پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۲
۱۹
ضرورت موضع گیری در برابر کم‌سوادی افراطی‌ها؛

معنای سکوت اصلاح طلبان در برابر اظهارات زیباکلام

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 346013
رژیم صهیونیستی نیز که استاد اصلاح طلب دانشگاه تهران بر اساس نظر سازمان ملل آن را به رسمیت می شناسد همچون آمریکا در همین مسیر افتاد و برای این ارگان بین المللی موردقبول سازمان ملل اعتباری قائل نیست.
معنای سکوت اصلاح طلبان در برابر اظهارات زیباکلام
به گزارش جهان، نگاه بین المللی این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به مسائل و عبور از راهروهای تاریک سازمان ملل برای کشف حقایق و تشخص صحیح از غلط در حالی رخ می دهد که دولت آمریکا با آن همه ادعای جهانی بودن و در حالی که خود از بنیانگذاران سازمان ملل محسوب می شود و هم اینک از اعضای دائم شورای امنیت است، برخی از مسائل موردقبول سازمان ملل را از دریچه نگاه داخلی ایالات متحده می بیند و مردود می شمارد و درست خلاف آن اصول و قواعد عمل می کند.

به طور مثال یونسکو یکی از سازمان های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است که کمک به صلح و امنیت در جهان از راه همکاری‌های بین المللی در زمینه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی با هدف افزایش احترام به عدالت، قانون‌مداری و حقوق بشر بر پایه منشور سازمان ملل متحد را برعهده دارد، اما امریکا همواره از این قبیل نهادها به عنوان ابزاری برای پیشبرد منافع سیاسی خود استفاده کرده تا آنجا که نهایتا از این سازمان خارج شد و زمانی که فهمید این سازمان متعهد به قبول زورگویی و قلدری آمریکا نیست و تصمیمات خود را فارغ از برتری قدرت امریکا اتخاذ می کند، دیگر وقعی برای آن قائل نیست.

رژیم صهیونیستی نیز که استاد اصلاح طلب دانشگاه تهران بر اساس نظر سازمان ملل آن را به رسمیت می شناسد همچون آمریکا در همین مسیر افتاد و برای این ارگان بین المللی موردقبول سازمان ملل اعتباری قائل نیست. همین دلیلی شد که سازمان آموزشی، علمی، فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) هم حق رای امریکا و رژیم صهیونیستی را پس از دو سال از عدم پرداحت حق عضویت آنها که در مخالفت با پذیرفتن فلسطین در یونسکو بود، لغو کرد. و البته از زمان این تصمیم که در آبان امسال رخ داد، فشارهای امریکا و رژیم صهیونیستی که مدعی احترام به مسائل بین المللی هستند، بر یونسکو چند برابر شده است.

علاوه بر این آیا می توان باور کرد که استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران از این اصل حقوق بین الملل بی خبر باشد که مبنای شناسایی کشورها از سوی سایر کشورها، سازمان ملل نیست و بنابر یک نظریه این حق بستگی به نظر اختصاصی دولت های موجود برای شناسایی دوفاکتو یا دوژوره دولت تازه تاسیس دارد.

همچنین از صادق زیباکلام که تاکید دارد «بنده اسرائیلی را که در سال ۱۹۴۸ توسط مجمع عمومی سازمان ملل تشکیلش اعلام شد به رسمیت می شناسم» باید پرسید مگر همین اسرائیل وقتی در اواخر سال گذشته با رای اکثریت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل، فلسطین به عنوان «کشور» غیرعضو ناظر در سازمان ملل به رسمیت شناخته شد، آن را به رسمیت شناخت؟! و اگر اصل بر سازمان ملل است چگونه است رژیم صهیونیستی در اوایل سال ۱۳۹۰ ضمن نگرانی از به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل، به نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت و تعدادی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا گفته بود در صورت اعلام تشکیل دولت مستقل فلسطین دست به اقدامات یکجانبه خواهد زد؟ تا آنجا که یک سال بعد از این تهدید، با به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط سازمان ملل، تل آویو تا حدودی وارد اقدامات یک جانبه علیه دولت فلسطین شد.

اما فارغ از این توضیحات، نکته ای که در این میان بسیار حائز اهمیت است، سکوت سایر اصلاح طلبان در برابر این اظهارنظر عجیب استاد اصلاح طلب و صلح طلب با اسرائیل دانشگاه تهران است. در حالی که بسیاری از اصولگرایان در برابر این اظهارات زیباکلام واکنش نشان دادند، اما اصلاح طلبان نه تنها از این اظهارنظری که در دایره و صفحه جبهه اصلاحات ثبت شده، اعلام برائت نکردند و خود را جدا از صحبت های زیباکلام ندانستند که توضیح یا موضعی هم در این باره نداشتند!

بر این اساس باید از اصلاح طلبان سوال شود که آیا این سکوت شما نشانه رضایت و تایید است؟ و اگر نیست لازم است اصلاح طلبانی که مخالف نظرات غیرسیاسی و غیرکارشناسی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران هستند، نظرات خود را بدون تعارف و شفاف در این باره اعلام کنند تا گناه و کم سوادی اصلاح طلبان تندرو به نام جبهه اصلاحات و سایر اصلاح طلبان نوشته نشود.

