دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

رکورد تولید گاز در پارس جنوبی شکسته شد

شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 482177
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از شکسته شدن رکورد تولید گاز در میدان مشترک پارس جنوبی در سال ۹۴ خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد مترمکعب از این میدان برداشت شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اکبر شعبانپور درباره آخرین وضعیت استخراج گاز طبیعی از میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: تولید گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی سال گذشته سیر صعودی داشته و تا پایان اسفند ماه، نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۳ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه در سال ۹۴ بیش از ۱۳۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از پارس جنوبی برداشت شده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۳۹۵، علاوه بر افتتاح فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، پروژه فازهای ۱۹ و ۲۱ و ۲۰ این میدان، تا اسفند ماه سال جاری به بهره برداری برسند.

این در حالی است که ناصر ابراهیمی درباره آخرین وضعیت تولید و مصرف گاز در سال ۱۳۹۴، گفته است: در حال حاضر روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب معادل ۴.۵ میلیون بشکه فرآورده نفتی در کشور گاز مصرف می‌شود و هم اکنون حدود ۷۰ درصد سهم سبد سوختی کشور متشکل از گاز طبیعی است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از ۱۵۸ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح کشور تولید، انتقال و توزیع شده است، خاطرنشان کرده است: تولید و انتقال گاز طبیعی در سال ۹۵ در مقایسه با سال ۹۴ افزایشی بیش از هشت میلیارد مترمکعبی داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *