جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اعتراف‌ابراهیمی‌به‌ناتوانی درتوقف‌خشونت‌ها

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب: 343767
نماینده سازمان ملل در امور سوریه در کنفرانس خبری درباره نشست ژنو ۲ گفت: توانایی توقف خشونت‌ها در سوریه را نداریم و هیئت سازمان ملل که به حمص سفر کرده بود بارها هدف خمپاره و تک‌تیراندازها قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اخضر ابراهیمی کنفرانس خبری را 10 دقیقه زودتر آغاز کرد و در ابتدای سخنانش گفت: یک دیدار سه جانبه با وندی شرمن و گاتیلوف داشته است.

ابراهیمی اعلام کرد که واشنگتن و مسکو بار دیگر بر حمایت از گفت‌وگوهای ژنو تاکید کردند.

وی همچنین گفت که قادر نیستیم که موضوع دولت انتقالی را طی یک هفته حل کنیم.

نماینده سازمان ملل ضمن توصیف کردن شرایط کنونی سوریه به تونلی تاریک گفت: واشنگتن و مسکو قول کمک برای گشودن گره مذاکرات ژنو را داده‌اند.

ابراهیمی ضمن خودداری از پاسخ به سوالی در این باره که آیا جلسات گفت‌وگو فردا ادامه خواهد یافت یا خیر، گفت: همچنان به دنبال یک توافق برای خارج کردن سوریه از تونلی تاریک هستیم.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که تمامی گروه‌های حاضر در نشست ژنو 2 از راه حل سیاسی برای بحران سوریه حمایت کرده‌اند.

وی گفت: گزارش خود درباره سوریه را به زودی به دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت ارائه خواهم کرد.

اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز در ژنو با وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند بعد از اینکه مذاکرات نظام سویه با ائتلاف معارضان به بن بست رسیده است اخضر ابراهیمی قصد دارد که توپ را به زمین آمریکا و روسیه بیندازد.

در پایان روز سوم مذاکرات در 12 فوریه همچنان دو طرف بر سر اولویت‌های مذاکرات اختلاف داشتند، به گونه‌ای که هیئت رسمی دولت بر مبارزه با تروریسم تاکید داشت و ائتلاف معارضان بر تشکیل هیئت انتقالی اصرار داشت.

همچنین در بین معارضان نیز اختلافاتی به چشم می‌خورد که از جمله آنها مشخص کردن تروریست‌ها در داخل سوریه است. برخی از اعضای ائتلاف معارضان گروه «جبهة النصرة» را یک گروه تروریستی نمی‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *