پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۶
۴۵

زیباکلام، پشت‌پرده در آغوش کشیدن اسرائیل را فاش کرد!

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 344870
صادق زیباکلام تلویحا اذعان کرد که خود را جلو انداخته و با اتخاذ برخی مواضع ساختارشکنانه در حال شکستن فضا برای طرح دیدگاه‌های افراطی است تا از آنها قبح زدایی کند.
زیباکلام، پشت‌پرده در آغوش کشیدن اسرائیل را فاش کرد!
به گزارش جهان، صادق زیباکلام اظهارات به دور از تعادل خود را به بسته بودن فضا نسبت داد و مدعی شد چون فضا باز شده، از «شتر» گفته است!

وی که چندی پیش داشتن اصل فناوری و انرژی هسته‌ای را زیر سؤال برده بود و به تازگی هم یک تنه اسرائیل را به رسمیت شناخت، در مصاحبه با تابناک می‌گوید: من می‌پذیرم که شاید(!) بخشی از رویکردهایم خیلی هم به عنوان روش درست نبوده است. همواره بر این باورم که یکی از دلایل سانسور در ایران، خود نخبگان ما بوده‌اند. هنگامی که شرایط و فضا مقداری باز می‌شود، نخبگان ما یک مرتبه گفته‌اند «شتر» و به چیزی کمتر از گفتن شتر بسنده نکرده‌اند. وقتی فضا یک مقداری باز شد، آقای صادق زیباکلام به جای اینکه بیاید و ژنو را ارزیابی کند و بگوید بخش‌ها و مفادی که در این توافق آمده چه بوده و چه نبود، یکباره می‌گوید چه کسی گفته موضوع هسته‌ای برای کشور مفید بوده است. یا به جای اینکه راجع به مناسبات با جهان عرب صحبت بکند، می‌گوید من اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم. گلایه شما درست است. برای اینکه صادق زیباکلام‌ها باعث می‌شوند فضای باز سیاسی در کشور نتواند نهادینه شود و شکل بگیرد.
زیباکلام در حالی که هیچ محدودیتی در نوشتن تحلیل در روزنامه‌ها یا سخنرانی و مصاحبه ندارد، می‌گوید: بعضی‌ها امثال صادق زیباکلام را آنقدر در منگنه و استیصال قرار می‌دهند که وقتی مقداری فضا باز شد، مثل فنر یک مرتبه جهش می‌کنند. مثلاً اینکه هر چیزی که مسئولین فکر می‌کنند، درست است و عکس آن نباید انعکاس پیدا کند، منجر به همین جهش‌ها می‌شود. ما چوب این تفکر را بارها و بارها خورده‌ایم.

وی این را هم گفته که یک شبه می‌خواسته ره صد ساله برود و این به فضای سیاسی خدشه وارد می‌کند.

به نوشته کیهان،‌ اما داریوش سجادی از مشاوران سابق مهدی کروبی و همکار نشریات اصلاح‌طلب درباره مواضع به دور از تعادل زیباکلام معتقد است: قبلاً وقتی می‌گفتن «شما فقط تا نوک دماغت رو می‌تونی ببینی» این گزاره برخوردار از ملامت و شماتت نسبت به کسانی بود که فاقد نگرش کلان و وسعت اندیشه بودند. حالا برعکس شده و در یک رقابت سنگین در تلاشند تا با جراحی پلاستیک فقط تا نوک دماغ‌شان را ببینند و ببینانند!

