پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

نظرفرجی‌دانا درباره انتخاب‌رئیس‌دانشگاه‌تهران

دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 361039
وزیر علوم در رابطه با اعلام نام رئیس دانشگاه تهران گفت: شورای منتخبان ریاست این دانشگاه نام 5 نفر را به وزارت علوم ارائه کردند که در جلسه 2هفته بعد شورای عالی انقلاب فرهنگی نام یکی از این 5 نفر به عنوان رئیس دانشگاه اعلام می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رضا فرجی‌دانا وزیر علوم در حاشیه مراسم تقدیر از دانش‌آموختگان غیرایرانی در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: برای ما جای خوشبختی است که جمعی از فرهیختگان دنیا در ایران دانش‌آموخته شدند و سفرای فرهنگی ما هستند.
 
وی افزود: در سالی که ریاست دانشگاه تهران را بر عهده داشتم دانش‌آموختگان غیرایرانی از ایران به عنوان ایران عزیز نام می‌بردند. این مسئله جای مباهات دارد.
 
وی در رابطه با انتخاب رئیس دانشگاه تهران گفت: شورای منتخبان ریاست این دانشگاه نام چند نفر را به ما اعلام کرده است تا از میان این افراد یک فرد را به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کنیم.
 
به گفته فرجی‌دانا جلسه روز سه‌شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل سفر رئیس‌جمهور به تعویق افتاده است و با توجه به تعطیل بودن سه‌شنبه آینده این جلسه 2 هفته دیگر برگزار می‌شود و خبرنگاران باید برای آگاهی از نام رئیس دانشگاه تهران 2 هفته صبر کنند.
 
وی افزود: من در سکوت هستم و خبرنگاران خبر می‌سازند و نام رئیس دانشگاه را نیز پیش‌بینی می‌کنند.
 
وزیر علوم در رابطه با چگونگی تعیین رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز گفت: شورای دانشگاه صنعتی شریف کمیته جستجو را مامور کرده است تا با بررسی افراد فهرستی را در اختیار وزارت علوم قرار دهند و فرد مورد تائید از سوی وزیر به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود که این کار تا خرداد ماه انجام می‌شود.
 
فرجی‌دانا با بیان اینکه رئیس دانشگاه تربیت مدرس از طریق نظرسنجی اعضای هیأت علمی تعیین می‌شود، گفت: نظرسنجی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در حال انجام است تا فرد مورد تائید اعضای هیأت علمی معرفی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *