سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

گاز پارس جنوبی بهبهره برداری می رسد

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 346239
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز تولید گاز از بزرگترین پروژه پارس جنوبی تا یک هفته آینده خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، رکن‌الدین جوادی اظهار داشت: پارس جنوبی نقش مهمی در تامین گاز کشور دارد و برای رشد و توسعه این منطقه اهتمام می‌ورزیم.

وی افزود: فاز ۱۲ پارس جنوبی از مهم‌ترین و بزرگترین فازهای در دست اجراست که برای تکمیل این فاز اهتمام ویژه‌ای داریم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: گاز شیرین تولیدی فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین طرح توسعه گازی میدان مشترک پارس جنوبی هفته آینده به خط لوله سراسری تزریق می‌شود.

جوادی از ورود گاز ترش سکوی A فاز ١٢ پارس جنوبی به پالایشگاه این فاز خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون مراحل راه‌اندازی واحد (ترین) یک این فاز با گاز ترش در حال انجام است و هفته آینده گاز شیرین فاز ١٢ به خط لوله سراسری گاز تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ پیمانکاری در پروژه‌های مورد قرارداد با صنعت نفت، طلبی از این صنعت ندارد، اظهار کرد: سیاست کنونی شرکت ملی نفت ایران علاوه بر متوازن‌سازی فعالیت‌ها، تقویت رویکرد برنامه‌ای به ویژه نظارت و حمایت از پیمانکاران با هدف فعال کردن و توسعه هرچه زودتر پروژه‌هاست.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران درباره احتمال «خلع ید» پیمانکاران غیرفعال چینی در پروژه‌های نفتی و گاز ایران گفت: تمام پروژه‌ها اگر ساز و کارهای موجود و پیش بینی شده در قراردادهای نفتی را رعایت نکند، به طور حتم ایران به دنبال شرکت جایگزین خواهد بود.
 
جوادی با بیان این که وظیفه شرکت ملی نفت ایران رفع موانع برای تسریع در اجرای پروژه‌ها است، افزود: اصلاح قراردادهای صنعت نفت با همین سیاست اجرا می‌شود.

وی افزود: بعد از نهایی شدن قراردادهای جدید صنعت نفت، تمام قراردادهای داخلی و خارجی بر اساس مدل جدید منعقد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که برای توسعه صنعت نفت و گاز، ایران منتظر هیچ شرکت خارجی نخواهیم ماند، گفت: حضور این شرکت‌ها در ایران پس از لغو تحریم‌ها، تنها به تسریع پروژه کمک خواهد کرد. ?
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *