چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۷
۲۱
دوگانگی روزنامه‌های زنجیره‌ای دربرخورد باحوادث اجتماعی؛

شبیه‌سازی خودسوزی مقابل وزارت نفت در دولت قبل

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 346433
هدف روزنامه‌های اصلاح‌طلب برخلاف ادعای آزاد و مستقل بودن؛ توجیه بی‌چون و چرای تمامی رفتارهای هم‌قبیله‌ای های سیاسی ‌شان هست و بس. در این راه هم از هر وسیله‌ای که به فکرشان برسد استفاده می‌کنند؛ از بستن چشم بر روی واقیعیت‌ها گرفته تا استفاده از پوپولیسم قلمی.
شبیه‌سازی خودسوزی مقابل وزارت نفت در دولت قبل
سرویس سیاسی جهان نيوز - علی رجبی: یکی از مواردی که همیشه در دستور کار روزنامه های زنجیره ای و وابستگان اصلاح طلب آنها بوده و البته مورد انتقاد همگان نیز هست، رفتارهای قبیله‌ای و ماکیاولیستی است.

هنوز چند روزی از هجمه‌های بی محابای نشریات اصلاح‌طلب به شهردار تهران در ماجرای حادثه ناگوار خیابان جمهوری نگذشته است. همجه‌هایی که ضرب المثل معروف «گنه کرد در بلخ آهنگری؛ به شوشتر زدند گردن مسگری» به یاد می‌آورد.

روزنامه‌های زنجیره‌ای در آن دوره به جای منتظر ماندن برای نتیجه پرونده تحقیق و تفحص، با شدت خواستار استعفای شهردار تهران بودند؛ حتی روزنامه اعتماد به عنوان یکی از میدان داران اصلی این عملیات روانی، اقدام به مصاحبه با خانواده دو نفر کشته شده حادثه نمود.

مقایسه این رفتار قبیله گرایانه آنها با آنچه در حادثه دردناک کشته شدن ۱۸نفر در سانحه جاده هراز و آتش سوزی اتوبوس اسکانیا و... روی داد، نشان از روحیه ماکیاولیستی اصلاح‌طلبان در عرصه رسانه و خبر دارد.

یک شبیه‌سازی تاریخی

فرض کنید در روزی که رئیس جمهور سابق محمود احمدی‌نژاد، به صورت سرزده به یکی از وزرات‌خانه‌ها می‌رفت، فردی پیدا می‌شد و خودش را در مقابل ساختمان وزرات‌خانه آتش می‌زد!

بیایید یک لحظه به روزهای دولت قبل برگردیم و تیترهای روزنامه های زنجیره‌ای به این اتفاق احتمالی را تصور کنیم.

* خودسوزی به خاطر فقر / دولت تا کی هدفمندی را ادامه می‌دهد؟

* فشار هدفمندی یارانه‌ها، مردی را به خودسوزی کشاند

* جان مردم زیر چرخ ناکارآمد مدیریت اصولگرایان

* خودسوزی یک شهروند روبه‌روی وزارت نفت/ رئیس‌جمهور پاسخگو باشد

* و...

از گذشته به حال بیاییم و به واکنش همین روزنامه‌ها به خودکشی یک شهروند ایرانی که احتمالا فشار هدفمندی او را به اینجا رسانده بود که بیاید و جلوی وزارت نفت خودسوزی کند بیاندازیم؛ خودسوزی دلخراش کارمند شرکت نفت در حراست وزارت نفت و مرگ او در اثر این حادثه؛ اتفاقی که کمترین توجه نشریات زنجیره ای را در پی نداشت!

اینجاست که سوال‌ها پشت سر هم به ذهن می‌رسد که آیا احیانا این سکوت حاکی از انصاف و اعتدال و خصوصا انتقادی بودن آنان در شیوه کاری‌شان است یا نه!

چرا هرگز مصاحبه ای از سوی این نشریات با خانواده و نزدیکان قربانی حادثه نشد؟

و چرا هیچ اصلاح‌طلبی خواهان استعفای رئیس جمهور، شخص وزیر و مسؤولان امر و مجازات هر کس که ردی از او در این ماجرا بود، نشد؟

و چرا هیچ روزنامه اصلاح‌طلبی نگفت که آن فرد کشته شده کسی است که تنها خواهان یک ملاقات ساده با رئیس جمهور یا وزیر کشورش بوده و در این راه با ناکامی مواجه شده بود.

و البته هزاران چرای دیگری که پاسخ مستقلی برای آنها وجود ندارد جز این واقعیت که هدف روزنامه‌های اصلاح‌طلب برخلاف ادعای آزاد و مستقل بودن، توجیه بی‌چون و چرای تمامی رفتارهای هم‌قبیله‌ای های سیاسی ‌شان است و بس. در این راه هم از هر وسیله‌ای که به فکرشان برسد استفاده می‌کنند؛ از بستن چشم بر روی واقعیت‌ها گرفته تا استفاده از پوپولیسم قلمی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نويد
كاملا هم شبيه سازي نبود چون : خودسوزي در زمان احمدي ، به خاطر خراب كردن معيشت توسط دولت خودش بود اما اين خودسوزي هم به خاطر سياست هاي پيشين دكتر احمدي بوده بازم ، نه روحاني مچكريم.
Iran, Islamic Republic of
اصلا همه مشکلات هر چی که هست با ربط و بی ربط مال دولت قبله. اینجوری بگیم خوبه؟
داره تاریخ مصرف این حرفها میگذره دیگه طرفداران دولت مراقب باشند این موضوع نشه پاشنه آشیلشون. مردم پس میزنند.
احمدی نژاد خوبی داشت بدی هم داشت. زیاد هم داشت. ولی دیگه همه چیز رو به گذشته حواله نکنیم.
بله همه مشکلات سی و اندی سال بعد از انقلاب الحق و انصاف مستقیما مربوط به دولت نهم و یازدهمه!!!!
حتی مشکلات صدسال آینده هم ریشه ش در اقدامات این هشت سال در تاریخ ایرانه!!
اصولا افساد طلب ها با همین رویه می شناسیم..توقع دیگری داشته باشیم باید تعجب کرد !
Iran, Islamic Republic of
این نظر تایید دیگری بر ماکیاولیست بودن مدعیان اصلاحات و اعتدال است . هر اتفاق بدی در زمان دولت مورد علاقشون رو به دولت قبلی ربط میدهند . زمانی پودر شدن 250 نفر به خاطر بیکفایتی مسئولان وقت مسئله ای کاملا عادی و زمانی سوختن دو نفر در آتشسوزی فاجعه مدیریتی حساب میکنند.
مرتضی
عزیزان ،،،، همراهیه کامل بی بی سی جووون اینا و دیگر رسانه های استکباری ، با این قماش مزدور در زمان حمله ماکیاولیستی را از قلم نندازید .
حسن روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم :
مجری : اقای روحانی شما در دوره ی قبل وعده های بسیاری دادید اما هیج کدام محقق نشد و عملا اتفاقی نیافتاد و حتی توافق نامتوازن ژنو هم بسته شد
در این مورد چه توضیحی دارید؟
روحانی: همه ی اینها تقصیر احمدی نژاد است
اوضاع مملکت انقد خراب بود که عملا نمی شد کاری کرد
اما من به مردم شریف ایران قول میدهم در این دوره در عرض ده روز مسایل اقتصادی را حل کنم
اما در مورد توافق ژنو، من گفتم سوال کنن انما چرا یه عده بی سواد که از جای معدود تغذیه می شوند سوال کنند؟ اقای ضرغامی مجری من کوووووو پس
بحان خودم اگه اینجوری نگفت
این خط این نشون
آقا شش ماه گذشته.چرا دولت شما پیگیر همان گند احمدی نژاده؟ میآمد به مردم میگفت که آقا ما همه چیز را میخواهیم به وضع سال 84 برگردانیم .حالا میگیم مملکت دیگه درگیر این طرح شده که این دلیلش نیست . دلیلش اینه که هیچ دولتی نمیخواهد به وضع سال 84 برگرده حال اگرچه مردم بخواهند . آزاد سازی نرخ ارز که چیزی وقت نیست اجرا شده میتونست ارز را به همان نرخ قبلی برگردونه که همه میدونیم اجرا طرح هدفمندی باعث گرانیهای اخیر نیست . مملکت دو سال داشت با طرح پیش میرفت و زیاد افزایش قیمت نداشتیم.علت اصلی گرانیهای اخیر نرخ راز بود.آقا یروحانی نرخ ارز را به قیمت سابق برمیگرداند کلی قیمت ها میشکست و سقوط میکرد.چرا نکرد؟چرا گندهای خودتون را گردن دولت قبل میاندازید؟
عججججب!
Iran, Islamic Republic of
احسنتم عالی بود.
حمیدی
آدم از این جماعت زنجیره ای بخواد مثال بزنه مجلدات باید منتشر کنه. انصافا تعبیر ماکیاول مصداق بارزش اصلاح طلبها هستند
کا ملی
درما جرای 11روز اصل مطلقه ولایت راانکارکردن خیلی بدتان نیامدولی به خاطریک خودکشی انهم دراسلام مزموم است راپیراهن فلان علم کرده اید
مذموم درسته با سواد !!
کروبی فتنه گر هم در مجلس ششم تهدید به استعفا کرد و خانه نشین شد ...
اگر این اتفاق در زمان احمدی نژاد می افتاد این جماعت اول از همه اون مرد را زبان ملت می نامیدند و با تکثیر عکس و مشخصات و مصاحبه های پی در پی از آن مرحوم یه قهرمان ملی و اسطوره میساختن!!!
و ایشون را نماد مبارزه با دولت وقت و نماد حمایت از خودشون معرفی میکردن!

شک نکنید تو برنامه نود هم برای ایشون یه بزرگداشت میگرفتن ولی حالا...؟؟؟!
نود رو خوب اومدی
اینهاهمه ازصدقه سردولت تدبیروامید وآزاد گراو انتقادپذیرو معتدل !وراستگو و....است !!
Iran, Islamic Republic of
از قیاسش خنده امد خلق را
تسلیم الله
1- در دوران اصلاح طلبان هیچگاه از آمار کشته ها ومجروحان تصادمات در دولت اصلاحات( تقریبا دویست هزار کشته ویک میلیون مجروح )هیچ خبری پخش نشد و
متاسفانه آقایان اصلاح طلب کاذب (به تعبیر قرآن) تمام وقت در فکر ترویج فساد اخلاقی در جوانان تحت عنوان آزادی وتوسعه سیاسی بودند .وافتخار هم میکردند ومیکنند.
2-واقعا به یک عزیز جانباز برای یک درخواست ساده ملاقات وزیر باید اینگونه پاسخ داده می شد؟.
حداقل تلاش شود تکرار نشودانشاءالله .
Iran, Islamic Republic of
اصلا دزد بودن علیجنابان "س" و "خ" و خانواده‌های آنها تقصیر احمدی‌نژاده!!!!!!!!!!!!
علی
خوب شما برید ته وتوی زندگی این ادم را در بیرید و به همه اعلام کنید دست رودست گذاشتید برای چی؟
محمود
به نظرم اسم اين روزنامه هاي مزدور را بذاريد اصلاح طالبان بهتر است چون چيزي از طالبان کم ندارند.