پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۷
۶

نامه به صنف پنچرگیران بخاطر یک شاعر بیمار!

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 344058
علیرضا قزوه شاعر نام آشنای کشور طنزی انتقادی را برای حمایت از شاعر انقلابی، احمد عزیزی که چند سالی است با بیماری و مشکلات مالی به دلیل کم توجهی همزمان مسئولین مربوطه دست و پنجه نرم می کند، درج کرده است.
نامه به صنف پنچرگیران بخاطر یک شاعر بیمار!
به گزارش جهان، علیرضا قزوه در وبلاگ خود نوشت:

با سلام. من یک شاعر هستم. حدود چهل کتاب شعر و تحقیق ادبی دارم. در کتاب های درسی دانش آموزان هم نمونه شعر و نثرم چاپ شده. نامه ای که برایتان می نویسم به خاطر بیماری یکی از شاعران انقلاب است که از قضا شاعر معاصر هم هست.

دفترچه بیمه ی این شاعر که شش سال است در کما به سر می برد تمام شده و ما شاعران مثل شما اتحادیه نداریم. راستش یک انجمنی داریم به نام شاعران که آنها بیشتر تو کار دستبند سبز هستند و می گویند ما اینجییو هستیم - گمانم معنی اش یک چیزی در مایه ی سی ان جی یا گاز بی بخار یا در همین حدودها باشد.

لذا هر کاری که مربوط به شاعران باشد و پیگیری داشته باشد و وقت بر باشد آنها کاری نمی توانند بکنند . البته از حق هم نگذریم که آنها هر وقت کسی می میرد به مراسم ختمش می روند و بلند بلند اعلی الله مقامه می گویند. یک کار دیگر هم می کنند که هر سال شب یلدا کرسی می گذارند و هندوانه می خرند و قلیان می آورند و عکسش را در فیس بوک می زنند.تازه آنها اگر زیاد اصرار کنیم که این وظیفه شماست از شاعران شکایت هم می کنند و در فیس بوک به طور اختصاصی فحش هم می دهند. می گویند از دست ما همین برمی آید.

لذا عاجزانه از شما خواهش می کنیم که بزرگواری کنید و این یک مورد را به خاطر خدا شما انجام بدهید. این شاعر بنده ی خدا از اهالی غرب کشور حدود سرپل ذهاب است و ثواب دارد و جای دوری نمی رود. بعدا خودمان یک جوری از خجالت شما در می آییم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک دوستدار استاد قزوه
واقعا از استاد قزوه انتظار چنین ادبیات سطح پایینی نداشتم. ایشان کم کم دارند تبدیل به جناب مایلی کهن در عرصه شعر و ادبیات می شوند. واقعا برای استاد قزوه که از اشعار زیبایشان خاطرات فراوانی داریم و فرهنگ جبهه و انقلاب در اشعارشان موج می زند، بسیار بیش از این انتظار داشتم.
United States
مطلب طنزه. دقت بفرمایید
هنرمند براخاص 00
... همه می دانند این شاعر فرد محترمی است اما چه ربطی به صدا وسیما دارد یک وقتی به خاطر انسان دوستی و احترام به فرهیخته و تکریم با تقبل هزینه ها ایشان را علیرغم نداشتن هیچگونه رابطه کاری ثانونی و عرفی تحت پوشش برد اما به نظر شما تا کی میشود این کار را ادامه داد چرا وزارت فرهنگ این تقبل را ندارد چرا اموزش و پرورش ورود نمبی کند چرا اتحادیه فرهنگی و هنرمندان موسیقیدانان و از این گروهای فرهیخته کاری نمی کنند میدانید چرا چون در ایران هرفردی کاری را که برعهده اش نیست انجام دهد به عنوان بدهکار همیشگی باید پاسخگوی بی برنامگی و بی تدبیری دیگران باشد
جواد
سلام دوست عزیز
احمد عزیزی سالهای سال کارمند سازمان صدا و سیما بوده و حق زیادی بر گردن این سازمان دارد.پس دلیل این توقع این بوده.
یاحق
حسین
منظور قزوه در این طنز صدا و سیما نیست منظور ایشان خانه شاعران است که مثل خانه سینما فقط در خدمت فتنه گران است و بس و کاری با جماعت شعرا ندارد.
Iran, Islamic Republic of
اگه یه شعر در وصف فتنه میگفت حتما بودجه اش تامین می شد ولی حیف که حالا دیر شده