وی می‌افزاید: اظهارات دماگوژیک اخیر آقای «زیباکلام» را نیز می‌توان در چارچوب تا «نوک دماغ بینی» و «نوک دماغ بیناندنی» محسوب کرد که به دلیل فقد بضاعت دینی مشارالیه و اتکای صرف به محفوظات مکتسبه از مکاتب غرب و پذیرش قطعی و یقینی و «ایدئولوژیک»(!) آن محفوظات بدون ارزنی دلالت و جسارت در به چالش کشیدن مبانی آن محفوظات، به صورتی اجتناب‌ناپذیر منجر به آن می‌شود تا مبتلابه با یقینی فرض کردن «افق جهان» با «افق نوک بینی خود» دچار خود فریبی منجر به عوام‌فریبی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیچاره اف بر تو
Russian Federation
کدوم بی شرمی بود می گفت : کیهان ، اسرائیل پیوندتان مبارک !!!
حالا روشن شد کیا با اسرائیل پیوند عمیق و قدیمی داشتند ...
اتفاقا خیلی خوبه افراد از این اظهار نظرها بکنند و کم کم خود واقعی شون را به مردم نشان بدهند و از لاک نفاق دربیایند... بذار فضا باز بشه تا مسئولین دولتی هم دلشون را خالی کنند و از پرده نفاق دربیان تا مردم بشناسشون...الان همه میدونن تو دل خیلی از مسئولین هم همین چیزهاست ولی جرات ندارن از مردم اینا را بگن و گرفتار نفاق شدیدن!!! خوب داره پیش میره خیلی خوب!!
این فقط فامیلش زیبا کلامه و.......
بعید است پشت این شتر گفتن های زیباکلام شتربان ها و ساربان ها نباشند
ه ف
United States
س..ه..در دسته جرات پیدا می کنند. میدان دست س...ا افتاده است.
دیگه معلوم شد ایشون کیه و چی می خواد
Norway
بلاخره اقای زیبا کلام چه یکشبه و چه صد ساله . استراتژی ات همان است منتهای در تاکتیک می خواهی یکشبه بری که نرفتی . طوری ارواره را بازکردی که حتی انهایی که حامی ات بودند سفارش کرده اند قدری اهسته تر حرکت کنی . این اعترافات چیزی که از فکر انحرافی ات کم نمیکند بلکه اصل فکرت را هم عریان برروی ویترین گذاشت .
نوبخت ازقائمَشهر
بنظرم ایشان در جایگاه یک تحلیلگر حرف حساب زده!ایشان گفته من اسرائیلی رابه رسمیت میشناسنم که سازمان ملل به رسمیت شناخته نه انکه اشغال کرده،سازمان ملل یک نهادبین المللیست که همه باید برای داشتن جهانی مناسبتر به الزامات ان تن دهیم.تغییر قوانین احیانا اشتباه انهم فقط با قبول الزامات ان امکان پزیر است نه با ارزوهای ارمانگرایانه
یعنی اگه ایران رو اشغال کردند (زبونم لال) و بعد سازمان ملل کشور اشغال گر را به رسمیت شناخت تو و زیبا جون حرف سازمان ملل را قبول می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهروند
بامحالات استدلال نکن مصداق عینی بیار!
بدبخت
Russian Federation
نهاد بین الملل !!!
همون نهادی که به درخواست تروریست های ، اسرائیل و آمریکا ، ایران را حضور در مذاکرات ژنو محروم کرد ؟
همان سازمانی که جنایات آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه را نمی بیند ؟
همان سازمان مللی که حق مظلومان را وتو می کند ؟
