران دعوت شده بودم و در فرهنگ ما ادب حکم می‌کند اگر دعوت می‌شویم، اجابت کنیم چون دوست داریم با فدراسیون ایران همکاری نزدیک‌تری داشته باشیم. بعد از اینکه رئیس فدراسیون کشتی ترکیه شدم از منصور برزگر به عنوان کسی که کشتی را می‌فهمد، برای احیای کشتی آزاد ترکیه دعوت کردم. ایران و ترکیه دو قدرت در کشتی دنیا هستند و در آینده هم می‌توانیم برای پیشرفت کشتی در جهان همکاری خوبی با هم داشته باشیم.
 
فارس: نظر شما درباره شرایط کشتی ایران چیست؟
 
ایران خانه کشتی جهان است و می‌توانیم از توانایی‌های شما به نفع کشتی استفاده کنیم. کشتی ایران امروز در سطح بالایی قرار دارد و تیم‌های کشتی شما در المپیک موفقیت‌ها و نتیجه خوبی کسب خواهند کرد. تا به حال کشتی ایران را در چنین شرایط خوبی ندیده بودم و برای شما و خودمان آرزوی موفقیت می‌کنم. با مشاهده قهرمانان کشتی جهان و المپیک در اطراف فدراسیون کشتی ایران خوشحال شدم؛ شاید خیلی از اهالی رشته‌های ورزشی در کنار فدراسیون‌ها حضور نداشته باشند، اما در ایران قهرمانان کشتی در کنار فدراسیون هستند. استفاده از خانواده کشتی در فدراسیون از کارهای خوب خطیب بود.
 
فارس: تیم‌های ایران در تمام رده‌های سنی حضوری فعال و قدرتمند در تورنمنت‌های کشتی ترکیه دارند، اما شما هیچگاه با تیمی قدرتمند و اصلی در مسابقات ما شرکت نمی‌کنید، این موضوع با صحبت‌های شما برای همکاری تعارض دارد؛ به خصوص در این دوره از جام تختی که جایزه بزرگ بود شرکت نکردید!
 
متأسفانه ما در کشتی آزاد در 6 وزن سهمیه المپیک نداشتیم و با توجه به نزدیکی مسابقات گزینشی المپیک و جام تختی برنامه‌ریزی اصلی ما برای کسب سهمیه بود. یک سال است رئیس فدراسیون کشتی ترکیه شده‌ام و مطمئن باشید از این پس تعامل نزدیک‌تر و بیشتری با ایران خواهیم داشت. امسال وضع کشتی ترکیه خراب بود و باید سهمیه‌های المپیک را می‌گرفتیم چون یک سهمیه بیشتر نداشتیم. از این پس و با حضور من در فدراسیون کشتی ترکیه حضور فعال‌تری در مسابقات ایران خواهیم داشت. از ایران هم تشکر می‌کنم که حضور فعالی در مسابقات ما دارد. نام تختی که اسطوره کشتی جهان است خودش انگیزه زیادی برای حضور در این جام است و در آینده حضور فعال‌تری در این جام خواهیم داشت.
 
فارس: ترکیه در المپیک پکن موفق به کسب یک مدال طلا شد، اما در مسابقات قهرمانی جهان با وجود اینکه میزبان بود نتوانست نتایج درخور توجهی بگیرد. چقدر به موفقیت تیمتان با این شرایط در المپیک امیدوار هستید؟
 
ممکن است کشتی کشوری مدتی دچار افت شود، اما اگر این همکاری باشد می‌توانیم تیم‌هایمان را در جایگاه خودشان نگه داریم. زمانی‌که من آمدم چیزی به نام ‌کشتی آزاد نداشتیم و کاملاً نابود شده بود. تنها 2 کشتی‌گیر آزادکار داشتیم که رمضان شاهین و فاتح چاکراوغلو هم در مسابقات جهانی نتیجه نگرفتند و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. با فعالیت‌هایی که انجام دادیم الان در هر وزن 4 کشتی‌گیر داریم، اما قابل پیش‌بینی نیست اگر بخواهیم مدال المپیک را پیش‌بینی کنیم. سال 2011 برای ما تمام شد و سال 2012 در 7 وزن فرنگی و 5 وزن آزاد در المپیک حضور خواهیم داشت. نفراتی را سراغ دارم که قهرمان جهان هستند، اما در المپیک شکست می‌خورند؛ البته کسانی هم هستند که مدال المپیک دارند اما در جهان نتیجه نمی‌گیرند.
 
فارس: آیا ترکیه از کاندید مورد نظر ایران برای عضویت در هیئت رئیسه فیلا حمایت می‌کند؟
 
جواب این سوال با توجه به سفر من به ایران مشخص است؛ 100 درصد. خادم دوست قدیمی من است و به کشورهای دیگر هم که روی آنها نفوذ داریم توصیه می‌کنم به ایران رای بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *