چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

برنامه وزارت علوم برای ریاست دانشگاه تهران

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 346830
وزیر علوم گفت: برای انتخاب رئیس دانشگاه تهران قرار است شورای مشورتی از اساتید این دانشگاه بنشینند و یک نفر را انتخاب و به ما معرفی کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه گزینه‌هایی برای ریاست دانشگاه تهران منتشر می‌شود و برنامه وزارت علوم برای ریاست این دانشگاه چیست؟ گفت: هیچ اسمی از جانب ما نیست. قرار است شورای مشورتی از اساتید دانشگاه تهران بنشینند و منتخب شوند و همه رای می‌دهند و یک نفر را انتخاب و به ما معرفی کنند.

وی گفت: مثل آن چیزی که در مجلس داریم. از ۳۰ نفر عضو هیئت‌علمی یک نفر انتخاب می‌شود و انشاءالله این شورا می‌نشینند و یک نفر را انتخاب می‌کنند. این اولین بار است که این کار را انجام می‌‌دهیم و امیدواریم با موفقیت همراه باشد.

وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه آیا تا قبل از عید گزینه ریاست دانشگاه تهران معرفی می‌شود؟ گفت: این مسئله بستگی به این دارد که دوستان چقدر در کارشان جلو روند و برنامه‌ زمانی آن را سرپرست محترم دانشگاه انجام می‌دهد.

فرجی‌دانا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات وزارت علوم در خصوص فروش پایان‌نامه‌ها، گفت:‌در این زمینه راهکارهای قانونی را برای اعمال قانونی در دست بررسی داریم.

وزیر علوم گفت: جاهایی خلاءهای قانونی داریم که با کمک نهادهای قانون‌گذار آن را برطرف می‌کنیم.

فرجی‌دانا تاکید کرد: اقداماتی را انجام دادیم و تلاش می‌کنیم این قضیه ریشه‌کن شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جشنواره فارابی، گفت: تا آنجا که می‌‌دانم کار دوستان در جشنواره فارابی در سال جاری به جمع‌بندی نمی‌رسد و در حال برنامه‌ریزی با دفتر ریاست‌جمهوری هستیم و ظاهرا این برنامه را برای اردیبهشت‌ماه در حال برنامه‌ریزی دارند.

وزیر علوم در خصوص تداخل این جشنواره با جشنواره‌های دیگر و بحث بودجه‌ای آن گفت: ما در حال حاضر نیز بیشترین مشکل را در بخش بودجه داریم.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط

Finland
چرا کسی از اعضا این شورا اطلاع ندارد. باید اعضا هیات علمی دانشگاه بدانند که این اعضا کدامند.