خدایا به عده ای عقل عطا کن تا اینهمه مغرضانه و جاهلانه از کسی دفاع نکنند...حتم دارم خودتان هم بر نادرستی گفتارتان واقفید ، اما دریغ از انصاف و شرف ...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مگر سازمان ملل ساخته و پرداخته همین قدرت های بزرگ برای به بند کشیدن مظلومان جهان نیست؟ اتفاقا اونها سازمان ملل را باظاهری قانونی و زیبا ساخته اند تا امثال تو را فریب دهند مگر سازمان ملل و قوانین آن وحی منزل است که ما چشم بسته بپذیریم !! خصوصا این که بودجه آن و مسئولان آن را همین ابر قدرت ها تعیین می کنند شما از همان ساده اندیشانی هستید که به فرمایش رهبر معظم در زمین دشمن بازی می کنی.
Finland
شما چه قدر ساده اى كه مى فرماييد يك نهاد بين المللى است ، فقط اسمش بين المللى است و گرنه دعوت نامه بان كى مون براى شركت در اجلاس ژنو ٢ را پس نمى گرفتند .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک ایرانی اینجا دچار تناقض شدم....
afarin
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام دیگه خاموش باش بسه
ای گرگهای زخمی پنهان و آشکار در خاک و خون کشیده ی شیران روزگار
چندیست در حوالی ما زوزه میکشید بر خاک خون گرفته ی ما پوزه میکشید
جز انهدام نسل شما هیچ چاره نیست در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست
محسن
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یک ایرانی تمتم گفته های اقای زیباکلام را منطقی و پرسش یک نسل میدانم.
.... فقط دوست داره خودش را با گفتن ... مطرح کنه
امان....
واقعا مثل زیباکلام توی ایران بسیار کمه....
کریمی
سلام چند روز پیش این پیام را نوشتم الان بی مناسبت نیست دوباره می فرستمش
"" همانطور که مستحضر هستید کسی که خواب باشد با نهیبی از خواب بیدار می شود اما کسی که خودش را بخواب زده باشد ممکن است با مرگ هم بیدار نشود. ایشان را یا خودش یا دیگران وادار به تظاهر به خواب کرده اند همه علما و فضلا جمع شوند از خواب بیدار نخواهد شد ""
Iran, Islamic Republic of
دیگه تمومش کنید
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
من خیلی وقت است از زیباکلام قطع امید کرده ام.
وقتی مناظره آقای زیباکلام با دکتر کوشکی درباره هواپیمای مسافربری ایران که آمریکا با موشک زد را خواندم، همانجا از زیبا کلام قطع امید کردم:
...
جواد
وقتی آمریکا رو جای خدا گذاشیم هر چیزی عادی و جایز میشه کشتار و تبعیض و دروغ ,شهوترانی و فساد و اشغال گری و تجاوز و قانون گریزی و قدرت طلبی به هر قیمتی و ...
ايراني
خدا رحمت کند روح الله را که سي سال پيش ميگفت :
چگونه است که ميگوييد آزادي نيست بعد هر چه مي خواهيد قلم ميزنيد آنوقت راست راست در خيابانهاي اين مملکت قدم ميزنيد
دلم براي کشور مظلومم ميسوزد که اينها وطن پرستانش هستند و چقد خوب به آن خنجر ميزنند
خواهش ميکنم يکي بياد به اين اجازه بده توي تلويزيون بگه فضاي بسته که ميگه چيه
ما که هر چي نگاه ميکنيم نه ميبينيم نه مي فهميم
اگر مرد میدان هستید گفته زیباکلام را به نظر سنجی بگذارید
تا نظر مردم همه چیز را ثابت کند
Russian Federation
آخه اون یکی مشاور روحانی می گفت مردم کم دانشن ! و نباید اظهار نظر کنن !!!
البته اینها همه آثار سوزش از پیام 22 بهمن امثاله تو زیباکلام رو درک می کنم ...
حسین
United States
بردارم !!!!!معلومه که خیلی توهم زده شده ای!!! احتمالا" نگاهت به دور و بر اطراف خودت بوده و فکر میکنی مردم فقط اطرافیانت هستند!!!!نه عزیزجان برو درون بطن مردم آنوقت میفهمی دنیا دست کیه!!!!

ملت ایران خیلی عاقل و دارای هوش و بصیرت سیاسی هستند و با نظامهای سلطه از جمله امریکا جهانخوار نمی تواند کنار بیایند.
منظورت چیه؟ می خوای بگی اکثریت مردم ایران مث این آقا خودباخته و ذوب در لیبرال دمکراسی آمریکا و غرب گرا و... هستند!! نه! مردم ایران درسته که نجیب اند و چیزی نمی گن اما از باور ها و آرمانشون دست بر نمی دارن
در ضمن اینو بدون که در هیچ جای دنیا بر سر اصول قطعی نظام حکومتی شون رفراندم برگزار نمی کنن..
Iran, Islamic Republic of
از تعداد مثبت و منفی ها متوجه شو که نیازی به نظر سنجی نیست.
خدا یکم عقل همراه با درایت به امثال ... کلام عنایت بفرماید.
بعد از 20 سال پیگیری نظرات ایشون میگم این آدم اصلا ثبات شخصیتی نداره نظراتشو بخونین
بله دقیقا!
مردم حرفشونو در راهپیمایی 22بهمن زدند ولی شما گوشهاتونو محکم گرفتید و چشمهایتان را بستید.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
این بابا هم مسخره یه عده دیگر ... سرکارش گذاشتن ماهی بگیرند
آقای زیبا کلام فضا برای چه کسی بسته است؟
یعنی اینکه ملت بماند و هر کسی هر مزخرفی دلش می خواهد بگوید و مقدسات توهین کند می شود فضای باز؟!
شما بفرمایید فضای ایران باز تر است یا فضای اسرائیل محبوب شما و آمریکا که جناب فین کنشتاین را به عنوان یک استاد برجسته فقط به جرم اینکه اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد در حالیکه هلوکاست را هم قبول دارد از کار اخراج می کنند و در هیچ کجای دنیا حق کار کردن به او نمی دهند؟ در ضمن فین کنشتاین یهودی الاصل است.
صانعی هم مثل شما اظهار نظر می کند. شما یک گروه هستید و دنبال جریان آفرینی به نفع اسرائیل اید، خودتان را با تحلیل های وارونه تبرئه نکنید.
دوست
.....
چرا فکر میکنید از بقیه بیشتر میفهمین.
مثلا من اسرائیلو به رسمیت نمیشناسم . حالا زیبا کلام میشناسه. چه اشکالی داره .اسرائیل رو اینقدر بزرگش نکنید ....
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل میگه از نیل تا فرات رو میخوایم تصرف کنیم اونوقت شما بگو چرا باید اسرائیل نابود شه؟؟!
یعنی اگه فیفا هم اومد خلیج فارس رو به رسمیت نشناخت شما هم میگی چون اونا گفتن درسته؟؟! بابا اصن توجیهت توو حلق نتانیاهو..
داود
Iran, Islamic Republic of
ایشان به اصطلا ح زیباکلا م بنابر قبول داشتن سازمان ملل تمامی قطعنامه های سازمان ملل در خصوص محکومیت جنایات ضد بشری و ضد انسانی رژیم صهیونیستی اسرائیل صادر شده را هم بپذیرد .
آقای... زیباکلام میدونستی اگه یک نفر بین خودش و خدای خودش گناه کنه خدا بخشنده است اما اگه سبب گمراهی دیگران بشه باید بار گناه اونها را هم به دوش بکشه !!
حال فکر کن قیامت می خواهی خر چند نفر باشی!!
خدا خدا عاقبتشو ختم به خیر کنه
qqq
بایددیدچقدرپول گرفته؟؟؟؟؟؟انشالله باهمون اسراییل محشوربشه...
Iran, Islamic Republic of
....... زیباکلام ، واقعازیباکلام است .
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوستان این حرفهای ایشان را بی حساب تلقی نکنید
ایشان جلودار یک تفکر هست که واقعا به این گفته های ایشان اعتقاد دارد و در واقع سخن گو و صف شکن است....
Iran, Islamic Republic of
به این زیباکلام اهمیت ندیم بهتره
رضا
این بابا هراز چند کاهی افاضاتی میکند که ما هستیم
دوستان! ایشان محصول علم سیاست غربی است که متاسفانه در دانشگاه های ما همچنان تدریس می شه. فقط ایشان رک و راست جنایات غرب را ماله کشی میکنه، بعضیای دیگه در لفافه و غیر مستقیم