منبع:سراج۲۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هردو از هم بدتر
Iran, Islamic Republic of
مواضع آقای زیبا کلام مورد تایید اصلاح طلبان است
جناب زیبا کلام شما سازمان ملل تمام همفکران داخلی و خارجی تان اسراییل را به رسمیت بشناسید فرقی به حال دروغ بزرگ قرن بیستم و این رژیم جعلی نخواهد کرد اسراییل رژیمی دروغین و جعلی است و با اباطیل امثال شما این دروغ راست نخواهد شد و البته نشانه های زوال این رژیم جعلی بروز پیدا کرده و ان شا الله بزودی سرنگون خواهد شد
United States
وطن فروشی
کسی که در برابر یک .... که اسرائیل را به رسمیت می شناسد سکوت کند مسلمان نیست. اصلاح طلبان هم از سخنان زیباکلام خشنود شدند ولی جرات تایید حرفهای این... را ندارند. مرگ بر خائنین. مرگ بر ضد ولایت فقیه
United States
موجی از حملات از جانب رسانه‌های جناح راست علیه بنده صورت گرفت. این حملات نه بنده را غافلگیر کرد و نه شگفت‌زده. کاملاً قابل انتظار بود؛ اما آنچه غایت بی‌اخلاقی و ناجوانمردی بود، این نقل بود که ظاهراً بنده به‌واسطه دشمنی میان ایران و اسراییل، ترور دانشمندان هسته‌ای مان توسط اسراییلی‌ها را مجاز می‌دانم. انتساب چنین مطلبی به خودم را کاملاً تکذیب می‌کنم و فقط در شگفتم که واقعاً قدرت و سیاست چه اکسیری دارند که برخی را تا به آنجا سوق داده‌اند که هر چیز و همه‌چیز را برای پیروزی بر رقیب سیاسی جایز بدانند. ازجمله مثل آب خوردن متوسل به ‌دروغ شدن. اگرچه هرکس کوچک‌ترین علم و اطلاعی از دیدگاه‌های سیاسی بنده داشته باشد، بالأخص مخالفت و انزجار مطلقم با هر نوع خشونتی (چه رسد به ترور هم‌میهنانم)، نیک می‌داند که آن اظهارنظر کذب محض و مطلق است مع ذالک جهت علم و اطلاع دوستان صادق‌تر و سالم‌تر اصولگرا لازم دیدم این توضیح واضحات را بدهم؛ و الله اعلم بحقایق الامور.

صادق ‫ ‏زیباکلام‬
محمد
نكنه فكر كردي اينجا كلاس علوم سياسي دانشگاه تهرانه كه اين جوابيه پوچ رو دادي؟!
موضوع به رسميت شناختن يك رژيم نامشروع، جنگ‌طلب، قاتل، قاچاقچي اعضاي بدن فلسطينيان، حامي تروريسم دولتي و داراي نقشه براي غصب منطقه غرب آسياست.
جوابيه شما چهخ ربطي داشت؟! بعضي ها هر چي گفتن واسه خودشون گفتن. شما جواب سؤال اصلي رو بده:
آيا به صرف رأي اكثريت كشورها، حقي باطل و باطلي حق مي‌شود يا نه؟!
یک معلم
....
تو غلط می کنی اسراییل را به رسمیت
می شناسی.فکر میکنی کی هستی؟
...
شما و امثال شما زیباکلام را بزرگ می کنید اگر هررروز دنبال اونباشید و سخنان او را منتشر نکنید بهتر است ...
نوبخت ازقائمشهر
...متاسفانه ما مسلمانان هرچی میکشیم از خودمان است!حال اینروزهای جهان اسلام راببینید،بجای توجه به شرارتهای اسرائیل بعنوان دشمن مشترک همه افتادیم به جان هم ،وعلیه هم فتوا هم میدهیم!!
اصولگرایان یادبگیرند.....
اینکه باید هوای هم را داشته باشند درست باید یاد بگیرند ولی نباید در برابر حرف و سخن اشتباه بی توجه گذر کنند
مسعود
Iran, Islamic Republic of
مگر جماعت مدعي اصلاحات اون روزي كه نخست وزير كودك كش همين رژيم سفاك و خونريز و وحشي وغاصب سرزمين فلسطين ,رسما" از فتنه گريها و آشوب طلبيهاي اينها حمايت كرده و رييس اين رژيم اينها را اميد اسرائيل در داخل ايران خطاب كرد,از اين مدال افتخار!! اظهار برائت نمودند كه اكنون چنين انتظاري از اونها داريد؟؟
مودی
Iran, Islamic Republic of
تقریبا تمامی اصلاح طلبان حتی در برابر حرف های کفر گونه سروش که از آن بوی ارتداد می آید (غیر وحیانی دانستن بخشی از قرآن و.. . ) سکوت کردند تا مبادا طرفداران سروش ازآنان برنجند و احیانا سر بزنگاه ها به آنان رای ندهند.حال شما چگونه انتظار دارید که در مقابل این حرفهای زیباکلام موضع گیری کنند؟!!
سلام در واقع آقای زیبا کلام این سخنان غیر کارشناسی یا غیر علمی را از طرف اصلاح طلبان مطرح می نماید . وقتی که رئیس دیپلماسی ایران در پاسخ به خبرنگار موضع روشن ایران در خصوص موجودیت اسرائیل را بیان نمی کند یعنی جه ؟
محمد حسین گندم زاده
Finland
از این آقای روشنفکر نما بپرسید اگر سازمان ملل همجنس بازی را به رسمیت بشناسد شما هم آنرا به رسمیت میشناسی؟
زیبا کلام شخصیت بی شخصیتی است که فقط میخواهد خود را اینگونه با سواد جلوه دهد ولا غیر والا هیچی بارش نیست جز......
زمانی که شعار نه غزه نه لبنان سر داده شد ماهیت این گروهک و حامیانشان معلوم گردید . لذا تعجبی ندارد که چندی بعد افتتاح قمار خانه ها و محلات آنچنانی را نیز بپذیرند زیرا مورد پذیرش سازمان مللی ها است.
France
زیبا کلامک کی باشد و اصلاحات.... هردو یک قماشند