جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

اگرنمازی خوب نبودچراکی‌روش‌با اوکارکرد؟

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 347191
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد که انتقادات کی‌روش از امید نمازی را قبول ندارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حشمت مهاجرانی در خصوص کنار گذاشتن امید نمازی از کادر فنی تیم ملی توسط کارلوس کی‌روش به دلیل شایعه عقد قرارداد او با فدراسیون فوتبال آمریکا گفت: اگر ملاک کی‌روش برای انتقاد از نمازی عقد قرارداد او با مجموعه‌ای دیگر باشد که یکی از دستیاران قبلی‌اش (میک درموت) پیش از این چنین اقدامی را انجام داده و بدون اطلاع سرمربی تیم ملی به تیم النصر دبی رفته بود! من کار نمازی را که بدون اطلاع با مجموعه‌ای دیگر قرارداد بسته تایید نمی‌کنم اما رفتار کی‌روش و حرف‌های او در مورد مسائل فنی نمازی را نیز قبول نمی‌کنم به ویژه آنجایی که گفته کار فنی نمازی را در تیم ملی یک مسول تدارکات هم می‌تواند انجام دهد!

وی افزود: این حق یک سرمربی است که در مورد انتخاب دستیارانش تصمیم بگیرد اما با این وجود پرسش من از کی‌روش این است که چطور فردی که خودش تصمیم به کار با او گرفته بود به یک باره به لحاظ فنی تا حد یک مسول تدارکات پایین می‌آورد؟ در واقع اگر نمازی به لحاظ ارزش فنی پایین بود چرا کی‌روش ماه‌ها با این مربی کار کرد؟ چرا کی‌روش مربی که ماه‌ها دستیارش بوده را به لحاظ فنی فاقد هرگونه ارزشی می‌داند؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین با انتقاد از کی‌روش به دلیل کار نکردن با مربیان ایرانی گفت:‌ کی‌روش نباید اینطور فکر کند که ما در ایران مربی برای حضور در تیم ملی و همکاری با او نداریم. در واقع ما مربیان خوبی داریم که اگر کی‌روش به آنها اعتماد کند حتماً قادر خواهند بود بهترین کارایی را در تیم ملی داشته باشند و نقش‌آفرینی کنند. به طور مثال من قبل از اینکه سرمربی تیم ملی ایران شوم ۲ سال دستیار اوفارل بودم و پس از یادگیری بسیاری از مباحث نزد این مربی مسئولیت تیم ملی ایران به من داده شد.

مهاجرانی خاطرنشان کرد:‌ در بسیاری از تیم‌های ملی کشورهای مختلف دیده شده که تا ۸ نفر در کادر فنی فعالیت می‌کنند. من نمی‌دانم در قرارداد کی‌روش در مورد انتخاب دستیارانش چه مسائلی منعقد و لحاظ شده اما این یک واقعیت است و باید بپذیریم که زبان مسئولان فدراسیون فوتبال ما در مقابل کی‌روش کوتاه است،‌ آنهم به این دلیل که کی‌روش تیم ملی ما را به جام جهانی برده است. من نمی‌دانم ملاک تمدید قرارداد با کی‌روش تا سال ۲۰۱۸ و گاهاً تن دادن به خواسته‌های او بر چه اساس و مبنایی بوده است. مسلماً فدراسیون باید در مورد تمدید قرارداد با کی‌روش و بعضی از ابهامات اخیر جامعه فوتبال و سایر مسائل روشنگری کند.

وی در پایان در مورد ۲ بازی رسمی و تدارکاتی با کویت و گینه گفت: من کی‌روش را یک متخصص در امر برنامه‌ریزی می‌دانم اما حقیقت این است که یا نخواستیم با حریفان خیلی مطرح بازی کنیم یا اینکه کلاً دیر حرکت کرده و برنامه‌ریزی می‌کنیم. باید بررسی کنیم و ببینم که اصولاً از روی ناچاری اینچنین برنامه‌ریزی می‌کنیم یا اینکه برنامه به شکل دیگری است که معمولاً در انجام بازی‌های تدارکاتی با مشکل مواجه هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *